støbe gulv
Fra : pepss

Dato : 24-05-04 10:10

Hejsa NG

vi skal til at støbe gulv i stuen da det gulv vi har nu er fra 1875 og uden
gulv varme.
til det havde jeg tænkt mig at isolere med 220mm flamingo men skal der også
noget rundt på vægen(altså fra isoleringen og op til overkant gulv)?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-05-04 19:50

> [...]
også
> noget rundt på vægen(altså fra isoleringen og op til overkant gulv)?

Ja, langs ydervæggen skal der lægges mindst 20 mm isolering
(glasuld/rockwool). Lad det gå et stykke op ad væggen indtil du har støbt og
det er tørt. Herefter skæres det overskydende af.

Mvh Maria

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-05-04 09:20

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
og
> det er tørt. Herefter skæres det overskydende af.

Skal det gøres sådan her:

væg

|_________________________________ gulv
|W|_______________________________
|W|
|W|
20 mm Rockwool

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-05-04 17:59

> Skal det gøres sådan her:
>
> væg
> |

> |_________________________________ gulv
> |W|
> |W|
> 20 mm Rockwool

Ja, det ser rigtigt ud - det vigtige er at der ikke er forbindelse mellem
"beton" og "væg".

Mvh Maria

Fra : Anders Strandlv Elkj~

Dato : 24-05-04 20:24

Det lyder som et rigtigt godt valg med flamingo i bunden, der
både er dampspærre og en knaldgod isolering.

Jeg har selv lige støbt gulv og ud mod ydervæggene har jeg brugt
flamingo plader på 10mm hele vejen rundt. Det er utrolig nemt at
arbejde med og det er let at støbe mod og isolerer godt. Det fjerner
effektivt den kuldebro der uden tvivl ville opstå når beton'et siver
ned rundt om de store flamingoklodser og ligger tæt mod soklen.

Du kan sikkert også bruge tykkere flamingo plader, måske
på 20mm, men tykkere end det er der ingen grund til.

Mvh,
-Anders.

Fra : pepss

Dato : 24-05-04 21:56

"Anders Strandlv Elkjr" skrev

> [...]
>
> Du kan sikkert også bruge tykkere flamingo plader, måske
> på 20mm, men tykkere end det er der ingen grund til.

i skal ha rigtig mange tak begge 2 for jeres svar!

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 25-05-04 09:46

[snip]
> til det havde jeg tænkt mig at isolere med 220mm flamingo men skal der
også
> noget rundt på vægen(altså fra isoleringen og op til overkant gulv)?

Jep - 10-20 mm flamingo bryder den kuldebro der ellers ville opstå.

Husk også at checke, at flamingo-pladerne du lægger under betonen er
kapillar-brydende, dvs. de ikke suger fugt op fra sandet. Sundolit eller
Styrolit laver begge nogle 220 mm plader, der er kapillar-brydende.

Hvis ikke du bruger den rigtige flamingo, skal du have 150 mm leca-nødder
under flamingoen, for ikke at få problemer med fugt.

Mvh
Michael