punktfundamenter.. godt eller skidt
Fra : klaus nielsen

Dato : 31-05-04 11:05

hejsa
er der nogen her der har kendskab til punktfundamenter i forbindelse me et
værksted?
planen er at det skal bruges til et værksted på ca 70m2 og bygningen bliver
hovedsagligt bygget i træ.jeg har masser af grantræ (20-30cm i diam ) jeg
kunne bruge til den del af gulvkonstruktionen der skal bære bygningen og det
jeg arbejder med. jeg regner ikke med at have noget i værkstedet der bliver
tungere end det svarer til en bil plus svejseværk. værktøj mm.det kræver en
kraftigt gulvkonstruktion. men jeg frygtede at punktfundamenterne ville
synke eller skride..
gåde råd tager jeg gerne imod
på forhånd tak

mvh klaus nielsen

Fra : Peter C:\\>

Dato : 31-05-04 12:40

"klaus nielsen" <klaus(vækmeddet)vfr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hejsa

men jeg frygtede at punktfundamenterne ville
> synke eller skride..

Hvis de bare er dimensioneret efter jordbundsforhold og de gældende laster
for den type bygning, skal de såmænd nok blive stående.

> gåde råd tager jeg gerne imod

Hvis du er i tvivl om du kan dimensionere fundamentet "på øjemål" ville det
måske være en god ide at tage kontakt til en ingeniør.

MVH Peter C:\