/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Nu med Panther + problemer
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 03-06-04 21:14

Jeg har pillet (igen) og har nu fået smidt en Panther på PB via slet og
installer. Jeg valgte denne metode for at få ren rxx at trutte i.
Pantheren er også opdateret via en kammerats bredbånd (ca. 80 Mb + det
løse er ikke interessant med ISDN forbindelse).
Men jeg har mødt nogle problemer. Det er det sædvanlige med mig

1) Classic ville ikke starte, men jeg hentede bare Finder og System +
nogle filer ved navn Classic fra Systemmappe (OS9) på min backup, så
ville den godt. Jeg har ikke meget lyst til at kopiere hele Systemamppe
(OS9) for den fylder en hel klitplantagebrand. Jeg har ehller ikke
trukket indstillinger over - det er tilsyneladende ikke nødvendigt for
at starte Classic

Men MacSoup 2.4.6 (?) til Classic vil ikke starte, den beder om en fil
(?) ved navn "OTUtilityLib" - men den kan jeg ikke finde nogen steder.
Hvad er det for én?

2) Jeg kan ikke lige hitte, hvor det er, at man sætter størrelsen på
mapper/filer/ikoner ned på skrivebrodet. Synes, at jeg har kigget
overalt.

3) skriftudjævning (igen). Var det ikke Tinkertool der gjorde tricket?
Skal den abre smækkes over som en pref.pane i den tilhørende mappe?

Det er næsten 2 og et halvt år siden, jeg sidst har rodet med OS (i
dette omfang) så min viden e rlidt rusten. Hukommelsen lige så. Enhver
hjælp modtages med kyshånd.

v.h
Mich.

 
 
Morten Lind (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 03-06-04 21:40

Mich. Ottosen <Mig@nogetsnask.invalid> wrote:

> Jeg har pillet (igen) og har nu fået smidt en Panther på PB via slet og
> installer. Jeg valgte denne metode for at få ren rxx at trutte i.
> Pantheren er også opdateret via en kammerats bredbånd (ca. 80 Mb + det
> løse er ikke interessant med ISDN forbindelse).
> Men jeg har mødt nogle problemer. Det er det sædvanlige med mig
>
> 1) Classic ville ikke starte, men jeg hentede bare Finder og System +
> nogle filer ved navn Classic fra Systemmappe (OS9) på min backup, så
> ville den godt. Jeg har ikke meget lyst til at kopiere hele Systemamppe
> (OS9) for den fylder en hel klitplantagebrand. Jeg har ehller ikke
> trukket indstillinger over - det er tilsyneladende ikke nødvendigt for
> at starte Classic

Classic og at arbejde i OS 9+ under X er ikke det samme. Hvis du vil
kunne køre OS 9+programmer, skal du have en systemmappe. Fylder den ikke
35 eller nogle og 80 MB?......er det så meget?

>
> Men MacSoup 2.4.6 (?) til Classic vil ikke starte, den beder om en fil
> (?) ved navn "OTUtilityLib" - men den kan jeg ikke finde nogen steder.
> Hvad er det for én?
>
> 2) Jeg kan ikke lige hitte, hvor det er, at man sætter størrelsen på
> mapper/filer/ikoner ned på skrivebrodet. Synes, at jeg har kigget
> overalt.

I X?.......Finder>oversigt>Vis oversigtvalg

>
> 3) skriftudjævning (igen).

I X?....... Systemindstillinger>Udseende

> Var det ikke Tinkertool der gjorde tricket?
> Skal den abre smækkes over som en pref.pane i den tilhørende mappe?
>
> Det er næsten 2 og et halvt år siden, jeg sidst har rodet med OS (i
> dette omfang) så min viden e rlidt rusten. Hukommelsen lige så. Enhver
> hjælp modtages med kyshånd.
>
> v.h
> Mich.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Mich. Ottosen (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 03-06-04 22:48

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:


> Classic og at arbejde i OS 9+ under X er ikke det samme. Hvis du vil
> kunne køre OS 9+programmer, skal du have en systemmappe. Fylder den ikke
> 35 eller nogle og 80 MB?......er det så meget?

