Spørgsmål om stige villa
Fra : Claus Og Helle

Dato : 19-05-04 06:26

Er der lavet en der hedder Stiga Villa Park ?

Fra : Sanne

Dato : 19-05-04 06:32

"Claus Og Helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Er der lavet en der hedder Stiga Villa Park ?

Ja , og jeg er snart træt af at høre min kæreste plage om at få sådan en
:c)
Den har også en "storebror" der hedder Stiga Park Pro

mvh
Susanne

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-05-04 19:45

> [...]
> :c)
> Den har også en "storebror" der hedder Stiga Park Pro

Men det er pige udgaven, den rigtige hedder Stiga Park Pro Diesel, det er
sgu en rigtig græsmaskine

Stef

Fra : Leonard

Dato : 19-05-04 21:57

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote:

>Men det er pige udgaven, den rigtige hedder Stiga Park Pro Diesel, det er
>sgu en rigtig græsmaskine

pris kun: 79.995,-
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Johnt

Dato : 19-05-04 23:30

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg er mere til en Wolf-garten:

http://www.wolf-garten.dk/public_uk/produkte/prod02a.hbs?article_id=1079438785&SKIP=0

Hilsen

Johnt

Fra : Leonard

Dato : 20-05-04 09:07

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> wrote:

>Jeg er mere til en Wolf-garten:
>
>http://www.wolf-garten.dk/public_uk/produkte/prod02a.hbs?article_id=1079438785&SKIP=0

Legetøj!
Hvis der virkelig skal slås noget græs, så er en Toro det eneste
rigtige: http://www.toro.com/professional/lce/zmaster/z500/74247.html
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 20-05-04 13:33

> Legetøj!
> Hvis der virkelig skal slås noget græs, så er en Toro det eneste
> rigtige: http://www.toro.com/professional/lce/zmaster/z500/74247.html
> --

Ja hvis man vil nøjes

Stef

Fra : anders majland

Dato : 20-05-04 22:24

> Ja hvis man vil nøjes

Ni vi er i "drømmeland".... Hvad nu hvis man skal have en
"multifunktionsmaskine". Den skal både kunne trække en tungt lastet
500kg trailer, rydde lidt, slå græsset og måske også grave lidt i
jorden......

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 20-05-04 23:17

> [...]
> "multifunktionsmaskine". Den skal både kunne trække en tungt lastet
> 500kg trailer, rydde lidt, slå græsset og måske også grave lidt i

http://www.jd1400.com/splash.cfm?lang=en
eller
http://www.deere.com/en_US/ProductCatalog/FR/series/9020.html med sådanne en
her efter
http://www.deere.com/servlet/com.deere.u90785.productcatalog.view.servlets.ProdCatProduct?tM=FR&pNbr=CX20XW
og sådanne en her foran
http://www.deere.com/servlet/com.deere.u90785.productcatalog.view.servlets.ProdCatProduct?tM=FR&pNbr=0840XW

Fra : anders majland

Dato : 21-05-04 13:34

> http://www.deere.com/en_US/ProductCatalog/FR/series/9020.html med
> [...]

Hmm måske jeg skulle aliere mig med naboen - han har ihvertfald nogen
grønne omend de nok er mindre... Porten i min garage er alligevel ikke
høj nok...

Men hvis man nu kunne få en plæneklipper til
http://www.deere.com/en_US/ProductCatalog/HO/series/ho_atv_buck_series.html
er det da et stykke af vejen ...

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 13:56

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Men hvis man nu kunne få en plæneklipper til
>http://www.deere.com/en_US/ProductCatalog/HO/series/ho_atv_buck_series.html
>er det da et stykke af vejen ...

Du kan få næsten alt til en ATV:
http://www.logic.gb.com/
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : anders majland

Dato : 21-05-04 13:58

> Du kan få næsten alt til en ATV:
> http://www.logic.gb.com/

På nær en dansk nummerplade til en fornuftig pris

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 14:26

>På nær en dansk nummerplade til en fornuftig pris

Hvad kan du få dansk nummerplade på til en fornuftig pris?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-05-04 16:26

"Leonard" == Leonard <nospam@invalid.invalid> writes:

> Hvad kan du få dansk nummerplade på til en fornuftig pris?

Mig bekendt koster det kun 750 at "indregistrere" en
cykelophængningsdims til at sætte på en trækkrog. Det må afgjort være
den billigste danske nummerplade man kan få.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 18:39

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> wrote:

> Mig bekendt koster det kun 750 at "indregistrere" en
>cykelophængningsdims til at sætte på en trækkrog. Det må afgjort være
>den billigste danske nummerplade man kan få.

Hvis du nu havde ret i den pris, så ville jeg være tilbøjelig til at
synes at der er lidt fornuft i prisen, men det har du ikke.

En 3. nummerplade koster 110,- kr.
En enkelt nummerplade koster 590,- kr. (fx til en trailer)

Men der er ingen fornuft i den prissætning, den 3. nummerplade skal
specialfremstilles på bestilling, mens en nummerplade til en trailer
er seriefremstillet og bare skal tages i en stak på en hylde. Der skal
skrives papirer og registreres på begge typer.
Og 2 nummerplader koster det dobbelte af en, det er der heller ikke
fornuft i, for der er jo ikke dobbelt papirarbejde.

Men mit sprøgsmål burde nok have været formuleret således:

Hvilket selvkørende køretøj kan du få dansk nummerplade på til en
fornuftig pris?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 21-05-04 22:36

> Hvad kan du få dansk nummerplade på til en fornuftig pris?

ATV'er kan indregistreres som motorcykel, men så skal der lige afgift osv.
til staten Men det kunne sgu være sjovt at fræse en tur på motorvejen på
sådanne en fætter

Stef

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 22:47

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote:

>ATV'er kan indregistreres som motorcykel, men så skal der lige afgift osv.
>til staten

Det er nu som bil og kun nogle få modeller. Og afgiften er netop det
der fjerner al fornuft fra den slags.
De fleste kan begrænses til 30 km/t og registreres som traktor.

>Men det kunne sgu være sjovt at fræse en tur på motorvejen på
>sådanne en fætter

Tro mig, det er ikke sjovt, den kører ligesom en gummiged, der er gået
i selvsving når den når op på 70-80 km/t, min kan på flad vej vise
85-90 km/t på speedometeret. Så skal der altså være god plads til ale
sider, for den kan hverken styre eller bremse fornuftigt med den
hastighed.
Den er rigtig sjov på en sandstrand med 50 km/t eller med 2-5 km/t i
svært terræn, den kan køre igennem det mest utrolige terræn hvor de
fleste andre køretøjer har givet op.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 07:57

> [...]

>"multifunktionsmaskine". Den skal både kunne trække en tungt lastet
>500kg trailer, rydde lidt, slå græsset og måske også grave lidt i

Drømmeland?
Jeg har den her til at trække traileren med:
http://lam.dk/gallery/pictures/Automotive/102-0299_IMG.JPG
og som det ses kan den også rydde op.
Den trækker forøvrigt snildt den her:
http://lam.dk/gallery/pictures/Automotive/trailere/index.jpg
der vejer 700 kg tom og op til 2800 kg med læs.
Til at slå græsset med har jeg denne her:
http://lam.dk/gallery/pictures/Frydensberg/Niels/IMG_0439.JPG
Den kan også fint trække en alm. 500kg trailer, bare ikke tungt
læsset.
Og når der skal graves lidt i jorden, så bruger jeg den her:
http://lam.dk/gallery/pictures/Automotive/minigraver/DSCN0281.JPG

Det er selvfølgelig ikke i samme maskine, men jeg bryder mig heller
ikke om at bruge en schweitzerkniv som skruetrækker.
Skal den være den samme maskine er dette måske et bud
http://www.zulau.dk/entreprenoer/rotair/rotair.htm
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : anders majland

Dato : 21-05-04 14:02

> Drømmeland?

Ja du har godtnok maskinparken iorden

Jeg har selv kun en gammel 90cm 9hk's simplicity plændetraktor, 3.5hk
rotorklipper og en buskrydder.... Men jeg er heller ikke begyndt at
anlægge have endnu. Pt kæmper jeg bare for at holde den nede ...

Med en lånt 15hk havetraktor (kan ikke huske mærket) har jeg kørt godt
~500kg ad gangen på en alm brenderup, men der skal man bare være meget
varsom med kugetrykket for ikke at overbelaste bagakslen.

Fra : Leonard

Dato : 21-05-04 14:30

> [...]

>~500kg ad gangen på en alm brenderup, men der skal man bare være meget
>varsom med kugetrykket for ikke at overbelaste bagakslen.

