iMac-skærm til PC?
Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 25-05-04 11:03

Hejsa,

Jeg står og skal til at anskaffe mig en Mac - men vil samtidig gerne have,
at jeg kan bruge skærmen til min PC.

Løsningen er selvfølgelig at købe en af de store TFTere og en G4-5
stykker -> Men hvis det var muligt ville jeg hellere anskaffe mig en
billigere iMac - og så slutte en PC til dens skærm... (Dens... Det er
faktisk et frygteligt grimt ord?)

Maskinen jeg taler om: http://shopbasic.dk/mall/images/varer/309845.jpg

Jeg har set, at der til højre på foden (som vi ser den på billedet) er et
lille stik med et billede af en skærm... Er det input? output?
noget-helt-andet-put?

Kan det lade sig gøre - eller må jeg bide i det sure æble (hehe, mac? )
og vælge den dyre løsning :-/

// Yoc.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 25-05-04 12:26

Søren Aa. Møller wrote:
> [...]
> noget-helt-andet-put?
>
> Kan det lade sig gøre - eller må jeg bide i det sure æble (hehe, mac? )

Hej Søren

Nu har jeg ikke selv en iMac, men såvidt jeg ved, så er et output stik.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : No1

Dato : 26-05-04 19:23

Hej Søren

Jeg tror ikke at man kan bruge iMac'ens skærm fra en anden computer, men
er ikke 100% sikker. Man kan i hvert fald ikke på fx iBooks og powerbooks.

Du kan også købe en TFT skærm fra en anden producent af Apple. De kan
fås billigere.

Hvis du køber et Apple Studio Display, så skal PC'en bare have DVI
udgang og Mac'en skal have enten DVI eller ADC. Dvs. ikke en iBook.

Mac'en kunne enten være en Powerbook eller en Powermac. iMac's er lidt
som en Powerbook i og med at den ikke kan opgraderes og er ca. lige så
kraftig.

Fra : Christian Bech

Dato : 26-05-04 21:55

Søren Aa. Møller <yocal@60696867.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg står og skal til at anskaffe mig en Mac - men vil samtidig gerne have,
> at jeg kan bruge skærmen til min PC.

Har du kigget på Microsofts Remote Desktop Connection? Den skulle kunne
gøre, at du kan fjernstyre din pc fra Mac'en. Jeg har selv en plan om at
få sat en gammel Pentium 3 til min Mac, men jeg har ikke haft tid endnu.

--
Christian

Fra : Sebastian

Dato : 27-05-04 09:33

> [...]

> stykker -> Men hvis det var muligt ville jeg hellere anskaffe mig en
> billigere iMac - og så slutte en PC til dens skærm...

ven en moderen iMac TFT er det ikke muligt. Ved en af de første iMac
(dem i de 5 farver) der monitoren tilsluttet et helt almindelig VGA stik
i kassen, her kunne du sætte en VGA switchbox imellem.
Men sådan en 333MHz PowerPC G3 maskine er ikke state of the art.

> Jeg har set, at der til højre på foden (som vi ser den på billedet) er et
> lille stik med et billede af en skærm... Er det input? output?
output selvfølgelig.
til input bruges firewire.

tilbage i 98/99 lancerede Apple iMovie og fra det tidspunkt var de
fleste Macintosh i stand til at redigere digital Video.
Der findes dog nogle løsninger, der gør det muligt at en iMac kan vise
et videosignal, der kommer ind ad firewireporten. Softwaren er et lille
problem. Problemet er bare at konvertere det videosignal, der kommer fra
PC'en (DVI, VGA, S-Viddeo, Video) til DigitalVideo-DV.

Det nemmeste er nok, din Mac bliver din remote-Desktop for din PC. Det
er en client (Mac) server (PC) løsning og virker via TCP/IP. Du få et
vindue på din Mac med PC'ens desktop.
VNC er et kendt open-source produkt.

Den mest elegante løsning er dog, at købe en TFT og en PowerBook, så får
du en bærbar Macintosh, der driver sin egen skærm og TFT i
monitor-spanning og en skærm til din PeZæ.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark