Syg rose?
Fra : Puk

Dato : 31-05-04 19:59

Hej alle sammen

Op af husmuren har vi en gammel rose groende af ukendt art. Den har fået
noget hvidt stads på bladende, som vi ikke ved hvad er, men det kunne måske
godt ligne noget svamp eller mug ??

Jeg har forsøgt at tage et billede af rosens blade og postet det i dk.binaer
(jeg er ikke så stiv i hvordan jeg lige linker til det, men indlægget hedder
"Rose (dk.fritid.hus-og-have)").

Mon nogen kan hjælpe mig med, hvad det er og eventuelt, hvad jeg kan gøre
ved det?

Mange hilsner
Puk

Fra : Anette

Dato : 31-05-04 21:25

Puk <nospam@thankyou.dk> wrote:
> Mon nogen kan hjælpe mig med, hvad det er og eventuelt, hvad jeg kan
> gøre ved det?

Hej Puk

Det ser ud til at være meldug - altså en svampe art.
Prøv at se på denne side http://plante-doktor.dk/meldug.htm
Der er billeder af -ganske vist andre - planter angrebet af meldug og lidt
om hvad man gør ved det.

/ Anette