Tak for svar, Morten. Den første skelnen forstår jeg ikke helt. Men jeg
vil bare kunne bruge nogle ældre programmer (til *host* Classic? eller
til de styresystemer, der er _pre_ X. Det er den gamle sang om at blive
ved med at bruge ældre programmer - af økonomiske grunde).
Jo, min første tanke var da også at hele sysmappen skulle med over, men
den er sikkert fyldt med en masse unødvendigt. Indstillingerne alene er
18 Mb.
Skal lige teste nogle af de gamle programmer med den konfig, jeg har nu.
Måske er det helt galt?

> I X?.......Finder>oversigt>Vis oversigtvalg

Ja, ja, dér var det jo. Herligt, tak skal du have, nu er der plads til
en masse ting på skrivebordet, men det skal du nok ikke fortælle Dr.
Monster. Det vil ødelægge hans humør. Han håner mig altdi for et
overfyldt skrivebord

> I X?....... Systemindstillinger>Udseende

Nu har jeg nok ikke udtrykt mig klart nok. Jeg vil gerne slå
skriftudjævningen _fra_. Den er hsælig at se på, synes jeg.
Indstillingen i OS'et ser ikke ud til at have nogen effekt på skrifter
større end 12 pkt. Derfor spurgte jeg om:
>
> > Var det ikke Tinkertool der gjorde tricket?
> > Skal den abre smækkes over som en pref.pane i den tilhørende mappe?

Tjah, det ser ud som om TinkerTool i dagens nye version er et program.
Så skal det vel bare i programmappen? Har stillet på det, men det slår
ikke skriftudjævningnen _fra_

v.h.
Mich.

Henrik Münster (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-06-04 20:04

Mich. Ottosen <Mig@nogetsnask.invalid> wrote:

> Jeg vil gerne slå skriftudjævningen _fra_. Den er hsælig at se på, synes
> jeg. Indstillingen i OS'et ser ikke ud til at have nogen effekt på
> skrifter større end 12 pkt.

Og du har sat den på: "Medium - bedst til flad skærm"? Ellers kan du jo
prøve at sætte den på "Let". Jeg synes nu ellers, skriftudjævning er
vældig pæn under OS X. Men den er pænest med programmer lavet til det.
Tidligere versioner af MacWorks (og det er vist alt undtagen den seneste
opdatering), var således ikke særligt kønne.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Mich. Ottosen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 06-06-04 22:07

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> Og du har sat den på: "Medium - bedst til flad skærm"? Ellers kan du jo
> prøve at sætte den på "Let".

Nej, den stod på noget med bedst til "standard bedst til CRT", det er
vel standarden ... men jeg aner da ikke hvad CRT betyder. Det er lige så
tosset som med forkortelser i fodboldverdenen. Dit hjemmehold hedder
EfB, et andet jeg kender, hedder AGF, og så er der vist et som hedder
FUCK (at dømme efter råbene på stadion)
Nu har jeg så - lydig som jeg er - sat den på "let". Men det er vel helt
unødvendigt, da TInkerTool vist løste problemet for mig? (skrev jeg vist
også i en anden besked? Det var ham Morten med torpedocyklen, der lærte
mig det for et par år siden)

>Jeg synes nu ellers, skriftudjævning er
> vældig pæn under OS X. Men den er pænest med programmer lavet til det.
> Tidligere versioner af MacWorks (og det er vist alt undtagen den seneste
> opdatering), var således ikke særligt kønne.

Det er muligt, men du er jo osse mere erfaren end jeg. Kan slet ikke
huske, at jeg har haft noget MacWorks :)

v.h.
Mich.

NB: Hvor pokker er det lige at jeg skal hælde koden for x-face ind? Kan
huske, at det voldte mig store problemer tidligere. Og nu har jeg prøvet
flere muligheder, men det ser ikke ud til at virke.

Preben Bødker Nielse~ (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 06-06-04 23:03

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> NB: Hvor pokker er det lige at jeg skal hælde koden for x-face ind? Kan
> huske, at det voldte mig store problemer tidligere. Og nu har jeg prøvet
> flere muligheder, men det ser ikke ud til at virke.

