WLAN swittch eller HUB
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-05-04 13:35

Jeg vil lige høre, om der er nogen der har et bud på, hvilken
trådløs switch eller HUB, der p.t. er det mest fornuftige køb, hvis
man ser på pris og funktionalitet.

Jeg har ikke brug for en indbygget ADSL-router, sådan en har jeg i
forvejen, men der skal være mulighed for, at jeg kan bestemme hvilke
mac-adresser, der må bruge det trådløse netværk.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-04 13:44

Niels Ebbesen - info@niels-ebbesen.net on 27/05/04 14:35 wrote:

> [...]
> forvejen, men der skal være mulighed for, at jeg kan bestemme hvilke
> mac-adresser, der må bruge det trådløse netværk.

Da merprisen for at få en med Router er så uendelige lille ville det da være
oplagt at få en enhed mindre ved at få begge funktioner i en kasse. Jeg har
kun gode erfaringer med nedenstående:

http://www.caslonshop.dk/page_productinfo.asp?id=WRT54G
--
/peter

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-04 13:46

Peter Kiil - peter@kiil.net on 27/05/04 14:43 wrote:

> [...]
> oplagt at få en enhed mindre ved at få begge funktioner i en kasse. Jeg har

Her er lige de manglende kommaer i mit indlæg - indsæt hvor der er behov
,,,,

--
/peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-05-04 14:44

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> [...]
> oplagt at få en enhed mindre ved at få begge funktioner i en kasse. Jeg har

Gad ikke lige kigge på linket, men det ligner en Linksys og sådan en har
jeg lige sat op for mindre end en time siden.

Faktisk sender jeg dette indlæg trådløst fra en café via Linksys'en.

Den kostede vist nok 715,- og den er billigere nu.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-05-04 14:53

Peter Kiil wrote:

> Da merprisen for at få en med Router er så uendelige lille ville det da være
> oplagt at få en enhed mindre ved at få begge funktioner i en kasse. Jeg har
> kun gode erfaringer med nedenstående:

Siden du har erfaringer med den, så har jeg da lige et par spørgsmål.

Kan man sænke udgangssende effekten?
Den har 2 antenner, er det sådan at den ene er til at sende med og den
anden til at modtage med ?
Kan disse antenner erstattes af andre antenner?

JonB

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-05-04 16:51

Peter Kiil wrote:

> Da merprisen for at få en med Router er så uendelige lille ville det da være
> oplagt at få en enhed mindre ved at få begge funktioner i en kasse. Jeg har
> kun gode erfaringer med nedenstående:

Jeg har et 100 megabit kablet LAN med en Cisco router og 8 ports
switch, og det skal der ikke ændres på, jeg vil kun uplinke til et
trådløst accesspoint, hverken mere eller mindre.

Men hvis man bare kan uplinke til et trådløst accesspoint med
indbygget router, så er jeg ligeglad med, om der er en indbygget router.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-05-04 15:15

Niels Ebbesen wrote:
> [...]
> forvejen, men der skal være mulighed for, at jeg kan bestemme hvilke
> mac-adresser, der må bruge det trådløse netværk.

Pt. er det langt billigere at købe en enhed med det hele i. Jeg har
netop købt denne Linksys WRT54G
http://www.elsborglink.dk/butik.php?sektion=vis_produkt&varenr=WRT54G

hos http://www.elsborglink.dk

Blev leveret inden for et par dage, den er nem at sætte op og også ret
nem at konfigurere. Den har 802.11b og g og ellers alt det andet som en
god adsl router ellers har.....

Fra : No1

Dato : 28-05-04 09:13

> Pt. er det langt billigere at købe en enhed med det hele i. Jeg har
> netop købt denne Linksys WRT54G
> http://www.elsborglink.dk/butik.php?sektion=vis_produkt&varenr=WRT54G

Jeg kender en der netop har sat en sådan model op som accesspoint. Den
virker fint med Airport Extreme. Har WPA sikkerhed, hvilket SVJV er det
eneste kryptering til wifi, der endnu ikke er brudt.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-05-04 10:05

No1 wrote:

> Jeg kender en der netop har sat en sådan model op som accesspoint. Den
> virker fint med Airport Extreme. Har WPA sikkerhed, hvilket SVJV er det
> eneste kryptering til wifi, der endnu ikke er brudt.

endnu...

JonB