Sende form-data til flere sider
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 20-05-04 07:03

Jeg har en onChange-event på en <select>-menu der, når den aktiveres, sender
indholdet til en ny side. Det virker fint.

Udfordringen, for mig, ligger i at jeg gerne vil have at indholdet bliver
sendt til flere sider samtidig.

Altså: Når onChange-eventen bliver aktiveret på formularen, skal det samme
indhold sendes til både side1, side2 og hvad der eller måtte være af sider.

Kan man det?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-05-04 10:18

Kasper Katzmann wrote:

> [...]
> indhold sendes til både side1, side2 og hvad der eller måtte være af sider.

Ikke umiddelbart. En form har kun en action og kan derfor kun submittes
til en side.

Men...

Du kan jo lave en anden form og kopierer elementerne fra den første form
dertil, og så submitte den.

Eks. (utestet):
<script type="text/javascript">
   function copyForm() {
    var frm1 = document.getElementById('frm1');
    var frm2 = document.getElementById('frm2');
    var e1,e2;
    for(e1 in frm1.elements) {
      e2 = document.createElement('input');
      e2.setAttribute('type', 'hidden');
      e2.setAttribute('name', e1.getAttribute('name'));
      e2.setAttribute('value', e1.getAttribute('value'));
      frm2.appendChild(e2);
    }
    frm2.submit();
    return true;
   }
</script>
<form id="frm1" action="side1.php" method="post" target="frame1"
onSubmit="return copyForm();">
Data1 :<input type="text" name="data1" value="" /><br/>
Data2 :<input type="text" name="data2" value="" /><br/>
<input type="submit" value="Send" />
</form>
<form id="frm2" action="side2.php" method="post" target="frame2">
</form>

Det undrer mig dog rimelig meget hvorfor man overhovedet har lyst til at
gøre sådan noget. Det tyder lidt (imho) på at du nok skulle bruge et
tabel/div baseret layout i stedet for et frame-baseret.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 20-05-04 17:36

....og så var det jo at Per Thomsen sagde:
> Det undrer mig dog rimelig meget hvorfor man overhovedet har lyst til
> at gøre sådan noget. Det tyder lidt (imho) på at du nok skulle bruge
> et tabel/div baseret layout i stedet for et frame-baseret.

Det ville jeg også gøre normalt, men i dette tilfælde er der ingen vej
udenom da jeg skal submitte indholdet fra den første select-menu til en
anden. Problemet består i at begge menuer er hierarkisk struktureret:
Side 1
Side 1.1
Side 2
Side 2.1
Side 2.2
Side 2.2.1

Og efter submit af den første skal den anden automatiske sætte "selected" på
den side der er Parent til den første. Det dutter bare ikke hvis de ligger
på samme side.

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 21-05-04 17:09

....og så var det jo at Kasper Katzmann sagde:
> [...]
>
> Altså: Når onChange-eventen bliver aktiveret på formularen, skal det
> samme indhold sendes til både side1, side2 og hvad der eller måtte

Fandt en nem løsning på www.experts-exchange.com.

<frameset>
<frame name="f1" src="page1.htm">
<frame name="f2" src="page2.htm">
<frame name="f3" src="page3.htm">
</frameset>

in f3 have the form

<script>
function multi(form){

form.target='f1'
form.action='http://google.com'
form.submit()

form.target='f2'
form.action='http://yahoo.com'
form.submit()
}
</script>

<form>
<input name="t1">
<input type="submit" onclick="multi(this.form)">
</form>

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk