Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Snydt...:) + et spø
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 14:26

En lidt drabelig overskrift...:)

Efter at have læst gruppen her i et par år lod jeg mig i onsdags rive
med af stemningen...

Hos www.batterier.dk bestilte jeg en lader MW5798, en 12V autoadaptor og
8 batterier 2100 MaH, betalte med kort....alt er gået smertefrit, og
varerne dukkede op i dag... alle varerne er der og laderen er i brug i
dette øjeblik.

Den snarrådige læser spø'r så:"Hvorfor den overskrift?"

Joeh, ser du...: På det billede der er af laderen på hjemmesiden ligner
størrelsen den lader jeg har i forvejen, som snildt kan være i min
fototaske sammen med 220V og 12V adaptor....den er ca på størrelse med
en 20 stk's Kings. Og man må nok sige, at MW'eren er noget større...

Man skal altså læse det hele...der står garanteret noget med størrelsen
på hjemmesiden...

Men ellers ser laderen ud til at være et kvali-produkt til en fornuftig
pris...jeg må så blot lade alle batterierne hjemmefra... og håbe jeg
ikke løber tør..., hvilket bringer mit til spørgsmålet:

Min anden lader er en 1700 maH, der med et cigartænderstik kan
tilsluttes og lade mine gamle 1500 & 1700 maH-batterier. Kan jeg bruge
den til Panasonic's 2100 maH batterier i en snæver situation ude i
marken (12V fra bilen)? Kan nok ikke få fuld kapacitet på batterierne,
men..?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : LA2

Dato : 28-05-04 14:58

"Thore Sorensen" <dinotecATpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Venlig hilsen / Best regards
> Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

He he, jeg fik min lader (magen til) for et par dage siden. Blev temmelig
overrasket da jeg så hvor stor den var i virkeligheden. Den fylder godt i
landskabet, er nærmet et møbel i sig selv.
Har du prøvet programmet der aflader og lader batterierne tre gange i træk?
Fandt ud af at hvis batterierne ikke tages ud når laderen bipper, ja så
tager den en tur til !? Elendig funktionalitet.

LA2

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 15:22

On Fri, 28 May 2004 15:57:37 +0200, " LA2" <bovltour_@hotmail.com>
wrote:

> [...]

>Fandt ud af at hvis batterierne ikke tages ud når laderen bipper, ja så
>tager den en tur til !? Elendig funktionalitet.

Jeg har ikke prøvet så meget endnu...har blot sat de første 4 (af 8)
batterier i til den første opladning...

Skal bruge begge sæt i morgen, så jeg når ikke at experimentere så
meget...

Fra : Casper Bang

Dato : 28-05-04 17:48

> [...]
> Fandt ud af at hvis batterierne ikke tages ud når laderen bipper, ja så
> tager den en tur til !? Elendig funktionalitet.

Du ved godt at du har 14 dages fuld returret, når du handler på nettet -
right? Hvis du er utilfreds, så få det sendt tilbage hurtigtst muligt :)

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 28-05-04 15:56

> [...]
> den til Panasonic's 2100 maH batterier i en snæver situation ude i
> marken (12V fra bilen)? Kan nok ikke få fuld kapacitet på batterierne,

Der hvor problemet ligger er om det er den samme type batterier Ni.Cd, Ni-Mh
eller Li-Ion....

Li-Ion kræver en speciel lader kun til den type...
hvor imod Ni-Cd og Ni-Mh kan lade på samme lader....

Det var den første del...
Den anden del er at hvis batterierne er af samme type (Ni.Cd, Ni-Mh eller
Li-Ion) så kan du godt lade dem på din gamle lader og stadig få fuldt
udbytte ud af dem....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-04 22:24

"Thore Sorensen" <dinotecATpc.dk> skrev i en meddelelse
> En lidt drabelig overskrift...:)

Hej Thore

Det som man nok har set, er den lille lader. Den har et andet nummer, og er
kun beregnet på AA + AAA, hvor man jo, hvis man lige lægger mærke til det,
så huser 5798 jo 4 Stk LR 20 batterier. Derfor bliver den jo også lidt
større. Hvad angår den anden lader, den burde kunne, men den vil nok bruge
lidt ekstra tid.

Til ham, som havde problemer. Du har nok startet den på vedligeholdelse. Så
lader den batterierne op, aflader, og lader op igen. Den vil på dette
program oplade batterierne 3 gange, og have afladt dem 2 gange inden den er
færdig. Læs manualen, for den er næsten et helt lysshow når den står på
dette program.
Dette program anbefales første gang batterierne lades op.

Den er ikke færdig med batterierne, hvis ikke den grønne lampe blinker. Husk
at den lader batterierne 2 af gangen, og ikke alle 4 på en gang. Så hvis du
skal se om den er færdig med alle 4, er der altså 2 grønne lamper der
blinker.

M.V.H.....Benny..

Fra : LA2

Dato : 28-05-04 23:23

"Benny Mortensen" <adx250bzpb@pluno.com> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> skal se om den er færdig med alle 4, er der altså 2 grønne lamper der

Laderen bipper når programmet er færdigt, hvis batterierne ikke fjernes
begynder programmet på ny. Er klar over programmets cyklus.
Jeg lagde ikke mærke til hvor lang tid der går før den begynder forfra.

LA2