Dyrekølle i weber
Fra : carsten

Dato : 24-05-04 16:22

Jeg får gæster i pinsen, og har netop bestilt en dyrekølle hos slagteren. På
www.weberforum.dk fandt jeg denne opskrift:

Læg kødet i en skål. Kom mariaden over og lad det trække i min. 2-3 timer
( gerne længere tid )
Brun købet over direkte varme og flyt det herefter til indirekte varme i ca.
1 time ( alt efter hvor rødt kødet skal være )
Gem noget af mariaden til at pense købet med en gang i mellem.
Mariaden består eks. af :
1 del olie
2 del soya
frisk ingefær
knust hvidløg - gerne med skal ( og gerne mange )
½ del balsamico
lime eller citronsaft ( fra 1 hel lime/citron )
salt og peber
laurbær-blade

Mit spørgsmål går så på,hvad jeg skal lave af tilbehør til sådan en fætter?
Har nogen en endnu bedre opskrift,er jeg åben for forslag!

Mvh

Carsten

Fra : mcloud

Dato : 25-05-04 14:26

"carsten" <ceg@nospambll.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

fætter?
> Har nogen en endnu bedre opskrift,er jeg åben for forslag!

Mit forslag er flg:

Kartofler med svampe og salat:
1½ kg kogte kolde kartofler ristes gyldne på en stor pande med 3 finthakkede
skalotteløg i smør-olie.
Lige før servering tilsættes 400 gram ristede svampe ,der kan bruges
forskellige svampe også champignon,det hele krydres med salt og krydderriet
quatre epices (bland evt selv 125 gram hvid peber,10 gram nelliker,30 gram
ingefær og 35 gram friskrevet muskatnød) det kan evt købes på apoteket eller
i MATAS eller i velassoterede forretninger.Alle krydderierne skal være
pulveriseret.

SALAT:
1 fintsnittet icebergsalathoved blandes med 150 kolde kogte selleri tern,1
fintsnittet fennikel og 1 fintsnittet rød peberfrugt i en
olie-vineddikemarinade (smag til efter behag ),krydret med hvidløg og
dijonsennep.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk