Fugleklatter på altanen
Fra : Familien

Dato : 20-05-04 18:16

Hej

Vi har en dejlig altan, men udnyttelsen af den bliver desværre forstyrret af
noget så irriterende som fuglelort.

3-4 meter over altanen sidder der nemlig en fjersynsantenne, og den fungerer
som et rigtig godt samlingssted for små fugle, som så hyppigt klatter vores
altan til.

Det er faktisk ikke så lækkert, så vi vil gerne høre om nogen har nogle gode
ideer til at drive vores små 'venner' væk fra antennen, så vi kan komme ud
og nyde lidt sol i løbet af sommeren.

Waiting for the sun

Fra : Jens

Dato : 20-05-04 19:43

"Familien" <SrS@os_FJERN_MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gode
> ideer til at drive vores små 'venner' væk fra antennen, så vi kan komme ud

Ja, flyt antennen!

Mvh

Jens

Fra : Familien

Dato : 21-05-04 10:18

Ja, hvis det hav de været en option, så havde vi slet ikke skrevet ind, Men
det er det altså ikke.

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 21-05-04 10:00

"Familien" <SrS@os_FJERN_MIG.dk> wrote in message
> [...]
gode
> ideer til at drive vores små 'venner' væk fra antennen, så vi kan komme ud

Jeg ved at brun sæbe (det der ikke er flydende) er godt til at holde duer
væk fra uønskede opholdssteder... så hvis antennen kan holde til at blive
smurt ind i brun sæbe så er det bare at komme i gang.

Mvh. JN

Fra : Familien

Dato : 21-05-04 10:21

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> væk fra uønskede opholdssteder... så hvis antennen kan holde til at blive
> smurt ind i brun sæbe så er det bare at komme i gang.

Hej Janni.. og andre

Hmmm, der er sgu langt op til antennerne (og altanen er i forvejen i 2. sals
højde), så vi vil gerne finde en 'on time for all' løsning, så vi ikke skal
lege 'mur-klatrere' med jævne mellemrum.

Vi søger nok noget 'fugleskræmsel' noget, vi kan hænge op én gang, og som
effektivt holder fuglene væk.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-05-04 10:47

> [...]
gode
> ideer til at drive vores små 'venner' væk fra antennen, så vi kan komme ud

På en af de terminaler hvor jeg læsser benzin har de købt en plastic ugle og
sat op, den skræmte nærmest alt væk.
Problemet er at nogle af fuglene vænner sig til den, så løsningen holder
ikke evigt, men "kun" i lang tid.
Hvor man køber dem ved jeg ikke...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Janner

Dato : 21-05-04 19:40

> Waiting for the sun

Et luft gevær måske .. virker kortvarigt på den enkelte fugl

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-05-04 13:52

Familien <SrS@os_FJERN_MIG.dk> skrev:

> 3-4 meter over altanen sidder der nemlig en fjersynsantenne,
> og den fungerer som et rigtig godt samlingssted for små fugle,
> som så hyppigt klatter vores altan til.

Der er vist kun en ting at gøre - det er at flytte antennen (endelig
en lejlighed til at få lagt kabel-tv ind, til gavn for alle beboere).

Alternativt kan I hænge en markise op - så er det kun på den der
bliver klattet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : dpl

Dato : 22-05-04 14:57

> [...]
> ideer til at drive vores små 'venner' væk fra antennen, så vi kan komme ud

Det er da også for dårligt, at de grimme, dumme fugle sådan tillader sig
noget så slemt som at klatte på Jeres altan, og dermed åbentbart gør den
ubrugelig!??

Ville personligt nok vælge at fjerne fugleklatterne med mellemrum, og så
ellers bruge tiden og energien på at sidde på altanen og nyde solen,
SAMT nyde fuglekvideren.... men det er nok bare mig...

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/