Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300d Mark II - hvad kommer den til a~
Fra : Peter Holm

Dato : 19-05-04 19:19

Ja, det er jo nok lidt tidligt at tænke på hvornår afløseren kommer til mit
forholdsvis nyindkøbte Canon 300d, men alligevel.
Jeg har spekuleret lidt på, hvilke funktioner jeg på sigt kommer til at
savne ved kameraet, udover de enkelte ting som 10D allerede har.
Jeg vidste rent faktisk ikke, at det allerede eksisterede, men det vidste
Google. Her er altså mit bud på, hviken feature Canon 300D Mark II som et
MUST skal indeholde:
http://www.mobilemag.com/content/100/336/C1812/

Med andre ord, når Canon 300D Mark II Bluetooth er tilgængelig, er jeg klar
til en udskiftning.

Indbygget W-Lan til upload til eget inet-domæne af billeder hvorend i verden
man befinder sig, kunne jo også med et snuptag løse alle de bekymringer vi
alle har om valg af storage ved store fotosessions, månedlange ferier osv.

Hvilke andre features kunne erfarne brugere ønske sig af en eventuel Canon
300D Mark II? Jeg tænker selv nok mest i lettere 'popsmarte' features frem
for bedre fotokvalitet, da jeg fornemmer dette er et spørgsmål om valg af
objektiv.

Mvh
Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-05-04 20:11

Peter Holm wrote:
> [...]
> for bedre fotokvalitet, da jeg fornemmer dette er et spørgsmål om valg af

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-05-04 20:14

Peter Holm wrote:
> [...]
> for bedre fotokvalitet, da jeg fornemmer dette er et spørgsmål om valg af

Større buffer, hurtigere fps, bedre hjælp til manuel focus, er det eneste jeg
kan komme i tanke om og de manglende features 10D har.

// Hans

Fra : Ole C

Dato : 19-05-04 20:39

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for bedre fotokvalitet, da jeg fornemmer dette er et spørgsmål om valg af

Det der Canon 300D Mark II - Hvad er det lige for noget du snakker om ? Så
vidt jeg er orienteret, så findes der Canon EOS 1D Mark II - Er det noget du
drømmer om - eller har det nogen reel værdi ?

Mvh Ole C

Fra : Peter Holm

Dato : 19-05-04 20:46

> Er det noget du drømmer om

Ja, næsten hver nat :)

Mvh
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-04 22:59

In article <40aba50d$0$26414$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Peter Holm wrote:
> [...]
> http://www.mobilemag.com/content/100/336/C1812/
>
> Med andre ord, når Canon 300D Mark II Bluetooth er tilgængelig, er jeg klar

Ja, Bluetooth styrer. 1/10 hastighed af USB 1.0. Så når det tager et minut at
overføre hvert billede, så kan man virkelig få tiden til at gå.

De 600 billeder på et 4GB Microdrive hentes på kun 600 minutter, eller
10 timer. Men det kræver nok et batteriskift undervejs.

> [...]
> alle har om valg af storage ved store fotosessions, månedlange ferier osv.

Følger der en personlig satellit med ? Som tracker lige netop dig ?

> [...]
> for bedre fotokvalitet, da jeg fornemmer dette er et spørgsmål om valg af

Hvis du vil have popsmarte features, så vil du vel have en lyserød
og en lyseblå model ?

Mit bud er det nye vil være flere features, fremfor popsmart gejl.
Det overlader man til Sony og andre hvor features er vigtigere end
resten.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Peter Holm

Dato : 20-05-04 05:15

> Ja, Bluetooth styrer. 1/10 hastighed af USB 1.0. Så når det tager et
> minut at overføre hvert billede, så kan man virkelig få tiden til at
> gå.

Ja, hastigheden skal der gøres noget seriøst ved før det er rigtig
atraktivt.
Der er dog ingen grund til bekymring, hvis kameraet overfører billederne
kontinuerligt og automatisk til den Nikon Coolwalker Bluetooth man har med i
lommen.

> Følger der en personlig satellit med ? Som tracker lige netop dig ?

Naaaj, men jeg logger mig på nettet på et hotspot (som jeg håber gerne snart
skulle bestå af det meste af den civilicerede verden) og upper med ftp til
mit domæne.

> Hvis du vil have popsmarte features, så vil du vel have en lyserød
> og en lyseblå model ?

Ja for satan da - Canon 300D Farrari.

> Mit bud er det nye vil være flere features, fremfor popsmart gejl.

Det er jo ikke noget bud, når du ikke spår om _hvilke_ features :)

> Det overlader man til Sony og andre hvor features er vigtigere end
> resten.

Ja, det er meget ærgeligt, at man sådan er nødt til at vælge side, og ikke
kan få det bedste fra begge verdener. Jeg tror nu stadig Canon kommer med et
mere informationsteknologisk veludviklet kamera, når markedet er modent.
Personligt har jeg været moden til det længe.

Mvh
Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-05-04 11:24

Peter Holm wrote:
> Der er dog ingen grund til bekymring, hvis kameraet overfører billederne
> kontinuerligt og automatisk til den Nikon Coolwalker Bluetooth man har med i
> lommen.

Det er da lidt et problem alligevel, hvis man ikke har en buffer på
en gigabyte ;)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Peter Holm

Dato : 22-05-04 15:53

> Det er da lidt et problem alligevel, hvis man ikke har en buffer på
> en gigabyte ;)

Ja, nogen vælger altid at fokusere på problemerne - jeg ser altid på
mulighederne istedet.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 23-05-04 16:08

> Ja for satan da - Canon 300D Farrari.

LOL - der kom jeg for sent:
http://www.edbpriser.dk/pcworld.asp?url=/edbpriser.asp?Mode=2@ArticleID=5130

Mvh
Peter

Fra : Frederik Thorup

Dato : 23-05-04 22:01

Peter Holm wrote:
> [...]
> Canon 300D Mark II? Jeg tænker selv nok mest i lettere 'popsmarte'
> features frem for bedre fotokvalitet, da jeg fornemmer dette er et

Mon ikke der snart kommer et billigere 3000D og derpå et nyt 300DII? Den
første vil jeg gætte på ca 5kkr og den næste ca 9kkr.

Af features jeg godt kunne tænke mig på den næste 300DII:
Full frame sensor, endelig lidt vidvinkel
Hurtigere hastigned, bare lidt hurtigere...
FEC, hvorfor dog slukke for noget den allerede kan?
Sort hus, sker næppe, men den sølvfarve ting skriger "billig plastic" og
selvom det ikke er det. Bare man dog kunne købe det i sort. Eller endnu
bedre kunne få skiftet de 4 plastic dele ud på sit kamera. Det drejer sig om
4 sølle stykker sprøjtestøbt plastic, det ville ikke koste ret meget at
tilbyde den service, men jeg ville blive så glad

MVH
Frederik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-05-04 21:54

On Sun, 23 May 2004 23:00:35 +0200, "Frederik Thorup"
<frederik@odense.kollegienet.dk> wrote:

>Sort hus, sker næppe, men den sølvfarve ting skriger "billig plastic" og
>selvom det ikke er det. Bare man dog kunne købe det i sort.

Det kan du skam også! Du skal bare købe den i Japan.

MVH Tommy

Fra : Frederik Thorup

Dato : 23-05-04 22:29

Tommy Jensen wrote:

> Det kan du skam også! Du skal bare købe den i Japan.

Hvorfor tilbydes det ikke her? Jeg tager ikke til Japan for at købe et
<10kkr plastik kamera

Frederik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-05-04 06:22

On Sun, 23 May 2004 23:29:15 +0200, "Frederik Thorup"

Det må du spørge Canon om.

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-05-04 17:39

In article <W88sc.1866$Vf.67849@news000.worldonline.dk>, Frederik Thorup wrote:
> Af features jeg godt kunne tænke mig på den næste 300DII:
> Full frame sensor, endelig lidt vidvinkel

Nu synes jeg at 18-55mm er rigeligt vidvinkel på 300D, og er glad for
den ekstra zoom i den anden ende.

> Hurtigere hastigned, bare lidt hurtigere...
> FEC, hvorfor dog slukke for noget den allerede kan?

Det kan den også. Du skal bare have den russiske fejlrettelse.

> [...]
> 4 sølle stykker sprøjtestøbt plastic, det ville ikke koste ret meget at
> tilbyde den service, men jeg ville blive så glad

Den fås også i sort for lidt flere penge. Og det er ikke bare ABS plast.
Det er vel formstøb polycarbonat.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Frederik Thorup

Dato : 24-05-04 18:22

> Nu synes jeg at 18-55mm er rigeligt vidvinkel på 300D, og er glad for
> den ekstra zoom i den anden ende.

Ja jo, men jeg ville da godt have muligheden for "virkelig" vidvinkel. dvs
at tage billeder med 18mm og ikke ca 27mm som det jo bliver til.

> Det kan den også. Du skal bare have den russiske fejlrettelse.

Det er et HACK. Og jeg skal nok prøve det på et tidspunkt. Ærger mig dog
lidt ved at det ikke laves officielt, nu da kameraet tydeligvist kan. I
stedet skal man stole på en russer evne til ikke at ødelægge noget.

> Den fås også i sort for lidt flere penge.

Ikke her i landet. Og en rejse/post order fra japan er ikke "lidt flere
penge"

>Og det er ikke bare ABS plast.
> Det er vel formstøb polycarbonat.

Plastik er plastik... Jeg syntes kvaliteten er udemærket. Det er farven jeg
har noget imod.

MVH
Frederik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-05-04 18:23

On Mon, 24 May 2004 19:22:20 +0200, "Frederik Thorup"

>Ikke her i landet. Og en rejse/post order fra japan er ikke "lidt flere
>penge"

Jeg tror der blev ment en 10D

>Plastik er plastik... Jeg syntes kvaliteten er udemærket. Det er farven jeg
>har noget imod.

Tager et sort kamera bedre billeder?

MVH Tommy

Fra : Frederik Thorup

Dato : 24-05-04 21:53

Tommy Jensen wrote:
> Jeg tror der blev ment en 10D

Nåå blik-kameraet. Nææ tak. Det er dyrere, endnu tungere og ikke væsenligt
bedre.

> Tager et sort kamera bedre billeder?

Nej men det er federe legetøj. Skulle jeg "bare" tage billeder så havde jeg
ikke bkøbt det jeg har nu. Det er i høj grad også legetøj. (Og det kan I
andre også godt indrømme det er for jer)

Regnede jeg prisen ud på de billeder jeg sætter i album, og kigger på om 10
år, så koster de nok flere hundrede kr stykket. Så rationelt set ville det
være billigere at få en pro-fotograf til at kigge forbi en gang om måneden
og tage en rulle film af knægten, som er "hovedårsagen" til min investering.

MVH
Frederik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-05-04 06:53

On Mon, 24 May 2004 22:53:14 +0200, "Frederik Thorup"
<frederik@odense.kollegienet.dk> wrote:

>Nåå blik-kameraet. Nææ tak. Det er dyrere, endnu tungere og ikke væsenligt
>bedre.

Men det er sort! Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor du køber et
kamera du ikke kan lide (Du kan ikke li farven og du kan ikke li
features). Kunne du finde på et købe en bil i en farve du ikke kan li?
Eller male din stue i en farve du ikke kan li?

>Nej men det er federe legetøj. Skulle jeg "bare" tage billeder så havde jeg
>ikke bkøbt det jeg har nu. Det er i høj grad også legetøj. (Og det kan I
>andre også godt indrømme det er for jer)

Det kan da godt være det er legetøj for dig, for mig er det et værktøj
til min hobby.

