Rengøring af knækfliser?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-05-04 08:27

Hej,

Har en del knækfliser (cement) 50x25 cm som har en del alger o.lign.

Hvad sker der ved at højtryksrense dem? bliver de mere modtagelige end de er
nu?

Andre måder /anbefalinger?

Thomas

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : Jørn Vind

Dato : 29-05-04 10:27

Hej - jeg har tidligere rengjort fliser med en højtryksrenser.

dette tager lige overfladen af filsen, således at den bliver ru ovenpå.
Algerne forsvinder men kommer hurtigt igen, og næste gang er de værre at få
af, for nu er overfladen ru.

så et velment råd - lad være med at højttryksrense fliser.

Mvh

Jørn Vind

Fra : Simonsen

Dato : 29-05-04 14:58

> [...]
>
> Har en del knækfliser (cement) 50x25 cm som har en del alger o.lign.
>
> Hvad sker der ved at højtryksrense dem? bliver de mere modtagelige end de

Det er måske ikke så miljø rigtigt men jeg bruger ren klorin i en
forstøverflaske, 10-15 min senere skylles med rigeligt vand.
Jeg har før brugt højtryksrenser men fliserne blev porøse.
VH Simonsen

Fra : Tove Nøddebo Knudsen

Dato : 31-05-04 20:46

Man kan på byggecenteret købe et middel beregnet til at sprøjte på - mos og
alger forsvinder som dug for solen.