iSync'e en stationær og en bærbar??
Fra : Michael Petersen

Dato : 03-06-04 11:23

Kan man bruge isync til at synkronisere mail og ical mellem en stationær
og en bærbar? (Det er f.eks. irriterende at skulle lægge den samme
kalenderbegivenhed ind to steder eller slette den samme mail to steder).

Eller kan man kun 'synke' mellem en telefon/pda og en bærbar/stationær?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-06-04 19:32

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> kalenderbegivenhed ind to steder eller slette den samme mail to steder).
>
> Eller kan man kun 'synke' mellem en telefon/pda og en bærbar/stationær?

Ja til det hele, hvis jeg ikke tager meget fejl!

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-06-04 20:02

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Ja til det hele, hvis jeg ikke tager meget fejl!

Men så vidt jeg kan finde ud af skal man have .mac-abonnement. Mon det
kan passe?

Mvh, Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 03-06-04 22:33

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Men så vidt jeg kan finde ud af skal man have .mac-abonnement. Mon det
> kan passe?
>
> Mvh, Michael

mail bliver ikke syncet, men ens adressebog og ical kan synces.. men kun
via mac abonnement (jeg er glad for det )
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-06-04 15:02

Michael Holm wrote:

> mail bliver ikke syncet, men ens adressebog og ical kan synces.. men kun
> via mac abonnement (jeg er glad for det )

Hvis man bruger imap til mail kan man se sin mails fra alle de computer
man ønsker.

Jeg er også ret glad for .mac - dog er det lidt irriterende at man ikke
kan rette sin kalender online ligesom man kan ændre i adressebogen.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-04 21:31

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Hvis man bruger imap til mail kan man se sin mails fra alle de computer
> man ønsker.

har aldrig rigtig kunne lide imap.... det er sådan lidt underligt syntes
jeg :) lige nu bruger jeg mest entourage på 3 forskellige mac'er,
sørger for at gemme mail på serveren, når jeg har hentet på den ene
sletter jeg alt det fra serveren jeg ikke gider at hente igen på en af
de andre... lidt snørklet :)
Det er efter min mening den størreste mangel ved Mail, at man ikke kan
slette mails enkeltvis fra server, kun alt eller intet...

> Jeg er også ret glad for .mac - dog er det lidt irriterende at man ikke
> kan rette sin kalender online ligesom man kan ændre i adressebogen.
god ide ! Du bør jo næsten trykke på deres feedback knap på mac.com og
foreslå det - så gør jeg det også!

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-06-04 09:06

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Det er efter min mening den størreste mangel ved Mail, at man ikke kan
> slette mails enkeltvis fra server, kun alt eller intet...

Prøv at se under avanceret:
Mail -> Indstilinger -> Konti -> Avanceret -> "Fjern kopi fra server,
når besked er modtaget"
Her kan du vælge den mulighed der hedder "Når den er flyttet fra
indbakken"
Så skal du bare flyte de mails der skla slettes over i en anden
postbakke.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Michael Holm

Dato : 05-06-04 10:41

fKaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> indbakken"
> Så skal du bare flyte de mails der skla slettes over i en anden

den havde jeg overset, men det dutter ikke når man har en masse filter
som i forvejen lægger mails i forskellige mailboxe/postbakker.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 09:14

> [...]
> sørger for at gemme mail på serveren, når jeg har hentet på den ene
> sletter jeg alt det fra serveren jeg ikke gider at hente igen på en af

For mig lyder det ellers som om imap ville kunne gøre dit elektroniske
liv en hel del nemmere.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Karl Antz

Dato : 08-07-04 11:32

Glæd dig til 10.4 - der kan du synkronisere så godt som alt mellem
forskellige 'putere, da Sync blir integreret i systemet

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Holm

Dato : 08-07-04 17:48

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Glæd dig til 10.4 - der kan du synkronisere så godt som alt mellem
> forskellige 'putere, da Sync blir integreret i systemet
>
> Hilsen ka'l

dejligt :)

Fra : Michael Holm

Dato : 08-07-04 17:48

> For mig lyder det ellers som om imap ville kunne gøre dit elektroniske
> liv en hel del nemmere.

