Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sigma 135-400 mm til 300d?
Fra : patrick

Dato : 19-05-04 21:50

Af en af mine venners far, er jeg blevet tilbudt en sigma 135-400 mm 4,5-5,6
til Canon. Men før jeg gider at bevæge mig den lange vej ned til ham, vil
jeg lige høre om den overhovedet kan bruges til min canon 300d. Og hvad skal
jeg max give for den?

Fra : Morten Wartou

Dato : 19-05-04 22:20

patrick wrote:
> [...]
> til ham, vil jeg lige høre om den overhovedet kan bruges til min
> canon 300d. Og hvad skal jeg max give for den?

http://www.photozone.de/bindex2.html - vælg Canon EOS. Der er den, og der
burde ikke være noget i vejen for at få den til at virke på et 300D - men
jeg garanterer intet :). Det er ikke overbevisende karakterer den får. Men
den er forholdsvis billig - i Tyskland kan du få den fra ny for ca. 3300 hos
acfoto.de. Desværre skal du nok regne med, at din fars ven har givet mindst
det dobbelte for den, da Sigma objektiver i Danmark distribueres af
Fovitech, som har helt uhyrlige avancer - typisk er deres forhandlerpriser
ekskl. moms højere end de tyske butikspriser inkl. moms.

Her testes skarpheden:
http://www.photodo.com/prod/lens/detail/SiAF135-400_45-56A-739.shtml - det
ser meget skidt ud i fuld tele, hvilket jo ofte er det interessante ved en
telezoom.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 19-05-04 22:49

Hejsa,
Ifølge http://www.sigma-foto.de/ så skal objektive rechippes for at kunne
anvendes med 300D. Dette gøres gratis af Sigma Danmark, såfremt objektivet
er under 3 år gammelt og købt i Danmark.

Ellers skulle Sigma Tyskland gøre det gratis - har selv lige fået mit Sigma
28-200 rechippet gratis hos Sigma Tyskland. Objektivet var også købt i
Tyskland, så måske det også spillede ind.

Mvh,
Brian R.

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 20-05-04 11:26

"patrick" <patricknospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Canon. Men før jeg gider at bevæge mig den lange vej ned til ham, vil
> jeg lige høre om den overhovedet kan bruges til min canon 300d. Og hvad

Hej

Ikke meget, først skal du se om det er med EF fatning og ikke FD. Du bør så
vide at det er en bræmdevidde som en del fotoamatører ikke kan leve uden,
men når de så får den, finder de ud af at de levede bedre uden, da de nu har
problemer med at komme af med den igen.
De handles ofte, og med store tab for især den første ejer !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-05-04 21:36

In article <c8i15r$1dki$2@news.dansketelecom.com>, www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:
> [...]
> men når de så får den, finder de ud af at de levede bedre uden, da de nu har

Canon's 100-400L er da meget populær, så brændvidden er vel OK ?
Jeg har selv en 100-300mm, og en 1.4x TC på vej.

Brændvidden er OK / god.

> De handles ofte, og med store tab for især den første ejer !

Kunne også have noget at gøre med kvaliteten.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260