Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dynamikområdet på en 1D Mark II
Fra : Jens Bruun

Dato : 02-06-04 21:14

Prøv lige at se dynamikomådet og fraværet af støj på dette billede, der er
taget i tusmørke lige op imod en nordlig, meget lysende himmel:

Se venligst bort fra billedets "kunstneriske kvaliteter" eller mangel på
samme. Det er alene taget for at udforske kameraet nærmere, og jeg er
imponeret over, så mange detaljer der findes i duen samt det generelle
fravær af støj.

Taget med følgende data: ISO800, 200mm, f/5, 1/200 sek, kompenseret med +1
blændetrin.

--
-Jens B.

(Juhuu, mangler ikke længere mit 1D Mark II, så bare vent...)

Fra : Martin Gleit

Dato : 02-06-04 21:38

> [...]
> fravær af støj.
>
> Taget med følgende data: ISO800, 200mm, f/5, 1/200 sek, kompenseret med +1

ved ikke helt hvad det der med detaljerne i duen går ud på...den er jo helt
mørk...men lækkert med det støjfrie billede....hvad er det for en klat i
højre side...

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-06-04 06:40

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse

> ved ikke helt hvad det der med detaljerne i duen går ud på...den er jo
helt
> mørk...

Hmm. På min skærm ser jeg mange deltaljer i duens krop, bl.a. klare
farveaftegninger.

> men lækkert med det støjfrie billede....hvad er det for en klat i
> højre side...

Ligner sør'me støv på CMOS'en. Det skal vist lige udforskes nærmere...

Fra : John

Dato : 03-06-04 20:05

> ved ikke helt hvad det der med detaljerne i duen går ud på...den er jo
helt
> mørk...men lækkert med det støjfrie billede....hvad er det for en klat i
> højre side...

Det er jo ofte svært at lægge billeder til bedømmelse på nettet, idet de
færreste jo har kalibrerede monitorer, og selv om de har, jo næppe har
kalibreret på samme vis eller efter samme kriterier.
Men i dette tilfælde vil jeg vove den påstand, at din monitor har for lidt
lys, idet der er masser af detaljer at se på fuglen.

Øverst på siden her : http://www.jkhansen.dk/galleri.htm er der en (simpel)
gråtone skala....der bør du uden problemer kunne skelne alle
overgange...måske andre gider hjælpe med nogle bedre links, du kan bruge til
at indstille din skærm efter.

--
MVH
John K Hansen

Fra : Kenneth K.

Dato : 02-06-04 21:50

On Wed, 2 Jun 2004 22:14:18 +0200, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> fravær af støj.
>
> Taget med følgende data: ISO800, 200mm, f/5, 1/200 sek, kompenseret med

Lidt svært at bedømme...er det et 100% udsnit eller et fuldt downsized
billede?

vh,
Kenneth

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-06-04 06:33

"Kenneth K." <fake@it.com> skrev i en meddelelse newsr8zituwu647std@kk...

> Lidt svært at bedømme...er det et 100% udsnit eller et fuldt downsized
> billede?

Fuldt downsized. Måske jeg skulle prøve et 100% udsnit?

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 03-06-04 18:02

Jens Bruun wrote:

> Fuldt downsized. Måske jeg skulle prøve et 100% udsnit?

Ja gør lige det. Det vil vi (jeg) gerne se

Rasmus Hansen
http://dualmono.com