OSX som knapper
Fra : Thomas Heinesen

Dato : 23-05-04 17:16

Hvordan er det nu med OSX - kan man lave et display så programmer,
mapper osv fremstår som børnevenlige knapper der bare skal klikkes på?
Husker det var i os9 og tidligere, men kan ikke finde funktionen i X.
Er den der?
Thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-05-04 17:27

Thomas Heinesen <thohei@yahoo.com> writes:

> [...]
> mapper osv fremstår som børnevenlige knapper der bare skal klikkes på?
> Husker det var i os9 og tidligere, men kan ikke finde funktionen i

Du skal bare ind i kontrolpanelet for brugerkonti, og så sætte
begrænsninger på den enkelte bruger.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jens

Dato : 23-05-04 18:29

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Du skal bare ind i kontrolpanelet for brugerkonti, og så sætte
> begrænsninger på den enkelte bruger.

Og så sætte dock'en op til at vise pgl. programmer og mapper.
--

/ Jens

Fra : Thomas

Dato : 24-05-04 07:00

spam@finds.dk (Jens) wrote in message news:<1ge97d4.148u5zq1nq1u14N%spam@finds.dk>...

> Og så sætte dock'en op til at vise pgl. programmer og mapper.

Det forstår jeg simpelthen ikke. Gider I uddybe lidt. Jeg kan
muligvis formå at sætte begrænsninger for den enkelte bruger, men hvad
vil det sige at sætte dock'en op til at vis pgl programmer og mapper.
Jeg ved ikke hvad det er og kan ikke finde sådan en funktionalitet i
dock-preferencerne.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-05-04 10:09

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> at sætte dock'en op til at vis pgl programmer og mapper. Jeg ved ikke hvad
> det er og kan ikke finde sådan en funktionalitet i dock-preferencerne.

Hej Thomas - du kan ikke lave de børnevenlige firkantede
et-kliksknapper, som du kunne i OS 8 -9 - men du kan lægge
programikonerne ned i/hen i dock´en, og så kræves der kun et klik for at
åbne - du kunne så gøre dock´en større, hvis det er til ungerne.

I din programmappe åbner du det program, du vil have i dock´en, og selve
symbolet for programmet trækker du i dock´en, men du får det ikke til at
sige "klik", som knapperne gjorde i gamle dage.

Det med begrænsningerne for brugeren skal du springe over - Thomas Bjørn
har misforstået dig.

Men OS 8/9 kunne jo også lave firkantede etkliksknapper af
dokumentikoner, men der kunne du give dem farver, eller måske oprette
mappekommandoer? Ellers skal de ligge i dock´en til højre for
skillestregen, så åbner de også med et klik.

Prøv at ctrl-klik på et dokument og se mulighederne - prøv også at se på
Findes indstillinger og Finders
oversigtsvalg(Finder>Oversigt>oversigtsvalg

God fornøjelse
Morten

P.S.: Skulle rewrappe?
M.

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 24-05-04 21:13

Morten Lind wrote:

> [...]
> Findes indstillinger og Finders
> oversigtsvalg(Finder>Oversigt>oversigtsvalg

Tak Morten, det var netop det jeg ville have at vide. Jeg har helt styr
på det der med dock'en.
Jeg prøver at gøre det hele mere børnefestligt med farver og sådan.
Tak
Thomas
PS: rewrappe?

Fra : Morten Lind

Dato : 24-05-04 23:27

Thomas Heinesen <thohei@yahoo.com> wrote:

> PS: rewrappe?

Ja, enten du eller en af de to andre indlægsforfattere skriver for lange
linier, så kan jeg ikke afsende mit svar til dig, uden at
"omstrukturere" indlæggene
M.

Fra : Jens

Dato : 25-05-04 05:12

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Ja, enten du eller en af de to andre indlægsforfattere skriver for lange
> linier, så kan jeg ikke afsende mit svar til dig, uden at
> "omstrukturere" indlæggene

Nu blliver linierne jo altså længere hver gang der citeres (Der tilføjes
et "> " foran). Så linier, der ikke i udgangspunktet var for lange,
bliver det på et tidspunkt
--

/ Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 25-05-04 05:50

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Nu blliver linierne jo altså længere hver gang der citeres (Der tilføjes
> et "> " foran). Så linier, der ikke i udgangspunktet var for lange,
> bliver det på et tidspunkt

Hæ, den var hyggelig, men det tror jeg nu ikke, du har ret i Jeg
tror, nyhedslæseren skal sættes op til kun at skrive 72 tegn pr linie.
Derved vil > indgå i linielængden og sætningen ombrydes, når man
citerer/svarer/quoter
Hej fra
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-05-04 18:02

> [...]

> tror, nyhedslæseren skal sættes op til kun at skrive 72 tegn pr linie.
> Derved vil > indgå i linielængden og sætningen ombrydes, når man

Men det var nu dit første indlæg her i tråden, der fik det hele til at
gå i ged. På en eller anden måde lykkedes det dig at rewrappe, så ">"
tegnene kom til at stå midt inde i linierne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 25-05-04 19:32

> Men det var nu dit første indlæg her i tråden, der fik det hele til at
> gå i ged. På en eller anden måde lykkedes det dig at rewrappe, så ">"
> tegnene kom til at stå midt inde i linierne.

Nåeh......på den måde

Jamen det ser jeg da ikke efter - skal teksten rewrappes, markerer jeg
da bare alt over mit eget,og bestiller rewrap. Men det er måske lige en
tand for hårdt?
M.