/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Anbefaling: Galaxy Quest
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 30-05-04 20:51

Jeg faldt lige over denne film forleden, og fik den set her til aften.
http://www.imdb.com/title/tt0177789/
rating 7,2/10 på IMDB

Her er virkelig en perle af en "space comedy" med vores alle sammens Alan
Rickman som Alexander Dane/Dr. Lazarus
Sigourney Weaver som Gwen DeMarco aka Lt. Tawny Madison
Og kke mindst Tim Allen som Jason Nesmith/Commander Peter Quinsey Taggert
samt flere andre.
Det er ved at være længe siden jeg har været så glimrende underholdt af en
komedie.
Den er værd at se eller gense.
Axelmusic.dk har den til 79.95 eller i Reg 1 med DTS til en hund.

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



 
 
Lars Hoffmann (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 30-05-04 21:31

Frodo Nifinger escribió / skrev

> Den er værd at se eller gense.
> Axelmusic.dk har den til 79.95 eller i Reg 1 med DTS til en hund.

Ja den er totalt iorden, specielt hvis man er lidt trekkie kan man
finde mange sjove detaljer. F.eks hedder skibet NTE Protector, hvor NTE
er en forkortelse for Not The Enterprise
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Christina Estrup (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Christina Estrup


Dato : 31-05-04 11:09

Lars Hoffmann wrote:
> Ja den er totalt iorden, specielt hvis man er lidt trekkie kan man
> finde mange sjove detaljer. F.eks hedder skibet NTE Protector, hvor
> NTE er en forkortelse for Not The Enterprise

Det hedder nu NSEA Protector, så den holder beklageligvis ikke.
--
mvh
Christina Estrup



Lars Hoffmann (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 31-05-04 11:28

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> wrote

> Det hedder nu NSEA Protector, så den holder beklageligvis ikke.

Beklager, det er dens serienummer der er NTE 3120


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kim Ludvigsen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 31-05-04 12:09

Christina Estrup wrote:
>
> Det hedder nu NSEA Protector, så den holder beklageligvis ikke.
> --
> mvh
> Christina Estrup

Aj, en pige, der har tjek på den slags - Respekt!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Muldeberg (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Muldeberg


Dato : 31-05-04 18:49

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:40BB123E.1156
@kimludvigsen.dk:

> Christina Estrup wrote:
>>
>> Det hedder nu NSEA Protector, så den holder beklageligvis ikke.
>> --
>> mvh
>> Christina Estrup
>
> Aj, en pige, der har tjek på den slags - Respekt!
>

Til dem der gerne vil vide det, så står NSEA for:
National Space Exploration Agency
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Christina Estrup (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Christina Estrup


Dato : 31-05-04 19:12

Kim Ludvigsen wrote:
> Christina Estrup wrote:
>
> Aj, en pige, der har tjek på den slags - Respekt!

Kvinder kan da også være nørder. Størstedelen af mine veninder er nørdinder
i en eller anden grad.
--
mvh
Christina Estrup



Ironi (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ironi


Dato : 31-05-04 20:23

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40bb755f$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Ludvigsen wrote:
> > Christina Estrup wrote:
> >
> > Aj, en pige, der har tjek på den slags - Respekt!
>
> Kvinder kan da også være nørder. Størstedelen af mine veninder er
nørdinder
> i en eller anden grad.

Telefonnummer?



Per (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-06-04 22:40

> Telefonnummer?
>
>
Freak



Ironi (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Ironi


Dato : 02-06-04 00:22

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
news:40bcf727$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Telefonnummer?
> >
> >
> Freak

Humor?



Rune Zedeler (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 02-06-04 01:12

Ironi wrote:

> Telefonnummer?

http://www.dgs.dk er din ven

-Rune


Taba (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 30-05-04 21:35

> Jeg faldt lige over denne film forleden, og fik den set her til aften.
> http://www.imdb.com/title/tt0177789/
> rating 7,2/10 på IMDB

Den er intet mindre end genial! En af mine absolut yndlings spoof/komedie
film!

/Taba



Peter Lind (30-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lind


Dato : 30-05-04 22:44


"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message
news:40ba3b2d$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg faldt lige over denne film forleden, og fik den set her til aften.
> http://www.imdb.com/title/tt0177789/
> rating 7,2/10 på IMDB
>
> Her er virkelig en perle af en "space comedy"

> Den er værd at se eller gense.
> Axelmusic.dk har den til 79.95 eller i Reg 1 med DTS til en hund.

Helt klart en anbefalelsesværdig film - en herlig parodi på Star Trek og
alle trekkies, og for en gangs skyld ikke en parodi der bare latterliggør
det hele, men tager lidt hjertelig gas på fans og skuespillere.
Og især de tre hovedroller spiller fantastiske parodier på sig selv.

Selv hvis man ikke er trekkie (hvad jeg ikke er) er det en herlig lille
film.

Mvh
Peter Lind



Ronny Nielsen (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 31-05-04 00:18

Ja det er en fed film. Kan bestemt anbefales til sci-fans, og Star trek fans
i særdeleshed.


--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan
bestride at alvor eksisterer. Men ikke leg. [Huizinga]
"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ba3b2d$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg faldt lige over denne film forleden, og fik den set her til aften.
> http://www.imdb.com/title/tt0177789/
> rating 7,2/10 på IMDB
>
> Her er virkelig en perle af en "space comedy" med vores alle sammens Alan
> Rickman som Alexander Dane/Dr. Lazarus
> Sigourney Weaver som Gwen DeMarco aka Lt. Tawny Madison
> Og kke mindst Tim Allen som Jason Nesmith/Commander Peter Quinsey Taggert
> samt flere andre.
> Det er ved at være længe siden jeg har været så glimrende underholdt af en
> komedie.
> Den er værd at se eller gense.
> Axelmusic.dk har den til 79.95 eller i Reg 1 med DTS til en hund.
>
> --
> Mvh
>
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger
>
>



Muldeberg (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Muldeberg


Dato : 31-05-04 10:15

"Ronny Nielsen" <ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> wrote in
news:40ba6bb2$0$3051$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja det er en fed film. Kan bestemt anbefales til sci-fans, og Star
> trek fans i særdeleshed.
>
>

Der er også den her på vej: www.imdb.com/title/tt0349047/
Den udkommer her i Juli måned i de tyske biffer.
ADSL Trailer:
http://www.periode1.de/film/periode1/showroom_040407/html/trailer_large.php
Den virker ihvertfald skrigende morsom

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Peter B. Juul (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 31-05-04 00:58

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> writes:

> Axelmusic.dk har den til 79.95 eller i Reg 1 med DTS til en hund.

Lad mig anbefale R1. Den har en genial menu.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-05-04 10:48

On Sun, 30 May 2004 21:51:08 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>Jeg faldt lige over denne film forleden, og fik den set her til aften.
>http://www.imdb.com/title/tt0177789/
>rating 7,2/10 på IMDB
>
>Her er virkelig en perle af en "space comedy" med vores alle sammens Alan
>Rickman som Alexander Dane/Dr. Lazarus
>Sigourney Weaver som Gwen DeMarco aka Lt. Tawny Madison
>Og kke mindst Tim Allen som Jason Nesmith/Commander Peter Quinsey Taggert
>samt flere andre.
>Det er ved at være længe siden jeg har været så glimrende underholdt af en
>komedie.
>Den er værd at se eller gense.
>Axelmusic.dk har den til 79.95 eller i Reg 1 med DTS til en hund.

Jep. Alle tiders film. Betydelig bedre end den skodserie, den gør grin
med.


Mvh
Niels Søndergaard

Kim Voss Schrader (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 31-05-04 11:00

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:
....
>
> Jep. Alle tiders film. Betydelig bedre end den skodserie, den gør grin
> med.

Startrek RULEZ! :)


(Er dog mest til TNG)
--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Ironi (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Ironi


Dato : 31-05-04 14:33

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:2ovlb05o0u835tl9p0m89es4otm8kouo2h@4ax.com...
>
> Jep. Alle tiders film. Betydelig bedre end den skodserie, den gør grin
> med.

Troll!



Niels Søndergaard (31-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-05-04 23:49

On Mon, 31 May 2004 15:32:41 +0200, "Ironi" <@> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
>news:2ovlb05o0u835tl9p0m89es4otm8kouo2h@4ax.com...
>>
>> Jep. Alle tiders film. Betydelig bedre end den skodserie, den gør grin
>> med.
>
>Troll!

Men kan vel dårligt være en troll, når man rent faktisk mener det, man
skriver. Star Trek er da noget ufatteligt lort.


Mvh
Niels Søndergaard

Kim Voss Schrader (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 01-06-04 00:07

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:
>
> Men kan vel dårligt være en troll, når man rent faktisk mener det, man
> skriver. Star Trek er da noget ufatteligt lort.

Det er så din mening. Og den er altså ikke generel (just in case you didn't
know)...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Niels Søndergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-06-04 02:07

On Tue, 01 Jun 2004 01:07:10 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej!
>
>"Niels Søndergaard" wrote:
>>
>> Men kan vel dårligt være en troll, når man rent faktisk mener det, man
>> skriver. Star Trek er da noget ufatteligt lort.
>
>Det er så din mening. Og den er altså ikke generel (just in case you didn't
>know)...

Nej, god smag er ikke en selvfølge. Der er også folk, som er vilde med
Finnsk Fjernsyn.


Mvh
Niels Søndergaard

Brian P (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 01-06-04 09:30

"Niels Søndergaard"
>
> Nej, god smag er ikke en selvfølge. Der er også folk, som er vilde med
> Finnsk Fjernsyn.

Ja, og med The Piano...

Nej, ærlig talt, du som selv laver fiktion i tidsparadoksgenren burde udvise
større respekt for ST, der har gjort det, øh, undskyld, meget bedre i årtier
og som dine egne ting i min fantasi (indtil jeg fandt ud af at du heller
ikke kan lide ST) kun er en svag afglans af.










Niels Søndergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-06-04 10:35

On Tue, 1 Jun 2004 10:30:24 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>"Niels Søndergaard"
>>
>> Nej, god smag er ikke en selvfølge. Der er også folk, som er vilde med
>> Finnsk Fjernsyn.
>
>Ja, og med The Piano...
>
>Nej, ærlig talt, du som selv laver fiktion i tidsparadoksgenren burde udvise
>større respekt for ST, der har gjort det, øh, undskyld, meget bedre i årtier
>og som dine egne ting i min fantasi (indtil jeg fandt ud af at du heller
>ikke kan lide ST) kun er en svag afglans af.

Der er gode ting i ST, men så sandelig også ufattelig meget, der ikke
hænger sammen eller er direkte latterligt - især i den første serie.
Der er lagt masser af gode kræfter i ST, men hvad jeg ikke fatter, er,
at de ikke skrotter det univers og laver et nyt, der hænger bedre
sammen. Og jeg har også svært ved at forstå, at trekkies hverken kan
eller vil indrømme, at der er en del gylle imellem, men betragter alt
ST-stof, som Bin Laden betragter Koranen.

Nu, du er inde på tidsrejser, er en af mine yndlings-ST-ting den film,
hvor Kirk, Spock og Co. redder pukkelhvalerne. Jeg husker ikke lige
titlen.


Mvh
Niels Søndergaard

Brian P (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 01-06-04 11:02


"Niels Søndergaard"
>
> Der er gode ting i ST, men så sandelig også ufattelig meget, der ikke
> hænger sammen eller er direkte latterligt - især i den første serie.

Sådan vil det naturligvis altid være i lange serier, der ikke er planlagt
til at skulle hænge sammen, men genoptages fordi der er efterspørgsel efter
mere.

> Der er lagt masser af gode kræfter i ST, men hvad jeg ikke fatter, er,
> at de ikke skrotter det univers og laver et nyt, der hænger bedre
> sammen.

Mener du også at man burde skrotte Marvel-serierne og andre
superhelteserier, der har rodet sig ud i langt værre plotmæssigt rod? I
øvrigt mener jeg ikke at ST-serierne (foruden Enterprise, som jeg ikke
bryder mig om) har rodet sig ud i alverden, men faktisk ret meget gør en dyd
ud af at hænge sammen. Fx når en afdød karakter (sic!) i ST TNG dukker op
igen pga. en tidsforskydning og sendes tilbage til en fælles fortid (forud
for hendes død), hvor hun, som det viser sig i en senere episode, får en
grum skæbne og en datter, der i mellemtiden er vokset op med ét ønske: At
hævne sig på Picard & co. Den type plots med konsekvensetik og
tidsparadokser er der masser af i ST-universet, men fælles for de fleste
forekomster er nu, at de er ganske godt gennemtænkt.

> Nu, du er inde på tidsrejser, er en af mine yndlings-ST-ting den film,
> hvor Kirk, Spock og Co. redder pukkelhvalerne. Jeg husker ikke lige
> titlen.

Ja, den er fed. Men intet imod det bedste af TOS, TNG og Voyager. Deep Space
kan også nogle ting i sine bedste episoder, bl.a. i den, hvor nogle af
karaktererne besøger det gamle Enterprise og møder bl.a. Kirk anno ca. 1968,
Trials and Tribble-actions. En hysterisk morsom episode, som i øvrigt tager
selvbevidst gas på de indlysende inkonsistenser, der er mellem den originale
serie og efterfølgerne (f.eks. det forhold at klingonerne havde et markant
andet udseende i den oprindelige serie, hvor racen manglede den
karakteristiske bruskpande og nærmest lignede forvoksede Ivan'er).





Niels Søndergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-06-04 11:46

On Tue, 1 Jun 2004 12:02:17 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>Fx når en afdød karakter

Måske 2 eller 4 på 13-skalaen? Det har altid undret mig, hvor de var
henne, men hvis de er døde, forklarer det jo sagen.

>Ja, den er fed. Men intet imod det bedste af TOS, TNG og Voyager. Deep Space
>kan også nogle ting i sine bedste episoder, bl.a. i den, hvor nogle af
>karaktererne besøger det gamle Enterprise og møder bl.a. Kirk anno ca. 1968,
>Trials and Tribble-actions. En hysterisk morsom episode, som i øvrigt tager
>selvbevidst gas på de indlysende inkonsistenser, der er mellem den originale
>serie og efterfølgerne (f.eks. det forhold at klingonerne havde et markant
>andet udseende i den oprindelige serie, hvor racen manglede den
>karakteristiske bruskpande og nærmest lignede forvoksede Ivan'er).

Det er jo utroligt, at de ikke kunne gøre et ordentligt stykke
arbejde, hvis de ligefrem har haft chancen for at ændre klingonernes
udseende. En af de ting, der irriterer mig, er netop alle de
latterligt udseende humanoide racer, der optræder. Hvorfor kan vi ikke
få nogle ordentlige aliens at se, hvis de virkelig ønsker at gøre
noget ud af det?

Det er ikke så meget historierne i ST som de kiksede personer, der får
mit pis i kog. Det er lidt bedre end Space 1999, men også kun lidt.
Universet fra Alien-filmene er langt, langt bedre. Det bliver
spændende at se Alien vs. Predator.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter Bjerre Rosa (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 01-06-04 12:30

Niels Søndergaard skrev:

> En af de ting, der irriterer mig, er netop alle de
> latterligt udseende humanoide racer, der optræder. Hvorfor kan vi ikke
> få nogle ordentlige aliens at se, hvis de virkelig ønsker at gøre
> noget ud af det?

Det er grundigt beskrevet inden for ST-universet, fordi de fleste racer
er humanoide. (At det ligesom så meget andet inden for universet er en
efterrationalisering, kan vel være lige meget).

--
Mvh. Peter



Peter Bjerre Rosa (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 01-06-04 12:39

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Det er grundigt beskrevet inden for ST-universet, fordi de fleste
> racer er humanoide.

Det skulle være "hvorfor" - ikke "fordi". Forklaringen bliver i øvrigt
givet i TNG-afsnittet "The Chase". En oldgammel race plantede humanoider
rundt omkring i universet.

--
Mvh. Peter



Niels Søndergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-06-04 13:39

On Tue, 1 Jun 2004 13:39:20 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Peter Bjerre Rosa skrev:
>
>> Det er grundigt beskrevet inden for ST-universet, fordi de fleste
>> racer er humanoide.
>
>Det skulle være "hvorfor" - ikke "fordi". Forklaringen bliver i øvrigt
>givet i TNG-afsnittet "The Chase". En oldgammel race plantede humanoider
>rundt omkring i universet.

Men det er jo netop en efterrationalisering. At afskrive muligheden
for medvirken af nogle gode aliens er direkte tåbeligt. Universet er
jo stort nok, og selv om man har plantet humanoider hist og pist,
burde der nok stadig være et par milliarder galakser med plads til
mere eksotiske racer.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-06-04 14:09

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Men det er jo netop en efterrationalisering. At afskrive muligheden
> for medvirken af nogle gode aliens er direkte tåbeligt. Universet er
> jo stort nok, og selv om man har plantet humanoider hist og pist,
> burde der nok stadig være et par milliarder galakser med plads til
> mere eksotiske racer.

Det er der skam også. De er dukket op efterhånden som
computergrafikken er blevet bedre.
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også
I speak only 0}._.{0 af folk, hvis fagområde han endnu ikke
for myself. O/ \O har skrevet om." -Rasmus Underbjerg Pinnerup

Ronny Nielsen (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 01-06-04 14:57

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2zn7n2zoh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
> > Men det er jo netop en efterrationalisering. At afskrive muligheden
> > for medvirken af nogle gode aliens er direkte tåbeligt. Universet er
> > jo stort nok, og selv om man har plantet humanoider hist og pist,
> > burde der nok stadig være et par milliarder galakser med plads til
> > mere eksotiske racer.
>
> Det er der skam også. De er dukket op efterhånden som
> computergrafikken er blevet bedre.

Ja der er en del. Se bare på de superseje Species 8472. Håber de vender
stærkt tilbage når vi får aflivet den dødsejler, Enterprise.


--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan
bestride at alvor eksisterer. Men ikke leg. [Huizinga]



Thomas Hejl Pilgaard (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Hejl Pilgaard


Dato : 02-06-04 13:06


"Ronny Nielsen" <ronnyroyMMMMMM@MMMMmail.dk> skrev i en meddelelse
news:40bc8b2f$0$3049$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
> meddelelse news:m2zn7n2zoh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> > Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
> >
> > > Men det er jo netop en efterrationalisering. At afskrive muligheden
> > > for medvirken af nogle gode aliens er direkte tåbeligt. Universet er
> > > jo stort nok, og selv om man har plantet humanoider hist og pist,
> > > burde der nok stadig være et par milliarder galakser med plads til
> > > mere eksotiske racer.
> >
> > Det er der skam også. De er dukket op efterhånden som
> > computergrafikken er blevet bedre.
>
> Ja der er en del. Se bare på de superseje Species 8472. Håber de vender
> stærkt tilbage når vi får aflivet den dødsejler, Enterprise.

Hvem siger det er nødvendigt med computergrafik for at skabe nogle
fede og originale rumvæsner? - Hvem siger for den sags skyld at
der ikke er mange sådanne i (tidlig) ST?

Et ord, venner: "Tribbles"

--
_______________________________________________________
/ Thomas Hejl Pilgaard | If you understand what | /\ /\ \
/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯




Peter B. Juul (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-06-04 13:44

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> writes:

> > Ja der er en del. Se bare på de superseje Species 8472. Håber de vender
> > stærkt tilbage når vi får aflivet den dødsejler, Enterprise.
>
> Hvem siger det er nødvendigt med computergrafik for at skabe nogle
> fede og originale rumvæsner?

Ingen. Farscape har klaret det med dukker.

Ne'ertheless har ST primært benyttet humanoider.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 02-06-04 20:54

On 02 Jun 2004 14:44:26 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> writes:
>
>> > Ja der er en del. Se bare på de superseje Species 8472. Håber de vender
>> > stærkt tilbage når vi får aflivet den dødsejler, Enterprise.
>>
>> Hvem siger det er nødvendigt med computergrafik for at skabe nogle
>> fede og originale rumvæsner?
>
>Ingen. Farscape har klaret det med dukker.
>
>Ne'ertheless har ST primært benyttet humanoider.

Det er også typisk for en ST-klon som Space 1999. De har langt hår
eller en eller andet dut i panden og har et græskklingende navn som
Xenon fra Plutox, og så taler de pudsigt nok alle sammen engelsk...


Mvh
Niels Søndergaard

vadmand (01-06-2004)
Kommentar
Fra : vadmand


Dato : 01-06-04 09:39


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news:phlnb01dhsh0itnd2utjdc034mucecm2cj@4ax.com...

>
> Nej, god smag er ikke en selvfølge. Der er også folk, som er vilde med
> Finnsk Fjernsyn.
>
Er du sikker på det?`

Per V.



Parker Pyne (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Parker Pyne


Dato : 01-06-04 10:13


"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message
news:40bc408b$0$513

> > Nej, god smag er ikke en selvfølge. Der er også folk, som er vilde med
> > Finnsk Fjernsyn.
> >
> Er du sikker på det?`


Mon ikke der er mindst en (Finn Nørbygaard).



Erik (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 01-06-04 06:28

Niels Søndergaard wrote:

>>> Jep. Alle tiders film. Betydelig bedre end den skodserie, den gør
>>> grin med.
>>
>> Troll!
>
> Men kan vel dårligt være en troll, når man rent faktisk mener det, man
> skriver.

Næ. Så er man en 'kook' i stedet.

/E


Brian P (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 01-06-04 09:26


"Niels Søndergaard"

> Jep. Alle tiders film. Betydelig bedre end den skodserie, den gør grin
> med.

Hvorfor denne ringeagt for noget andre sætter pris på (inklusive dem der har
lavet spoofen)?

Er du overhovedet kvalificeret til at have en mening om ST, eller udtaler du
dig som sædvanlig på baggrund af noget du personligt finder at livet er for
kort til (såsom asiatiske film)?



Niels Søndergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-06-04 10:37

On Tue, 1 Jun 2004 10:26:17 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>
>"Niels Søndergaard"
>
>> Jep. Alle tiders film. Betydelig bedre end den skodserie, den gør grin
>> med.
>
>Hvorfor denne ringeagt for noget andre sætter pris på (inklusive dem der har
>lavet spoofen)?
>
>Er du overhovedet kvalificeret til at have en mening om ST, eller udtaler du
>dig som sædvanlig på baggrund af noget du personligt finder at livet er for
>kort til (såsom asiatiske film)?

Jeg har da ikke noget mod asiatiske film. Hvor har du det fra?

Jeg har udtalt, at de ligger langt nede på min must see-liste, fordi
jeg ikke bryder mig om at se film på spog, jeg ikke forstår, men jeg
har aldrig taget stilling til deres kvalitet. Det kan jeg jo ikke, når
jeg ikke har set dem, vel?

En af de få, jeg har set, Tiger på Spring, var fremragende.


Mvh
Niels Søndergaard

Brian P (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 01-06-04 11:06


"Niels Søndergaard"

> Jeg har da ikke noget mod asiatiske film. Hvor har du det fra?

Du skrev engang at du foretrak den amerikanske genindspilning af Ringu
fremfor at se originalen, fordi du ikke brød dig om at se film på et sprog
du ikke forstod.

> Jeg har udtalt, at de ligger langt nede på min must see-liste, fordi
> jeg ikke bryder mig om at se film på spog, jeg ikke forstår, men jeg
> har aldrig taget stilling til deres kvalitet. Det kan jeg jo ikke, når
> jeg ikke har set dem, vel?

Ok. Sorry mht. de asiatiske film. Men mit spørgsmål gik nu mere på, om du
udtalte dig om ST på et ukvalificeret grundlag.



Niels Søndergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-06-04 11:49

On Tue, 1 Jun 2004 12:06:29 +0200, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>Ok. Sorry mht. de asiatiske film. Men mit spørgsmål gik nu mere på, om du
>udtalte dig om ST på et ukvalificeret grundlag.

Det mener jeg ikke. Jeg har læst og set masser af science fiction, og
ST er bare ikke min drømmeserie. Jeg kan fx meget bedre lide Stargate,
selv om ham negeren med mærket i panden er næsten lige så latterlig
som klingonerne.

Jeg har i øvrigt hørt en masse godt om Babylon 5, men har ikke haft
tid til at se den.


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-06-04 12:05

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Jeg har i øvrigt hørt en masse godt om Babylon 5, men har ikke haft
> tid til at se den.

du kunne starte med at læse noget af JMS' tegneserieværk og se om det
faldt i din smag - Spider-man, Supreme Power, Rising Stars, Midnight
Nation.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Niels Søndergaard (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-06-04 12:51

On 01 Jun 2004 13:04:36 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
>
>> Jeg har i øvrigt hørt en masse godt om Babylon 5, men har ikke haft
>> tid til at se den.
>
>du kunne starte med at læse noget af JMS' tegneserieværk og se om det
>faldt i din smag - Spider-man, Supreme Power, Rising Stars, Midnight
>Nation.

JMS?


Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (01-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-06-04 14:09

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> >du kunne starte med at læse noget af JMS' tegneserieværk og se om det
> >faldt i din smag - Spider-man, Supreme Power, Rising Stars, Midnight
> >Nation.
>
> JMS?

Den gængse forkortelse for J. Michael Straczynski, der producerede
Babylon 5 og også skrev det meste af serien.
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også
I speak only 0}._.{0 af folk, hvis fagområde han endnu ikke
for myself. O/ \O har skrevet om." -Rasmus Underbjerg Pinnerup

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste