Optimal tænding af grill
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 16:50

Hej.

Simpelt spørgsmål - hvordan tænder man lettest/mest optimalt en grill? :)

Synes altid jeg døjer med at få gang i skidtet - sidst for ca. 10 minutter
siden.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 23-05-04 17:03

On Sun, 23 May 2004 17:49:58 +0200, "Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos
dailyrush.dk> wrote:

> [...]
>
>Synes altid jeg døjer med at få gang i skidtet - sidst for ca. 10 minutter

Tænd op med avispapir i en grilltænder (tykt rør) - så risikerer du
heller ikke bismag fra tændvæske el. lign.

KS

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-05-04 08:21

kelds@ofir.dk wrote in message news:<9oi1b0t8n5n4gktch77sccsgds7bbomg16@4ax.com>...

> Tænd op med avispapir i en grilltænder (tykt rør) - så risikerer du
> heller ikke bismag fra tændvæske el. lign.

Nemlig!

Ikke at jeg har prøvet alle grilltændere på markedet, men en
Weber-grilltænder virker rigtig godt - også til andet end en
Weber-grill

Ebbe

Fra : Brian

Dato : 23-05-04 20:44

> Simpelt spørgsmål - hvordan tænder man lettest/mest optimalt en grill? :)

Køb en elektrisk grill tænder (kan købes i Jysk), det funker bare !.

/Brian

Fra : Stefan Holm

Dato : 23-05-04 23:21

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> writes:

> Simpelt spørgsmål - hvordan tænder man lettest/mest optimalt en
> grill? :)

Hæld flydende ilt over kullene.

--
Stefan Holm
"All I want is to have my way with your daughter for an hour."

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-05-04 17:29

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> wrote:

>Hæld flydende ilt over kullene.

Hvis man sender google efter "barbecue liquid oxygen", findes der
nogen interessante links. De fleste involverer den (lettere
pyromanistiske?) George Goble. Hans hjemmeside havde tidligere et
klip, hvor George starter en grill paa tre(!) sekunder! Saa vidt jeg
husker, blot med et taendt cigaretskod og en spand flydende ilt - paa
en meget lang stang

Hjemmesiden er tom nu. Gobles arbejdsgiver syntes vist ikke, det var
smart at have den slags ting liggende.

--
mvh. Kåre

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-05-04 19:21

Kåre Nejmann <nospam@kan.dk> writes:

> Hjemmesiden er tom nu. Gobles arbejdsgiver syntes vist ikke, det var
> smart at have den slags ting liggende.

Men det er der heldigvis råd for. Den sidste udgave af hjemmesiden,
før den blev taget ned, ligger hér:
<http://web.archive.org/web/20021201034510/ghg.ecn.purdue.edu/~ghg/>

Det er ikke alle links på siden der virker, men videoklippet kan
findes hér:
<http://web.archive.org/web/20021201034510/http://ghg.ecn.purdue.edu/~ghg/grill.mpeg>

--
Stefan Holm
"She speaks with a strange evenness and

Fra : BHR

Dato : 24-05-04 10:20

Den bedste måde at tænde en grill på, er nok at starte i god tid, som
regel er grillen bedst når man er færdig med at grille.

Som alternativ er en ukrudtsbrænder på gas rigtig god
mvh
Benny

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-05-04 12:34

> [...]

> Synes altid jeg døjer med at få gang i skidtet - sidst for ca. 10 minutter

4 gamle bildæk, 2 liter æter og en letopvredet nylonstrømpe.........

Er du der Jeppe ? Jeppe, Jeppe ?!

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling