Spil til gl.powerbook 160
Fra : poul madsen

Dato : 19-05-04 14:47

Hejsa!
Er blevet foræret en gl. Powerbook 160.
Ved ikke overhovedet ingenting om Mac. så ville lige høre om der skulle være
nogle der ved om der findes nogle gl. spil ungerne kan spille på sådan en.
Mvh.
Poul

Fra : Steen

Dato : 19-05-04 17:46

poul madsen wrote:

> [...]
> Ved ikke overhovedet ingenting om Mac. så ville lige høre om der skulle
> være nogle der ved om der findes nogle gl. spil ungerne kan spille på

jeg synes PacMac er rigtig sjovt
http://dappsoft.dreamhost.com/pmd.html

ellers er der rigtig mange spil her, men jeg har ikke prøvet nogen af dem
ftp://ftp.sunet.se/pub/mac/info-mac/game/arc/

Hilsen

Steen

--
Right now your PC is bored.   It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-05-04 18:09

Steen <steengod@jhotmail.com> wrote:

> jeg synes PacMac er rigtig sjovt
> http://dappsoft.dreamhost.com/pmd.html
>
> ellers er der rigtig mange spil her, men jeg har ikke prøvet nogen af dem
> ftp://ftp.sunet.se/pub/mac/info-mac/game/arc/

Og så er der Ambrosia:

<http://www.ambrosiasw.com/games/all.html>

Pas på: Det kan være vanedannende

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : poul madsen

Dato : 19-05-04 18:32

"Kaj Christiansen" <kajc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er der Ambrosia:

> [...]
Takker mange gange for de hurtige svar
Poul

Fra : Tom

Dato : 19-05-04 18:49

Tjek evt også lige apples ftp sofware DL site..
http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html
Her kan du hvis du roder lidt rundt finde alt fra tetris ( 4 eller 16
gråtoner ) til diverse helt sindsyge spil, der f.eks på en G4 kører så
stærkt at du ikke kan nå at se bolden..

Ret sjovt.. på en maskine der er "langsom nok"..
Tom

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-05-04 20:35

Hej Poul

poul madsen wrote:
> Er blevet foræret en gl. Powerbook 160.
> Ved ikke overhovedet ingenting om Mac.

Det er en dejlig lille fyr, - jeg har selv den et nummer større PB 165.
Den har jeg haft nu i næsten 12 år, og den virker stadig fint...

> så ville lige høre om der skulle være nogle der ved
> om der findes nogle gl. spil ungerne kan spille på sådan en.

Det er jo kun med sort/hvid skærm - 16 gråtoner, så det skulle da ikke
være helt umulig at bruge den til lidt spil. Hvis den står i standard,
så bør den have System 7.1, evt. opdateret til 7.1.3, men så skal man
heller ikke gå længere op, da det vil sluge for meget af de kun 4mb RAM,
den er født med.

Af spil, jeg véd, der kan køre på den, kan jeg da nævne de gamle
versioner af Hugo spillene (Mac Editions) - bl.a. "Hugo på nye eventyr".
MineSweeper, Sænke Slagskibe, BattleTank, StarShooter, Columna, GunShy -
alle er ret gamle og simple spil. Dewsuden findes der nogle forskellige
skakspil - bl.a. MacChess 2.x-4.0 kan køre på den, samt ChessMaster
3000. Og så er der en del gamle kortspil og kabaler - bl.a. CardShell 1.1.

Men hvor man lige skal finde dem på nettet, det véd jeg egentlig ikke.
De fleste af dem kan være på en enkelt diskette til hvert spil, bortset
fra Hugo-spillene, der fylder ca. 6-8 disketter.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Sebastian

Dato : 20-05-04 22:13

poul madsen <poulhmtagvæk@tagvækmail.dk> wrote:

> [...]
> nogle der ved om der findes nogle gl. spil ungerne kan spille på sådan en.

massevis:
<http://hyperarchive.lcs.mit.edu/HyperArchive/Abstracts/game/HyperArchiv
e.html> eller
http://www.kidsdomain.com/down/oldmac.html

hvad der er egnet kommer lidt an på aldersgruppen.
nogen kræver at man har Hypercard player installeret. Den finder du her:
http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html

68k rocks!
--
Sebastian Loeck