Kan ikke logge på SBS 2003 server, med mac~
Fra : dits

Dato : 27-05-04 12:42

Hej Alle

Håber i kan hjælpe mig

Vi har opgraderet, en server til SBS2003!

Efter den opgradering kommer MAC'en ud med følgende meddelse

(Henvisning "server" kunne ikke åbnes, Fordi originalen ikke findes)

Der er installeret mac services på serveren, og det kan fint lade sig gøre
at printe både på netværket og på det printere der er tilsluttet serveren,
men adgang det kan jeg ikke få!-)

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med det lille problem

Mvh
Johnny

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-05-04 12:53

dits <dits@dits.dk> wrote:
> Hej Alle
>
> H?ber i kan hj?lpe mig
>
> Vi har opgraderet, en server til SBS2003!
>
> Efter den opgradering kommer MAC'en ud med f?lgende meddelse
>
> (Henvisning "server" kunne ikke ?bnes, Fordi originalen ikke findes)
>
> Der er installeret mac services p? serveren, og det kan fint lade sig g?re
> at printe b?de p? netv?rket og p? det printere der er tilsluttet serveren,
> men adgang det kan jeg ikke f?!-)
>
> H?ber der er en venlig sj?l der kan hj?lpe mig med det lille problem

Prøv at skrive afp://[ip] i Finders Forbind til Server, hvor IP er
serverens IP-nr.

Bruger du en konto, som eksisterer på serveren? Prøv evt. med
Adminstrator-kontoen, som jo skal kunne få adgang. Prøv evt. med
smb://[ip] og se om du kan komme på som en PC'er. Selvom det virker er
det skidt at bruge den mulighed, hvis der er flere Mac'er (især hvis
de kører Mac OS 9), men det er mere for at se om der er hul igennem.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-05-04 13:23

dits - dits@dits.dk on 27/05/04 13:42 wrote:

> [...]
> men adgang det kan jeg ikke få!-)
>
> Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med det lille problem

Et bud kunne være følgende indstilling på serveren:

"There is a simple solution. Go to computer management and right click on
shared folders. Now you can setup Service for Macintosh file services.
Choose Apple unencrypted authentication instead of Microsoft UAM."

--
/peter