I Indstillinger/Settings/Accounts/Personalities/Extra Headers/Extra News
Headers/

Hvis du altså brugte OSX versionen

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Mich. Ottosen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 07-06-04 16:38

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> I Indstillinger/Settings/Accounts/Personalities/Extra Headers/Extra News
> Headers/
>
> Hvis du altså brugte OSX versionen

Selv , jeg har prøvet den, men af en eller anden grund var de fleste
funktioner greyede, så: No go.


--
v.h.
Mich.

Henrik Münster (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 07-06-04 05:12

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Nej, den stod på noget med bedst til "standard bedst til CRT", det er
> vel standarden ... men jeg aner da ikke hvad CRT betyder. Det er lige så
> tosset som med forkortelser i fodboldverdenen. Dit hjemmehold hedder
> EfB, et andet jeg kender, hedder AGF, og så er der vist et som hedder
> FUCK (at dømme efter råbene på stadion)

CRT = Cathode Ray Tube (katoderør). Det er en "gammeldags" skærm. Din
bærbare computer har en fladskærm, og derfor skal du bruge den
skriftudjævning, der er optimeret til fladskærm.
EfB står vist for Esbjerg forenede Boldklubber.

> Det er muligt, men du er jo osse mere erfaren end jeg. Kan slet ikke
> huske, at jeg har haft noget MacWorks :)

AppleWorks, mener jeg. Det var en skrivefejl. Det hed tidligere
ClarisWorks.

> NB: Hvor pokker er det lige at jeg skal hælde koden for x-face ind? Kan
> huske, at det voldte mig store problemer tidligere. Og nu har jeg prøvet
> flere muligheder, men det ser ikke ud til at virke.

Du skal finde et sted, hvor du sætter ekstra headere ind. Jeg tror ikke,
det er i selve MacSOUP, men jeg husker ikke OS 9 så godt. Har du kigget
grundigt i TCP/IP, eller hvad de kontrolpaneler nu hedder? Der plejer
vist at være en rubrik til ekstra headere i både mail og news. Du skal
naturligvis anbringe dit X-face i ekstra headere til news.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Mich. Ottosen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 07-06-04 16:38

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> CRT = Cathode Ray Tube (katoderør). Det er en "gammeldags" skærm. Din
> bærbare computer har en fladskærm, og derfor skal du bruge den
> skriftudjævning, der er optimeret til fladskærm.


Øh, er det ikke en CRT-scanner I har henne på sygehuset? :)

> EfB står vist for Esbjerg forenede Boldklubber.

At dømme efter de udsagn, der kommer fra deres fans, ville jeg nærmere
have troet, at det var Esbjerg forenede Bogklubber
>
> AppleWorks, mener jeg. Det var en skrivefejl. Det hed tidligere
> ClarisWorks.

Ok, så er jeg med.
>
> Du skal finde et sted, hvor du sætter ekstra headere ind. Jeg tror ikke,
> det er i selve MacSOUP, men jeg husker ikke OS 9 så godt. Har du kigget
> grundigt i TCP/IP, eller hvad de kontrolpaneler nu hedder? Der plejer
> vist at være en rubrik til ekstra headere i både mail og news. Du skal
> naturligvis anbringe dit X-face i ekstra headere til news.

Nej, de tmå næsten være i Internet Config (indstillinger), men der kan
jeg ikke liiige se sådan en mulighed.

--
v.h.
Mich.

Mich. Ottosen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 07-06-04 16:42

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Nej, de tmå næsten være i Internet Config (indstillinger), men der kan
> jeg ikke liiige se sådan en mulighed.

OK, så kommer her en korrektion: Nu virker det. Men hvor pokker jeg har
puttet koden hen, aner jeg ikke.

Jeg _har_ jo også tidligere gjort mig til talsmand for det gode
Mac-princip: "Prøv dig frem"

--
v.h.
Mich.

Lone Schmidt (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 07-06-04 17:41

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
>
> > Nej, de tmå næsten være i Internet Config (indstillinger), men der kan
> > jeg ikke liiige se sådan en mulighed.
>
> OK, så kommer her en korrektion: Nu virker det. Men hvor pokker jeg har
> puttet koden hen, aner jeg ikke.
>
> Jeg _har_ jo også tidligere gjort mig til talsmand for det gode
> Mac-princip: "Prøv dig frem"

Hej Mich!