Og så må det ikke være vådt græs eller andet der kan få det ene hjul
på plænetraktoren til at snurre.
ATVen sættes bare i et lavere gear og spærres på alle 4 hjul, så skal
der godt nok noget til før den ikke kan trække det fri

Men en ATV er ikke god som plæneklipper, den har for stor venderadius,
min har endda fast bagaksel, så den løfter lige mosset når der drejes
skarpt inde på plænen.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : anders majland

Dato : 24-05-04 20:21

> Og så må det ikke være vådt græs eller andet der kan få det ene hjul
> på plænetraktoren til at snurre.

Yep - jeg måtte efterlade trailen med det det næstsidste læs da jeg ikke
kunne få det bakket op hvor jeg ville have tømt den. Så gjorde jeg
fejlen at lade traileren stå med næsehjulet nede. Der kom en del vand i
nattens løb og så var sandet blevet så tungt at næsehjulet havde givet
efter ...

> ATVen sættes bare i et lavere gear og spærres på alle 4 hjul, så skal
> der godt nok noget til før den ikke kan trække det fri
> Men en ATV er ikke god som plæneklipper, den har for stor venderadius,

Ville ellers være en rigtig god undskyldning for at anskaffe en Hmm
måske jeg bare skulle hænge en almindelig rotklippper efter motorcykel -
den giver dog nok også lidt problemer med "finishen" på plænen. Den er
ikke gearet til at køre langsomt i første gear, og hvis den skal stå
fast skal der lidt større knubber på end på de enduro dæk jeg pt kører
med.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 21-05-04 22:38

> Jeg har selv kun en gammel 90cm 9hk's simplicity plændetraktor, 3.5hk
> rotorklipper og en buskrydder.... Men jeg er heller ikke begyndt at
> anlægge have endnu. Pt kæmper jeg bare for at holde den nede ...

Jeg må nøjes med en gl. brugt Ginge rotor klipper uden fremtræk til ca. 1000
m2 græs, det tager godt og vel 4 timer i let løb når den skal høstes

Stef

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 23-05-04 04:54

Tænk stort!!!
http://www.fendt.com/index_en.html
http://www.jf.dk/default.asp?Action=Details&Item=130
http://www.jf.dk/default.asp?Action=Details&Item=130

Og husk lige at få en stor diesel tank med hjem også...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-05-04 13:11

Mon ikke jeg ville kunne klare mig med de 2x1200L tanke i en uges tid eller
2 :.-)

Stef

Fra : anders majland

Dato : 24-05-04 20:27

> Jeg må nøjes med en gl. brugt Ginge rotor klipper uden fremtræk til
> ca. 1000 m2 græs, det tager godt og vel 4 timer i let løb når den
> skal høstes

De 3000kr jeg gav for den godt slidte plænetraktor er nu givet godt ud.
Så tager jeg det meste med den mens min kone tager kanterne med
rotorklipperen Grunden er på godt 4000, og så er ~350 med
hus/udhus/drivhus, og gavhøjen måske 700. Måske 50 med terrasse og så
tager køkkenhave, hæk og hønsegård også en bid. Der er nok godt 2500m2
græs

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-05-04 23:17

> [...]
> hus/udhus/drivhus, og gavhøjen måske 700. Måske 50 med terrasse og så
> tager køkkenhave, hæk og hønsegård også en bid. Der er nok godt 2500m2

Jo, men jeg har en del træer der står i vejen, som vil vippe føren af
pinden, dvs. jeg alligevel skal klippe halvdelen med rotoren. Desuden skal
der jo tjenes 6000.- inden der bliver 3000 til "legetøj" og lige pt. står
den på dræn og isolering samt renovering af varme anlægget inden der er til
det, men så får jeg jo lidt motion imellemtiden

Stef

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-05-04 19:48

meddelelse news:40adff40$1$3047

> [...]
> ~500kg ad gangen på en alm brenderup, men der skal man bare være meget
> varsom med kugetrykket for ikke at overbelaste bagakslen.

Hvad er forskellen på små og store drenge ?

Prisen på legetøjet.

Legebørn !

Mig vil osse ha'.

--
mvh Uffe

Fra : anders majland

Dato : 24-05-04 20:24

> Hvad er forskellen på små og store drenge ?
> Prisen på legetøjet.

Og størrelsen på samme.

> Mig vil osse ha'.

Hvis du har bruger 4 timer på at slå græs med en alm rotorklipper, vil
du nu også hurtigt overveje om ikke det kan gøres nemmere...
Buskrydderen er egenligt svigerfars. Den fik han for efterhånden mange
år siden, men han kan bedre lide at svinge en le. Den statede i første
forsøg efter at den havde fået et nyt gasgreb og frisk benzin selvom den
havde ligget mindst 5år på et loft