OT: Kærgården og koldstegning
Fra : JSM

Dato : 03-06-04 11:19

I morges åbnede jeg en pakke Kærgården. Oven på smørret ligger det her
stykke papir hvor der står et madlavningstips. Denne pakkes tips var : Husk
at Kærgården steger bedst hvis det kommes på en kold pande.
Det sågu da et tips der vil noget. Jeg har hørt om friturestening og
lynstegning. Men koldstegning er nyt for mig

mvh
Jesper

Fra : Emil

Dato : 03-06-04 14:43

JSM skrev:

>Denne pakkes tips var : Husk
>at Kærgården steger bedst hvis det kommes på en kold pande.
>Det sågu da et tips der vil noget.

Ja, det er usømmelig omgang med lig.

m.v.h. Emil

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-06-04 18:20

"Emil" <emilsen@oestbirk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det er usømmelig omgang med lig.
>

> m.v.h. Emil

Læs tråde om mandagsmad/tirsdagsmad osv.
I forhold til nogle af disse ( havde en travl dag, købte burgere på grillen)
er Kjærgården nærmest en helgen ( omend det ikke smager som smør, men det
gør olivenolie heller ikke).
Der var en TV serie med mad fra Romerske restauranter (og Toscanske) og i
mange tilfælde kom tingene på panden inden den var varmet op. Hvor
selvretfærdige kan vi blive hvis vi gør os umage ?

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Emil

Dato : 03-06-04 20:44

Ole Larsen skrev:

>Læs tråde om mandagsmad/tirsdagsmad osv.

Læs, og *forstå* hvad JSM skrev oprindeligt.

m.v.h. Emil

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-06-04 18:23

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det sågu da et tips der vil noget. Jeg har hørt om friturestening og
> lynstegning. Men koldstegning er nyt for mig

Har du overvejet at meningen måske var at vandet skulle koges fra under
opvarmning - ligesom med rigtigt smør ?

Fra : JSM

Dato : 04-06-04 09:25

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> Husk

> Har du overvejet at meningen måske var at vandet skulle koges fra under
> opvarmning - ligesom med rigtigt smør ?

Jow da. Men nu er det bare ikke det de skriver .

mvh
Jesper

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 04-06-04 17:33

On Thu, 3 Jun 2004 12:19:29 +0200, "JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk>
wrote:

> [...]
>Det sågu da et tips der vil noget. Jeg har hørt om friturestening og
>lynstegning. Men koldstegning er nyt for mig

Du skal bare være opmærksom på, at stegetiden er 4-5 dage, hvis kødet
skal være mørt.....

KS