Godt at se dig igen, men har du ikke tabt dig en del?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Mich. Ottosen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 07-06-04 22:29

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Godt at se dig igen, men har du ikke tabt dig en del?

Nej, da, i al min tid med x-face i denne gruppe, har jeg set sådan ud


--
v.h.
Mich.

Christian Bech (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 07-06-04 20:09

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:


> Øh, er det ikke en CRT-scanner I har henne på sygehuset? :)

Nu ved man selvfølgelig aldrig med Esbjerg, men de fleste steder i
Danmark hedder den en CT-scanner. I Amerika kalder de det dog CAT scan:
http://www.spies.com/~timo/cat-scan/

--
Christian

Mich. Ottosen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 07-06-04 20:51

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Nu ved man selvfølgelig aldrig med Esbjerg, men de fleste steder i
> Danmark hedder den en CT-scanner. I Amerika kalder de det dog CAT scan:
> http://www.spies.com/~timo/cat-scan/

Jamen, det er jo dét, jeg _hele tiden_ har sagt: "Mig og så forkortelser
...."

--
v.h.
Mich.

Mich. Ottosen (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 03-06-04 23:06

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:


>
> > Var det ikke Tinkertool der gjorde tricket?
> > Skal den abre smækkes over som en pref.pane i den tilhørende mappe?

Opfølgning:
Nu har jeg lige lagt TinkerTool i programmappen og logget ud og logget
ind igen, så virker den sørme. Det ser meget bedre ud, mere klart, efter
min mening.

SÅ deeeeet !

v.h.
Mich.

Preben Bødker Nielse~ (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 04-06-04 16:11

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
> Classic og at arbejde i OS 9+ under X er ikke det samme.

Sorry, men det er lige præcis hvad det er.
Classic _er_ at køre OS9 under OSX.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Morten Lind (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 04-06-04 19:14

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
> > Classic og at arbejde i OS 9+ under X er ikke det samme.
>
> Sorry, men det er lige præcis hvad det er.
> Classic _er_ at køre OS9 under OSX.
>
> /Preben

Hej Preben
Long time - no see.....

Siger du dermed, at du kan afviklle et OS 9-program i OS Xs skal /uden/
en OS 9 systemmappe?

Jeg har godt nok stor respekt for din dygtighed, men hvis du kan det, er
du Gud

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Preben Bødker Nielse~ (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 04-06-04 20:04

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
> > > Classic og at arbejde i OS 9+ under X er ikke det samme.
> >
> > Sorry, men det er lige præcis hvad det er.
> > Classic _er_ at køre OS9 under OSX.
> >
> > /Preben
>
> Hej Preben
> Long time - no see.....

Er jo gået ind på dit fagområde

> Siger du dermed, at du kan afviklle et OS 9-program i OS Xs skal /uden/
> en OS 9 systemmappe?

Nope. Systemmappen kræves da.
Jeg siger, at _når_ man afvikler et OS9 program under OSX, hedder det
Classic.
I modsætning til at boote i OS9 og starte programmer herunder.

> Jeg har godt nok stor respekt for din dygtighed, men hvis du kan det, er
> du Gud

Lidet flatterende for en ateist

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Morten Lind (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 05-06-04 09:36

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> > > Sorry, men det er lige præcis hvad det er.
> > > Classic _er_ at køre OS9 under OSX.
> > >
> > > /Preben
> >
> > Hej Preben
> > Long time - no see.....
>
> Er jo gået ind på dit fagområde

Nå, nå.....da - Hvorhenne, eller hos hvem?

>
> > Siger du dermed, at du kan afviklle et OS 9-program i OS Xs skal /uden/
> > en OS 9 systemmappe?
>
> Nope. Systemmappen kræves da.
> Jeg siger, at _når_ man afvikler et OS9 program under OSX, hedder det
> Classic.
> I modsætning til at boote i OS9 og starte programmer herunder.

Nåeh ja - OK - så er vi også enige - jeg kan godt se, jeg formulerede
det uheldigt, for jeg mente den bootable version, da jeg sagde "arbejde
i OS 9+........"