Jaaa, men syntes imap er en underlig størrelse... og en underlig måde
det virker på i entourage....
men måske med tid , tester det igen lidt af nu

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 21:21

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Jaaa, men syntes imap er en underlig størrelse... og en underlig måde
> det virker på i entourage....

jammen entourage er underlig

> men måske med tid , tester det igen lidt af nu

imap opfører sig præcist som det du forgæves forsøger at gøre med pop3 fra
flere maskiner.

Fra : Michael Holm

Dato : 09-07-04 10:57

> jammen entourage er underlig

ja

> imap opfører sig præcist som det du forgæves forsøger at gøre med pop3 fra
> flere maskiner.

både ja og nej, måske er det mig som er underlig, jeg har gennem tiden
fået forskellig mappestuktur på de tre mac'er, og hvor underlig det end
lyder passer det godt lige nu :)

Nå -hvis mac eller aikido folk, kommer forbi hareskoven/bagsværd, er
der loftnedtagning resten af juli :) , trådløst internet, øl, sodavand
og mad serveres ad libitum :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 02:32

> både ja og nej, måske er det mig som er underlig, jeg har gennem tiden
> fået forskellig mappestuktur på de tre mac'er, og hvor underlig det end
> lyder passer det godt lige nu :)

Er det nu drillenissen skal nævne, at såfremt du havde brugt imap og
eudora el. mail.app ville osse opsætningen af din mappestruktur have
været nemmere :->

> Nå -hvis mac eller aikido folk, kommer forbi hareskoven/bagsværd, er
> der loftnedtagning resten af juli :) , trådløst internet, øl, sodavand
> og mad serveres ad libitum :)

Herligt jeg elsker at se andre folk arbejde - med servering og fri
internetforbindelse bliver det bare endnu mere tiltalende

Fra : Michael Holm

Dato : 11-07-04 16:49

> Herligt jeg elsker at se andre folk arbejde - med servering og fri
> internetforbindelse bliver det bare endnu mere tiltalende

du kommer bare

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-04 21:16

> du kommer bare

Desværre er jeg bortrejst den kommende uge og har lidt for svært ved at
lade være med at arbejde for tiden. Vil du købe 96 timers afspadsering?

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-07-04 20:22

> Er det nu drillenissen skal nævne, at såfremt du havde brugt imap og
> eudora el. mail.app ville osse opsætningen af din mappestruktur have
> været nemmere :->

Kunne du med få ord forklare for de uvidende hvad forskellen er på pop3
og imap. Jeg har aldrig prøvet sidstnævnte og har egentligt aldrig vist
hvad det var til - har troet det var til hvis man sad i et større
netværk. Kan man have glæde af det hvis man bare gerne vil undgå
dobbelt-mails på den bærbare og stationære?

mvh, Michael

Fra : Christian Bech

Dato : 09-07-04 11:03

> jammen entourage er underlig

Specielt med imap - man skal ind i et bestemt vindue (betyder at man
ikke længere kan se indhold af mails for at finde postbokse. Først
herefter fremfår de af listen til venstre. Mail og Eudora henter alle
mapper med det samme.

--
Christian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-07-04 21:16

micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) writes:

> [...]
> netværk. Kan man have glæde af det hvis man bare gerne vil undgå
> dobbelt-mails på den bærbare og stationære?

IMAP er designet efter POP3, og er optimeret til at gemme mail på
serveren. F.eks. kan du have flere mailboxe på en IMAP server. Hvis
du ønsker at kopiere en mail mellem mailboxe nøjes IMAP serveren med
at flytte mailen på serveren, hvilket kan spare dig for mange
downloadede megabytes.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH