Tips til at tøjle en trailer
Fra : Tom Frank

Dato : 21-05-04 15:00

Hej folkens,

Som nybegynder i brug af trailer har jeg brug for nogle tips til at tøjle en
trailer. Hver gang jeg binder knuder til at holde på indeholdet på trailer
glider de langsomt op igen. Så jeg tænkte at det må I trailer folk have helt
styr på.

Eventuelle skitser, billeder på en hjemmeside vil være til store hjælp. (Det
hjælper mig ikke ret meget hvis I giver mig navnene på knuderne for dem har
jeg fået masser af, men uden forklaring er det som by i Rusland.)

/Tom Frank

Fra : Peter C:\\>

Dato : 21-05-04 15:57

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glider de langsomt op igen. Så jeg tænkte at det må I trailer folk have

Jeg bruger ikke gerne snor/reb til at fastgøre ting på traileren (jeg er
nemlig heller aldrig lært de der gode spejderknuder

Jeg har 1 stk stor laststrop med skralde (proff. model jeg har fået af en
kammerat der er lastbilchauffør)
4 mindre laststropper med "skralde" (model Harald N)
1 stk elastik-net (til løst affald som f.eks. hækafklip)
samt pressenningen til traileren

Med de få remedier plejer jeg at have styr på lasten, og har da til dato
ikke tabt noget

MVH Peter C:\

Fra : //zlgge

Dato : 21-05-04 17:13

> [...]
har
> jeg fået masser af, men uden forklaring er det som by i Rusland.)

Jeg har godt nok ikke en hjemmeside med knuder, men måske jeg kan
forklare...

Jeg bruger to slags knuder til at binde med.
Den ene hedder et ottetalsknob og det andet et halvstik.
Ottetalsknobet binder man på enden af en snor ved at tage en løkke op og
dreje den en hel omgang, altså en halv gang ekstra omkring i forhold til
normalt. Det gør at knuden er nem at løsne igen.
Halvstikket jeg bruger er den variant hvor man sådan set binder en halv
sløjfe, altså istedet for at stikke enden af snoren igennem, stikker en
løkke igennem knuden og trækker til.

Jeg gør så flg. når jeg binder noget ned på traileren.
Først fastgør jeg enden af snoren på den ene side, ved at lave en løkke med
et ottetalsknob.
Så trækker jeg snoren over på den anden side, men inden jeg binder den laver
jeg endnu en løkke med et ottetalsknob ca 50cm over krogen. Nu lægger jeg
snoren omkring krogen og trækker enden igennem løkken og strammer til, Men
pas på, det er let at stramme snoren så meget at den springer ved dette hvis
den ikke er kraftig. Jeg binder så et halvstik ved lykken og så går det
ingen steder.

Mvh
//zigge

Fra : benny

Dato : 21-05-04 19:33

dem der bruger snor til atbinde div fast til traileren er amatør
brug spændestropper så holder det og de koster ikke penge idag

Fra : //zlgge

Dato : 21-05-04 20:44

"benny" <beny.pedersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> dem der bruger snor til atbinde div fast til traileren er amatør
> brug spændestropper så holder det og de koster ikke penge idag

Dem der bruger div. spændestropper til at binde div. ting fast på traileren
med - er dem der ikke kan binde knob
Lær knob så holder det og koster mindre end stropper.
Mvh
//zigge

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 22:24

"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> wrote:

>Lær knob så holder det og koster mindre end stropper.

Og så har man også en chance når man ikke har en fin strop at spænde
med ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : anders majland

Dato : 21-05-04 23:05

Jeg vil bare supplere med at en presenning/elastiknet er en glad ting.
Med højt lås på kan presenningen selvfølgelig ikke nå og supplere jeg
med stroppe og/eller tov... Kombinationen af presenning og stropper
synes jeg er den hurtigste måde at sikre lasten på.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Calle.

Dato : 22-05-04 00:26

benny wrote:
> dem der bruger snor til atbinde div fast til traileren er amatør
> brug spændestropper så holder det og de koster ikke penge idag

Det må da være dig der er amatør, os den kan knob kan også bruge tov, det
tyder det ikke på du kan

--
Calle.

Fra : benny

Dato : 22-05-04 03:28

nope.....jeg ved et par såændestropper er billigere end hvis man skal ha et
nyt kørekort fordi man taber noget ude på motorvejen

Fra : benny

Dato : 22-05-04 03:35

nope.....jeg ved et par såændestropper er billigere end hvis man skal ha et
nyt kørekort fordi man taber noget ude på motorvejen
det er ikke negativt ment......men jeg har prøvet at få en gipsplade ind
gennem foruden fordi jeg kørte bag en
trailer...det kostede 3 uger på sygehuset
så har man råd til at købe en trailer har man vel også råd til at betale
100kr for 2 sæt stropper
benny

Fra : Calle.

Dato : 22-05-04 10:18

benny wrote:
> [...]
> trailer...det kostede 3 uger på sygehuset
> så har man råd til at købe en trailer har man vel også råd til at

fordi et eller andet fjols har tabt en gipsplade, så er det ikke
ensbetydende, at alle med tov gør det.

--
Calle.

Fra : fdfg

Dato : 22-05-04 14:22

Pointen er vel det er så let at spænde ting fast med en bagage rem med
skralde, at ethvert fjols kan spænde en gipsplade forsvarlig fast på
en anhænger. Det kan ethvert fjols ikke gøre med et stykke tov.
Så hvis Tom Frank hellere vil bruge sin tid på at flytte ting i sin
nye trailer fremfor at lege spejder, så er stropper og bagage remme da
sikrest.

Fra : //zigge

Dato : 22-05-04 20:38

"fdfg" <gdfgd@ddsfs.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så hvis Tom Frank hellere vil bruge sin tid på at flytte ting i sin
> nye trailer fremfor at lege spejder, så er stropper og bagage remme da

Jeg er lige blevet lidt klogere idag...
Jeg så at man kunne få bagageremme til under 50Kr så det er ikke så dyrt
endda.

//zigge

Fra : fdfg

Dato : 22-05-04 20:44

Og de er nemme at bruge, i mine barndom brugte jeg ca. 4 år på at lege
spejder og jeg kan ikke binde et knop der kan holde en gipsplade fast
ved 130 km/t på en tagbagagebære ;) men med en en baggagerem kan jeg
spænde dem så godt fast jeg knækker dem....hmmm måske ikke så smart
endda ;)

Fra : Tom Frank

Dato : 24-05-04 11:34

Tak for de flotte tips og ideer. Håber der ikke kommer en større
opstandelse.

Jeg prøver først med knuderne og hvis det går ad h.... til vil jeg købe
nogle remme.

/Tom Frank