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-05-04 22:20

In article <f2qsc.2017$Vf.89196@news000.worldonline.dk>, Frederik Thorup wrote:

> Det er et HACK. Og jeg skal nok prøve det på et tidspunkt. Ærger mig dog
> lidt ved at det ikke laves officielt, nu da kameraet tydeligvist kan. I
> stedet skal man stole på en russer evne til ikke at ødelægge noget.

Der er tydelig beskrivelse af hvilke bytes der er rettet. Det
er som regel kun 2 bytes pr fejlrettelse, som gør at der åbnes
op for at kalde det stykke software der udfører jobbet på et 10D.

Det eneste der teoretisk ikke kan enables er den manglende hardware,
dvs den mindre buffer og mirror lockup (anden lukker på 300D).

> Ikke her i landet. Og en rejse/post order fra japan er ikke "lidt flere
> penge"

Det kan være postordre fra Asien er færre penge....

> Plastik er plastik... Jeg syntes kvaliteten er udemærket. Det er farven jeg
> har noget imod.

Jeg forstår ikke hvorfor folk ser så negativt på plastic. Der findes
mange typer i dag, og en del af disse er langt stærkere end latterlige
magnesiumlegeringer, alumiumlegeringer etc, både mht brudstyrke,
frakturer etc etc, og det bevarer den strukturale integritet godt,
selv efter vold. Jeg har bevidst i andre sammenhænge også valgt
produkter med gode plasticlegeringer fremfor metal. Når det er
godt nok til rumfartøjer, jagerfly og kampvogne, så holder det nok
også til mit brug.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Frederik Thorup

Dato : 24-05-04 22:44

Povl H. Pedersen wrote:
> Der er tydelig beskrivelse af hvilke bytes der er rettet. Det
> er som regel kun 2 bytes pr fejlrettelse, som gør at der åbnes
> op for at kalde det stykke software der udfører jobbet på et 10D.

Jeg er da ligeglad med hvad og hvordan hacket virker, jeg ærger mig over
canon ikke havde includeret det fra starten af. Jeg føler mig lettere snydt,
over at betale for noget der er slået fra.

> [...]
> mange typer i dag, og en del af disse er langt stærkere end
> latterlige magnesiumlegeringer, alumiumlegeringer etc, både mht

Jeg er ikke negativ angående plasticen, men konstaterer blot at det er
"plastic" Hvad det hedder og hvad det ellers bruges til er vel ikke vigtigt.
Canon har vel valgt det fordi det var godt nok til prisen, ikke fordi det
hed noget særligt. jeg ville bare ønske mig muligheden for at kunen skifte
de 3-4 stykker ud med nogle i sort

MVH
Frederik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-05-04 05:36

In article <STtsc.2180$Vf.95720@news000.worldonline.dk>, Frederik Thorup wrote:

> Jeg er da ligeglad med hvad og hvordan hacket virker, jeg ærger mig over
> canon ikke havde includeret det fra starten af. Jeg føler mig lettere snydt,
> over at betale for noget der er slået fra.

Det hedder produktdifferentiering. Du skulle i stedet føle dig snydt på
andre områder hvor man løbende sender nye produkterpå markedet med
nye features, selvom den model der kommer om 3 år allerede er færdig
udviklet. Men man vil score pengene i mellemtiden på folk der opgraderer.

> [...]
> hed noget særligt. jeg ville bare ønske mig muligheden for at kunen skifte

Der er mange der hellere vil have blik end en stærkere plastic,
netop fordi plastic har et dårligt ry fra gamle dage.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-05-04 06:49

On Mon, 24 May 2004 23:44:18 +0200, "Frederik Thorup"
> [...]

>canon ikke havde includeret det fra starten af. Jeg føler mig lettere snydt,
>over at betale for noget der er slået fra.

Løsningen er = køb et 10D !

Du har haft alle muligheder for at undersøge disse ting på forhånd så
at du føler dig snydt er udelukkende din egen skyld.

> [...]
>hed noget særligt. jeg ville bare ønske mig muligheden for at kunen skifte

Så er en mobil telefon med kamera måske det rette legetøj for dig
istedet for

MVH Tommy