1. maj sang
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 02-05-01 23:01

Er der nogen der kender en sang jeg hørte blive sunget i går den 1. maj.

Det er noget med en der står op og tager på arbejde:
"Jeg står op om morgene og går hen på mit job"...

Noget med at det jeg laver er mere værd end det jeg får. Er der nogen der
kender den, selv om oplysningerne er få?

Kåre

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 02-05-01 23:28

Det er "Sang om merværdi". Den er fra Agitpop-pladen "Den første maj", som
blev udgivet på Demos i 1971. Teksten er af Jesper Jensen og musikken af
Benny Holst. Sangen findes bl.a. på opsamlingen "Hvis du tror du er
noget...", en dobbelt-CD, som jeg har set på tilbud til næsten ingen penge.
/Lars

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 03-05-01 08:19

"Lars D. Christensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Benny Holst. Sangen findes bl.a. på opsamlingen "Hvis du tror du er
> noget...", en dobbelt-CD, som jeg har set på tilbud til næsten ingen

Tak - det var nemlig lige den

Kåre