Havebord af teaktræ
Fra : "Jørgen F. Jacobsen"

Dato : 25-05-04 11:44

Nu har jeg stået og slebet og skrabt i timevis på et godt bord, der for
år tilbage efter afslibning blev behandlet med et pigmentholdigt
lakagtigt produkt.
Først så det flot ud, men siden er det blevet meget kedeligt.
Derfor er det nu igen blevet taget under behandling.
Men hvad skal jeg så stryge på?
Alle firmaer har deres eget gode produkt til formålet, men af vidt
forskellig sammensætning. Jeg kunne godt lide at høre, om der er nole,
der har forstand på hvilken olie, jeg skal bruge. (linolie,teaktræsolie
eller noget helt tredie)?
Jørgen

Fra : Martin

Dato : 25-05-04 13:19

> [...]
> forskellig sammensætning. Jeg kunne godt lide at høre, om der er nole,
> der har forstand på hvilken olie, jeg skal bruge. (linolie,teaktræsolie

Teaktræsolie - også nogen gange kaldet ædeltræsolie.

Du kan også lade det stå ubehandlet - så bliver det gråt, men holder stort
set lige så godt. Det kræver dog at du er 100% sikker på at der er ægte
teaktræ.

/Martin

Fra : "Jørgen F. Jacobsen"

Dato : 25-05-04 14:32

Tak for'et Martin - men nu kan det være lige meget, for jeg nåede inden
at smøre bordet ovet med "Frydensbegs Træolie". Det ser ret godt ud.
Venlig hilsen
Jørgen