Farve koder på maling
Fra : Henrik

Dato : 29-05-04 09:44

Hej

Jeg skal have lavet en maling til at male en træ dør.
Jeg har denne kode NCS 7020-B10G
Er det nok til at lave farven ?

MVH

Henrik

Fra : bme

Dato : 29-05-04 10:04

> Jeg skal have lavet en maling til at male en træ dør.
> Jeg har denne kode NCS 7020-B10G
> Er det nok til at lave farven ?

Den kan enhver farvehandler med respekt for sig selv lave, så kør du bare
afsted.

/bo

Fra : Marco

Dato : 29-05-04 21:30

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev:

> Jeg skal have lavet en maling til at male en træ dør.
> Jeg har denne kode NCS 7020-B10G
> Er det nok til at lave farven ?

Ja.
Vær blot opmærksom på, der i få tilfælde kan være forskel på NCS-numre med
eller uden S før koden.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-05-04 22:25

Jeg var hos farvehandleren og der fik jeg også at vide at der nok skulle
være et "S" før koden.
For min kode var ikke i systemet uden "S", men farven ser rigtig ud.

Jeg har lige et spørgsmål mere, jeg købte en vandbaseret maling, er det
bedst at male med pensel eller rulle på min dør ?

Henrik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-04 23:09

Henrik wrote:

> Jeg har lige et spørgsmål mere, jeg købte en vandbaseret maling, er
> det bedst at male med pensel eller rulle på min dør ?

Døren bliver pænest, hvis du maler den med en korthåret plysrulle.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Marco

Dato : 30-05-04 18:33

> [...]

> Jeg har lige et spørgsmål mere, jeg købte en vandbaseret maling, er det
> bedst at male med pensel eller rulle på min dør ?

Som Erik skriver, kan du sagtens bruge en kortluvet valse - Husk at vaske
den før brug.
Du kan evt. også bruge en skumrulle, som dog skal mættes en del før brug.

Hvis du køber 10-15 cm. valser, må du ikke rulle for hurtigt.
Da plastmaling hurtigere sætter sig, skal du heller ikke rulle for mange
gange på samme sted, da der kommer rrullestruktur.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Søren 35 - Ølstykke

Dato : 30-05-04 17:53

"Marco" <meco@SLETDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.
> Vær blot opmærksom på, der i få tilfælde kan være forskel på NCS-numre med
> [...]
NCS S er den 'nye' udgave af NCS.

S'et står for 'Second Edition'

http://www.melack.se/swe/ncs.asp

Søren