Flere G4 spørgsmål
Fra : mov

Dato : 02-06-04 18:09

hvordan får man CD skuffen ud pile tasten på tastaturet virker ikke og der
er vist ingen mekanisk måde at åbne den ????
Det lille lilla batteri der sidder på bundkortet har det nogle funktion,
udover at det formodligt er back up, når Computeren er slukket.

Morten

Fra : Jan Holm

Dato : 01-06-04 21:03

mov wrote:
> [...]
> Det lille lilla batteri der sidder på bundkortet har det nogle
> funktion, udover at det formodligt er back up, når Computeren er

Hej

På de fleste drev er der lige under selve skuffen et lille hul
til mekanisk udspytning. Det er lille, plejer at bruge en udfoldet
clips til operationen.

Mvh
Jan Holm

Fra : mov

Dato : 02-06-04 22:08

Ja det mangler bare på denne CD afspiller

Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-04 10:24

mov <mov12@webspeed.dk(fjern12)> wrote:

> Ja det mangler bare p? denne CD afspiller

du er sikker på at du det blot er fordi du ikke kan se hullet pga af
frondækslet - det er til at pille af.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-04 00:10

mov wrote:
> hvordan får man CD skuffen ud pile tasten på tastaturet virker ikke og der
> er vist ingen mekanisk måde at åbne den ????

hold musetasten nede mens du starter computeren. Er computeren bootet og
CD'en mountet på desktoppen trækker du den til papirkurven for at ejecte
den.

> Det lille lilla batteri der sidder på bundkortet har det nogle funktion,
> udover at det formodligt er back up, når Computeren er slukket.

Ja din computere vil muligvis ikke starte uden det, værdier som hvilken
disk der skal starets fra, dato & tid osv går tabt uden batteriet.

--
mvh Morten Reippuert Knudsen

<http://blog.reippuert.dk> @shuttle

Fra : tommy.bernholm

Dato : 03-06-04 21:45

"mov" <mov12@webspeed.dk(fjern12)> wrote in message
> [...]
> Det lille lilla batteri der sidder på bundkortet har det nogle funktion,
> udover at det formodligt er back up, når Computeren er slukket.

Du kan også prøve at holde musen ( eller venstre knap) nede medens du tænder
for computeren. Det får Cd drevet til at åbne sig ( hvis det kan ).

MVH

Tommy

Fra : mov

Dato : 05-06-04 16:03

Jeg har prøvet begge løsninger men det virker desvære ikke. Jeg har også
skiftet batteriet ud men den starter stadig op så den kommer desvære nok
ikke til at køre lige med samme, men tak for alle de gode råd

Morten