>
> > Jeg har godt nok stor respekt for din dygtighed, men hvis du kan det, er
> > du Gud
>
> Lidet flatterende for en ateist

Ja, men fordelen er jo så, at som ateist kan man selv vælge og dedikere
sine "gudelige" kvaliteter))

>
> /Preben

Morten
(hils knægt & hustru)
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Mich Ottosen (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich Ottosen


Dato : 04-06-04 23:41

Mich. Ottosen <Mig@nogetsnask.invalid> wrote:

> Jeg har pillet (igen) og har nu fået smidt en Panther på PB via slet og
> installer. Jeg valgte denne metode for at få ren rxx at trutte i.
> Pantheren er også opdateret via en kammerats bredbånd (ca. 80 Mb + det
> løse er ikke interessant med ISDN forbindelse).
> Men jeg har mødt nogle problemer. Det er det sædvanlige med mig
>
> 1) Classic ville ikke starte, men jeg hentede bare Finder og System +
> nogle filer ved navn Classic fra Systemmappe (OS9) på min backup, så
> ville den godt. Jeg har ikke meget lyst til at kopiere hele Systemamppe
> (OS9) for den fylder en hel klitplantagebrand. Jeg har ehller ikke
> trukket indstillinger over - det er tilsyneladende ikke nødvendigt for
> at starte Classic

Nå, OK, jeg har (delvist) overgivet mig, jeg har trukket hele OSmappen
(9) over fra den eksterne. Jo, jeg kan da sagtens starte Classic, som
jeg osse kunne med Finder og System alene, men der var nogle problemer

Men det har ikke hjulpet på nedenstående problem:

>
> Men MacSoup 2.4.6 (?) til Classic vil ikke starte, den beder om en fil
> (?) ved navn "OTUtilityLib" - men den kan jeg ikke finde nogen steder.
> Hvad er det for én?

Man skulle vel tro, at den var med i OSmappen (9) ? Har osse hentet en
ny version af MacSOUP 2.4.6 og lagt den i mappen med (9)programmer. Den
vil ikke starte, beder om >>OTUtilityLib<< ... suk, jeg er ikke kommet
videre.

Men hvordan kan du så sende til vores gruppe, Mich., spørger den
opmærksomme læser
Jo, det kan jeg når jeg booter fra den eksterne FWdisk med 10.2.8
Men det er ikke holdbart i længden. Det er da noget ged at skulle slæbe
rundt med en eksterne disk, når PB'en er på rejse.

Så jeg søger stadigvæk et råd om, hvad den der >>OTUtilityLib<< er for
en fætter.

Pantheren er nyinstalleret, men der var ikke nogen 'frisk' OS9 på
skiverne, så den har jeg hentet fra min gamle backup (af 10.2.8 + DK
9.2.1), mine skiver fra dengang PBen var ny (med vistnok OS 9.1.x?)
ville ikke lade mig installere en MacOS 9 ;-(

Det er lidt træls det her, for min PB er lige nu ude at rejse, og jeg
kan ikke sætte mig over til den stationære (der godt kan kommunikere med
edb.mac via vores lokale netværk.

Håber på et givtigt svar.

v.h.
Mich.



Kaj Christiansen (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 05-06-04 09:17

Mich Ottosen <NN@post.kasse.invalid> wrote:

> Man skulle vel tro, at den var med i OSmappen (9) ? Har osse hentet en
> ny version af MacSOUP 2.4.6 og lagt den i mappen med (9)programmer. Den
> vil ikke starte, beder om >>OTUtilityLib<< ... suk, jeg er ikke kommet
> videre.
>
> Men hvordan kan du så sende til vores gruppe, Mich., spørger den
> opmærksomme læser

Hvad med at hente den nyeste OSX version af MacSOUP (version-2.6). Så er
du fri for mangler i OS 9 mappen, men kører native på OSX.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !
Contact: Replace dk with com, and ofir with myrealbox

Mich. Ottosen (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 05-06-04 15:19

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hvad med at hente den nyeste OSX version af MacSOUP (version-2.6). Så er
> du fri for mangler i OS 9 mappen, men kører native på OSX.
>
Tak, Kaj, men jeg har prøvet den, den virkede ikke (havde grey'ede
kommandoer, uvist af hvilken grund).
Men nu fik jeg da endelig 2.4.6 til at virke
v.h.
Mich.

Mich. Ottosen (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 05-06-04 15:19

Mich. Ottosen <Mig@nogetsnask.invalid> wrote:

<snip en masse om problemer> som nu er løst, tror jeg nok.

> Det er næsten 2 og et halvt år siden, jeg sidst har rodet med OS (i
> dette omfang) så min viden e rlidt rusten. Hukommelsen lige så. Enhver
> hjælp modtages med kyshånd.
..
Tak til de der hjalp.

Løste problemet ved at starte op fra en installerings-cd. Det skulle jeg
have gjort fra starten selvfølgelig. Nu skal jeg bare have smidt x-facet
ind igen, så ligner jeg mig selv igen Hvor fxxxxx er det nu lige ?


v.h.
Mich.

Lone Schmidt (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 05-06-04 17:44

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Mich. Ottosen <Mig@nogetsnask.invalid> wrote:

> Tak til de der hjalp.
>
> Løste problemet ved at starte op fra en installerings-cd. Det skulle jeg
> have gjort fra starten selvfølgelig. Nu skal jeg bare have smidt x-facet
> ind igen, så ligner jeg mig selv igen Hvor fxxxxx er det nu lige ?
>
>
> v.h.
> Mich.

Ja se lige at finde det, dit dejlige x-face vil vi sgu´ikke undvære!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Preben Bødker Nielse~ (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 05-06-04 19:50

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> Nu skal jeg bare have smidt x-facet
> ind igen, så ligner jeg mig selv igen Hvor fxxxxx er det nu lige ?

Find et af dine egne indlæg og kopier headeren derfra.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Henrik Münster (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-06-04 20:15

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> > Nu skal jeg bare have smidt x-facet
> > ind igen, så ligner jeg mig selv igen Hvor fxxxxx er det nu lige ?
>
> Find et af dine egne indlæg og kopier headeren derfra.

Sssshhhh! Jeg er i gang med at sælge den til ham for kr. 100,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Lone Schmidt (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 05-06-04 21:30

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> > > Nu skal jeg bare have smidt x-facet
> > > ind igen, så ligner jeg mig selv igen Hvor fxxxxx er det nu lige ?
> >
> > Find et af dine egne indlæg og kopier headeren derfra.
>
> Sssshhhh! Jeg er i gang med at sælge den til ham for kr. 100,-.

Megagriner her !! ;-D
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Preben Bødker Nielse~ (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 05-06-04 23:37

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> > > Nu skal jeg bare have smidt x-facet
> > > ind igen, så ligner jeg mig selv igen Hvor fxxxxx er det nu lige ?
> >
> > Find et af dine egne indlæg og kopier headeren derfra.
>
> Sssshhhh! Jeg er i gang med at sælge den til ham for kr. 100,-.

Sorry.
Skriver ikke et ord


X-Face: )5O(28xG~<DKR-`~`A/89wb-f4;*(<os7YnwloypY`{Zkt]Mi.m*iO-BKsM~5
4s$-<%PQ#D@8nwC:Vepi&%V//>n=h7]?J7itinsZ1f1/*i!

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Mich. Ottosen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 06-06-04 19:54

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Sorry.
> Skriver ikke et ord

Nej, men nogle kodestumper. Er den med nu?



Mich. Ottosen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 06-06-04 20:00

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Sorry.
> > Skriver ikke et ord
>
> Nej, men nogle kodestumper. Er den med nu?

Det var den så ikke, men jeg prøver igen. Har hældt mine egen
kodestumper ned i InternetConfigs indstillinger, for det er vel dér, de
skal være. Den taler noget om et andet program har lavet noget snaks
mens jeg ændrer indstillingerne. Men det tager jeg ikke højtideligt :)

Mich. Ottosen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 06-06-04 19:50

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:


> Sssshhhh! Jeg er i gang med at sælge den til ham for kr. 100,-.

Det var sgu da billigt. Tænk på, at der er tale om et hel unikt værk
(med lidt hjælp fra Apple, forståes)

v.h.

Mich.

Mich. Ottosen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 06-06-04 19:50

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Find et af dine egne indlæg og kopier headeren derfra.

Ja, naturligvis, tak, Preben.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste