Hvilke sorter ?
Fra : PM

Dato : 27-05-04 09:52

Har på bedste amatørvis lagt to billeder fra haven på binaer. Der er for
store...skal ikke ske igen.

Men er der nogen som kender blomsten og eller træet ??

PM

Fra : Marlene

Dato : 27-05-04 10:11

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse
> Har på bedste amatørvis lagt to billeder fra haven på binaer. Der er for
> store...skal ikke ske igen.
>
> Men er der nogen som kender blomsten og eller træet ??

Kan desværre ikke se nogen billeder - kun en masse tegn.

Mvh. Marlene.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-05-04 10:21

On Thu, 27 May 2004 11:10:36 +0200, "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote:

>Kan desværre ikke se nogen billeder - kun en masse tegn.

Billederne er gode nok - jeg har bare ikke forstand på hvad det er for
nogen sorter..

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-05-04 10:22

Marlene skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det er så fordi du ikke kan finde ud af at se billeder i dk.binaer der
er delt over flere filer

Du ser ud til at bruge Outlook Express 6.0 - og så skal du gøre som
følger:

Marker de 6 indlæg, der hører sammen (1/6 til 6/6 af samme billede) - og
i meddeleses-menuen vælger du så "kombiner og afkod" - OE vil så samle
de 6 indlæg til et billede - virker fint her - men desværre kan jeg ikke
svare på, hvad det er for et træ.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Marlene

Dato : 27-05-04 13:01

> [...]
>
> Marker de 6 indlæg, der hører sammen (1/6 til 6/6 af samme billede) - og
> i meddeleses-menuen vælger du så "kombiner og afkod" -

Tak skal du have! Har aldrig brugt denne funktion før. Undrer mig dog over,
hvorfor der ikke bare bliver indsat ét billede i stedet for. Endnu gang tak
for hjælpen.

Vh. Marlene.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-05-04 15:23

Det er en begrænsning på usenet (eller på serveren) indlæg må ikke fylde
mere end ca 200 kb hver - det er mere end rigeligt til tekst - men et
billede på 1.2 mb er for stort og derfor er man nødt til at dele det op
på 6 indlæg - det kan f.x. OE gøre automatisk på samme måde, som man
kan samle indlæggene igen på ovennævnte måde.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Marlene

Dato : 27-05-04 18:09

> [...]
> på 6 indlæg - det kan f.x. OE gøre automatisk på samme måde, som man
> kan samle indlæggene igen på ovennævnte måde.

Ok - tak for oplysningen Man kunne jo også bare formindske
billederne.....

Venlig hilsen

Marlene.

Fra : Calle.

Dato : 27-05-04 19:23

Marlene wrote:
> Ok - tak for oplysningen Man kunne jo også bare formindske
> billederne.....

Ja, det kan du ved billeder, men der er mange ting du ikke kan det ved

--
Calle.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-05-04 11:57

PM wrote:

>Har på bedste amatørvis lagt to billeder fra haven på binaer. Der er for
>store...skal ikke ske igen.
>
>Men er der nogen som kender blomsten og eller træet ??
>
>PM

Jeg kan ikke billederne, kun den øverste stump.
Men den ene stump viser toppen af en Guldelm.
den skal klippe hvert år.

Fra : v

Dato : 27-05-04 12:02

> [...]
> store...skal ikke ske igen.
>
> Men er der nogen som kender blomsten og eller træet ??

Det ligner en ret gammel hibiscus, den kommer med smukke rosa eller blå
blomster senere på sommeren.
mvh
Vibeke

Fra : v

Dato : 27-05-04 12:37

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse
> Har på bedste amatørvis lagt to billeder fra haven på binaer. Der er for
> store...skal ikke ske igen.
>
> Men er der nogen som kender blomsten og eller træet ??

Valmuen kan være en Vuurkogel

mvh
Vibeke

Fra : Poul Andersen

Dato : 27-05-04 12:40

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote in message
> Har på bedste amatørvis lagt to billeder fra haven på binaer. Der er for
> store...skal ikke ske igen.
>
> Men er der nogen som kender blomsten og eller træet ??
>
> PM

Blomsten er en valmue sandsynligvis en variant af kæmpevalmue ( papaver
orientale ).

Det andet billede er en guldelm ( helt sikkert ) som er blevet mishandlet
med en beskæresaks.
Guldelmen er i mine øjne en af de smukkeste træer man kan have i haven, den
skal IKKE beskæres.
Den kan blive op til 7 metet i højden og vokser som en op til 2,5 meter bred
søjle.
Når den har fået lidt størrelse så plant en blå clematis ( jackmani ) ved
siden af som kan løbe op i den,
De gyldne elmeblade giver sammen med clematissens blomster en ualmindelig
flot kontrast.

Poul

Fra : PM

Dato : 27-05-04 21:59

Tak for interessen og hjælpen, det var sandelig lærerigt. Med hensyn til
klipningen, så er det min veninde, som synes det er sjovt at klippe i kugler
eller buketter om man vil. Hun ved nu træet er skamferet -)

Skal igen beklage den voldsomme billedstørrelse, men ser nu, at Marlen lærte
noget af det...osse

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-05-04 23:56

> [...]
> eller buketter om man vil. Hun ved nu træet er skamferet -)
>
> Skal igen beklage den voldsomme billedstørrelse, men ser nu, at Marlen

Men du lærte så ikke, at det er smartest at pakke billedet ned til ca. 100
kb og når du ser dit brev i .dk.binaer, trykker du 'svar til gruppe'. Derved
ser man hvad linket direkte til brevet hedder, der er det der begynder med
'news: og en hel masse'. Det link lægger du i dit brev her i gruppen, og de
fleste vil kunne gå direkte til billedet, samt slippe for at sidde og vente
en halv time på at få det hentet
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen