Stihl kombiværktøj - godt eller skidt?
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 31-05-04 22:49

Hej NG.

Jeg har kig på Stihl kombiværktøj mærke "KM55" eller "KM85". Det er en art
trimmer, hvor selve trimmehovedet kan udskiftes med en række værktøjer. F.
eks en hækkeklipper der kan vinkles 0-90 grader.
http://www.stihl.dk/Product/WYSIWYG.aspx?ItemId=1249

Grunden til at jeg har kig på det er, at jeg har en temmelig høj og temmelig
lang tid, og det tager ret lang tid at klippe den vha. en elektrisk klipper
og et "stillads" .

Dette kombiværktøj fra Stihl virker ret smart som hækkeklipper.

Nogen erfaring?

mvh Ole

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 01-06-04 01:28

On Mon, 31 May 2004 23:48:33 +0200, "Ole Jeppesen"
<nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>og et "stillads" .
>
>Dette kombiværktøj fra Stihl virker ret smart som hækkeklipper.

Ingen erfaring med lige netop det værktøj, men som ved fleste andre
lignende kombiværktøjer så er der sjældent sparet andet end pladsen.
Økonomisk er det ikke nogen specielt fed fidus, og hvis motordelen går
ned har du hverken trimmer eller hækkeklipper.

Motorenheden fra Stihl alene koster godt 2.500 kroner, trimmeren knap
1.200 kroner og hækkeklipperen knap 3.000 kroner.

Hvis det er stang-hækkeklipperen, som er det reelle behov, så kan du
få en elektrisk (også Stihl), der vejer cirka det samme som
motorenheden alene og koster cirka det samme som den løse
hækkeklipperdel.

KS