Læse Dos fat?
Fra : Steen

Dato : 19-05-04 13:56

Hej,

jeg har lige købt en harddisk-box.

Er det muligt at sætte en harddisk i og formatere den i Dos fat-format, så
OsX kan læse den uden det store arbejde?

kommer jeg til at miste filerne, på samme måde, som hvis jeg downloader
noget til Os9, og bagefter lægger det ned på en cd med Linux?

evt. med Linux e2fs format istedet?

Den skal gerne kunne bruges i både Windows, Linux og Mac.

Hilsen

Steen
--
Right now your PC is bored.   It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 19-05-04 14:05

Steen wrote:

> Hej,
>
> jeg har lige købt en harddisk-box.
>
> Er det muligt at sætte en harddisk i og formatere den i Dos fat-format, så
> OsX kan læse den uden det store arbejde?

man kan lave msdos (FAT) filsystemer med newfs_msdos kommando'en (læs
man-siden). Der findes sikkert GUI-programmer med samme funktionalitet
hvis du er bange for terminalen :)

Fra : No1

Dato : 20-05-04 14:33

> Er det muligt at sætte en harddisk i og formatere den i Dos fat-format, så
> OsX kan læse den uden det store arbejde?

OSX kan i hvert fald godt læse min iPod formatteret som FAT32.