Faskine
Fra : Jens Juul

Dato : 24-05-04 19:18

Hej

Jeg skal have lavet en faskine til nedløbet fra mit garagetag (35 kvm).
Jeg har set på disse plastickassetter til faskiner på nettet og jeg anslår
at jeg skal købe for ca 800 kr kassetter til faskinen. Men så melder
spørgsmålet sig – hvorfor ikke gå op i kvickly og købe 8 tomme
ølkasser/mælkekasser for 100 kr, skrue dem sammen og så nøjes med at købe
rør og fiberdug ? Hvad kan disse kassetter som tomme kasser ikke kan ??

Mvh Jens

Fra : Niels

Dato : 24-05-04 19:52

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
>hvorfor ikke gå op i kvickly og købe 8 tomme
> ølkasser/mælkekasser for 100 kr, skrue dem sammen og så nøjes med at købe
> rør og fiberdug ? Hvad kan disse kassetter som tomme kasser ikke kan ??

Virker som et ret fiks ide!
Og for de 800 kr kan du ovenikøbet købe de 8 ølkasser med indhold og have
fornøjelsen af selv at tømme dem!
Men gør det nu over et par dage............

)

Mvh Niels

Fra : benny

Dato : 24-05-04 20:20

du skal bare lige huske at alt der graves ned i jorden skal være VA-godkendt
tror ikke mælkekasser er det
benny
"Niels" <niels.kj@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornøjelsen af selv at tømme dem!
> Men gør det nu over et par dage............

---

Fra : Niels

Dato : 24-05-04 19:58

Jens Juul wrote:
> [...]
> ølkasser/mælkekasser for 100 kr, skrue dem sammen og så nøjes med at købe
> rør og fiberdug ? Hvad kan disse kassetter som tomme kasser ikke kan ??

Hvorfor dog grave plastik ned i jorden, når du billigere kan lave en
rigtig (gammeldaws) faskine.

http://www.byggepladsen.com/xpertlist.cfm?id=10037

Første link ved at søge efter sider på dansk i google.

Mvh. Niels

Fra : Aksel

Dato : 26-05-04 21:51

> [...]
> rigtig (gammeldaws) faskine.
>
> http://www.byggepladsen.com/xpertlist.cfm?id=10037
>
> Første link ved at søge efter sider på dansk i google.

Der skal graves et meget større hul til en stenfaskine, og man skal købe
tonsvis af sten og trille dem ind i haven.

Hilsen Aksel

Fra : Jens Juul

Dato : 24-05-04 21:35

"benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk> writes:
>du skal bare lige huske at alt der graves ned i jorden skal være
>VA-godkendt
>tror ikke mælkekasser er det

Hej

Hvad betyder VA-godkendt ?

Mvh Jens

Fra : Jens Juul

Dato : 24-05-04 21:41

>Hvad betyder VA-godkendt ?

Okay - jeg fandt det selv på miljøstyrelsens side. Vand og Afløb ........
men i retningslinjerne nævnes kun installationer der håndtere drikke og
brugsvand .........??

Mvh Jens

Fra : Lars

Dato : 24-05-04 23:23

Nu vi snakker faskiner:

Er der nogen der kender det offentliges holdning til, at man isteder for at
lave en faskine laver en havedam og så leder vandet ud i den.
Dammen kan så laves, så evt. overskydende vand kan sive ud over plastikken.

Hilsen Lars

Fra : H.S.

Dato : 25-05-04 14:21

> [...]
> ølkasser/mælkekasser for 100 kr, skrue dem sammen og så nøjes med at købe
> rør og fiberdug ? Hvad kan disse kassetter som tomme kasser ikke kan ??

Hvorfor ikke sætte nedløbet til en regnvandstønde, og bruge regnvandet i
haven ?

Fra : Jens Juul

Dato : 25-05-04 15:38

>Hvorfor ikke sætte nedløbet til en regnvandstønde, og bruge regnvandet i
>haven ?

Det gør jeg skam allerede - men kommunen kræver en faskine til overløbet
..................... tsk tsk tsk ....... til de tre gange om året det er
nødvendigt................ bla. derfor jeg gerne vil spare de penge, fordi
det er for åndsvagt!

Mvh Jens