Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reperation af billeder
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 22-05-04 12:02

Jeg har lagt alle mine billeder fra 2003 (2136 stk.) på en dvd skive. men nu
viser den fejl på næsten alle billeder, billeder er delvis deffekte og hvis
jeg vil forsøge at kopierer billederne over på computeren melder den fejl og
skriver (cyklisk redundanscheck) men jeg kan se billederne fint under vis
store ikoner.
Er det muligt at redde billederne igen??

Fra : Simon Nielsen

Dato : 22-05-04 16:48

"Kurt Pedersen" <kurtogmette@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> store ikoner.
> Er det muligt at redde billederne igen??

Hvis du har slettet dem fra din harddisk er der ikke så meget at gøre, så er
de nærmest låst fast, en cyklisk rendundanschek fejl er en brænderfejl og
det kan måske læses af den brænder der har brændt skiven, men stil dig ikke
nogen store forventninger. Prøv at kopiere billede for billede, det tager
lang tid men måske er det det eneste der kan gøres og nogle billeder går
sikkert tabt.

Mvh
Simon

Fra : Skufle

Dato : 22-05-04 18:59

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in

> [...]
> billede for billede, det tager lang tid men måske er det det eneste
> der kan gøres og nogle billeder går sikkert tabt.

Jeg har været ude for samme fejl på et tidspunkt.
Købte et rescue software til at gendanne data fra en slettet og formateret
harddisk

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 19:07

On Sat, 22 May 2004 13:01:34 +0200, "Kurt Pedersen"
> [...]

>store ikoner.
>Er det muligt at redde billederne igen??

Det var en af de værre, for det tyder på en fejl i brændingen.
Prøv at bruge et af de billedgendannelsesprogrammer til CF-kort, f.ex.
http://www.z-a-recovery.com/download.htm
Programmet læser mediet sektor for sektor, og det kunne aldrig skade
at se om det kan hente dine billeder (eller en del af dem)

/Alex

Fra : Henrik B.

Dato : 22-05-04 21:36

"Kurt Pedersen" <kurtogmette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> skriver (cyklisk redundanscheck) men jeg kan se billederne fint under vis

Som andre nævner: Læs skiven med den brænder der har brændt skiven.
Derudover, sæt læsehastigheden ned til det absolut laveste den kan. Det kan
1X eller 2X. Der skal muligvis noget 3. parts software til at gøre dette.

M.v.h.

Fra : khs

Dato : 22-05-04 21:51

> Derudover, sæt læsehastigheden ned til det absolut laveste den kan. Det
kan
> 1X eller 2X. Der skal muligvis noget 3. parts software til at gøre dette.
>
> M.v.h.

Den lille finte med hastigheden ar altid god når man skrive noget man vil
gemme. Jeg ved godt der er lidt sent at komme med nu, men ting jeg vil
gemme, brænder jeg altid på laveste hastighed. Det skulle give lidt mere
"sværte" på pladen. Det er altid en god ting når man brænder audio CD'ere.
Så kan ældre afspillere også læse dem.

Prøv skiven i flere forskellige afspillere. Nu er den vel ren på undersiden?

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 12:45

Uheldigvis faldt khs over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> give lidt mere "sværte" på pladen. Det er altid en god ting når man
> brænder audio CD'ere. Så kan ældre afspillere også læse dem.

Det er kun delvis rigtigt...

Problemet med at nedsætte hastigheden er, at moderne skiver er
fremstillet til hurtige brændinger, men sætter man hastigheden ned til
f.eks. 1x eller 2x, så bliver skiverne alt for varme, og det kan
metalfladen ikke tåle i moderne skiver. Man ødelægger simpelthen
metallet.

Så hvis man vil skrive sikkert med lav hastighed, så brug nogle
skiver, der er beregnet til det.

Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 23-05-04 14:49

> [...]
> f.eks. 1x eller 2x, så bliver skiverne alt for varme, og det kan
> metalfladen ikke tåle i moderne skiver. Man ødelægger simpelthen

Den holder så ikke. Dels hedder skiverne ofte 4x - 48x. De kan altså klare
et stort spænd m.h.t hastighed (varme). Derudover kompenserer de fleste
brændere for en lavere brændehastighed, ved at nedsætte spændingen til
laseren.

M.v.h.