Epson printer Stylus C60-problem
Fra : Øivind Arnfred

Dato : 26-05-04 07:44

Hej!
Er der nogen i gruppen der vil svare på følgende:
Kan en opdatering omgøres?

For få dage siden fik jeg tilbud om en opdatering af mit OS X.3
styresystem. Opdaterings-loggen ser sådan ud:
2004-05-23 15:05:14 +0200: Installed "QuickTime" (6.5.1)
2004-05-23 15:45:18 +0200: Installed "Security Update 2004-05-03" (1.0)
2004-05-23 15:45:27 +0200: Installed "Security Update 2004-05-24" (1.0)

Det lyder harmløst.
Men efter samme dao er der - helt uden vidende og vilje fra min side -
sket enkelte ændringer i indstillingsprogrammet til min printer, som er
en EPSON Stylus C60, altså en lidt ældre model. Den har hidtil kørt
upåklageligt sammen med styresystemet.

Nu er der som nævnt ændret visse detaljer i indstillingsprogrammet, i
hvert fald når det gælder "Pring settings" og "Color management". Selve
printeren opfører sig også lidt anderledes ved start, end jeg mener at
huske, idet slæden kører et par gange frem og tilbage, straks efter at
der er trykket på startknappen.
Værre er det imidlertid, at når jeg vil printe ud får jeg en prompt med
følgende tekst,:
"Communication error with the printer. Please reset (or turn on) the
printer and try again". Jeg har selvfølgelig forsøgt med genstart og har
tjekket ledninger osv, selv om jeg ikke har ændret på rutinerne.
Alligevel får jeg prompten igen næste gang.

Denne prompt har jeg ikke set før. Jeg kan ikke sige med sikkerhed at
der er årsagssammenhæng mellem de nævnte ændringer og den nævnte
opdatering. Sammenhængen er mig uforståelig, men jeg kan ikke se anden
forklaring. I kender sikkert det at man har brugt en printer, scanner
eller andet grej så tit at det hele kører nærmest automatisk, og så
pludselig lægger der sig noget på tværs, som man ikke kan se at man kan
have forårsaget ved den sædvanlige rutine.

Nu vurderer jeg at mit valg er enten at forsøge at omgøre opdateringen,
hvis det er muligt (da jeg som sagt ikke kan se anden årsag til
printersvigtet), eller jeg må købe en ny printer. Det er blot lidt
ærgerligt at skulle smide penge ud til nyt grej, når det man har hidtil
har virket upåklagetligt.

Jeg skal tilføje at min mac er en iMac (500 MHz PowerPC G3)
Øivind Arnfred