Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger ejere af Canon powershot S1
Fra : --BS--

Dato : 21-05-04 20:21

Hejsa

Jeg søger andre der har et Canon Powershot S1 da jeg gerne vil høre om en
lille ting. Det drejer sig om dets "lydløse zoom moter"(som canon kalder
det) som på mit bestemt ikke er lydløs. Hvis man zoomer hurtigt er den
rimeligt stille men ved langsom zoom, både ved foto og især film, skraller
det ret meget - tydeligt at høre på de film man optager.

Er det bare mit der skal sendes tilbage til rep, eller gør jeres også det ?

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 22-05-04 04:26

On Fri, 21 May 2004 21:21:26 +0200, --BS-- wrote:

> [...]
> rimeligt stille men ved langsom zoom, både ved foto og især film, skraller
> det ret meget - tydeligt at høre på de film man optager.

Jeg tror, at dit kamera skal til reperation - på mit S1 siger
zoomen stort set ikke noget, hverken ved hurtig eller langsom
zoom. Det kan ihvertfald ikke høres på filmklip.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : --BS--

Dato : 22-05-04 06:56

> [...]
> zoomen stort set ikke noget, hverken ved hurtig eller langsom
> zoom. Det kan ihvertfald ikke høres på filmklip.

Tusinde tak - det mener jeg bestemt heller ikke at mit gjorde i starten så
jeg var næsten også sikker, men det var dejligt at høre dit ikke gør det -
hvertfald så lidt at det ikke kan høres på film klip.

Ellers et fint cam...

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 22-05-04 15:25

Min larmer noget ved hurtig zoom, ved video optagelser kan S1 som bekendt
kun zoome langsomt - og her kan lyden lige anes, også ved afspilningen af
videoen hvis videoen er optaget i stilhed.

Nogen USM er S1 absolut ikke, omend den larmer mindre en fx G1.

Mvh Benny

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-05-04 15:35

"Benny Holdgaard Jensen" <blackben666@nospam_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40af62c3$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nogen USM er S1 absolut ikke, omend den larmer mindre en fx G1.

USM - UltraSonic Motor. Fortæller intet om, hvor meget en zoom larmer, men
er derimod en teknik til kraftoverførsel ved en zoommotor, hvor der benyttes
ultralyd til at zoome med.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så kun lidt snapshots)

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 22-05-04 15:41

> USM - UltraSonic Motor. Fortæller intet om, hvor meget en zoom larmer, men
> er derimod en teknik til kraftoverførsel ved en zoommotor, hvor der
benyttes
> ultralyd til at zoome med.

OK - slog mig også efter at have skrevet indlægget.

Mvh Benny

Fra : --BS--

Dato : 22-05-04 16:50

Ok - tak for infoen....

Mit "skralder" dog stadigvæk og det skal det hvertfald ikke gøre...

Nu ryger det afsted til reperation så må jeg se hva der sker !

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-05-04 19:58

Ja, så må det være **meget** stille. Min G1'er siger i hvert fald ikke
meget - heller ikke når det bruges.