Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus 500
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 17-05-04 22:44

Hej

Jeg overvejer at købe et digitalkamera og har kig på ovennævnte. Jeg kan
forstå, at den ikke har forskellige "scene modes". Er det et stort minus?
Jeg skal hovedsagligt bruge den til alm. "familiebrug" - men ønsker altså et
kamera - der også kan levere "varen" - så billederne bliver kvalitetsmæssige
gode. Har ikke den store forstand på fotos - så det er vigtigt, at der ikke
er alt for mange og indviklede instillingsmuligheder.

En hurtig og præcis autofokus er et "must"

Evt. andre kameraer jeg burde kigge på? Max pris. ca. 3000.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-05-04 22:55

Hej Peter,

> [...]
ikke
> er alt for mange og indviklede instillingsmuligheder.

Jeg tror ikke at du vil fortryde et køb af en Canon IXUS 500.

Selv har jeg IXUS 400 og teknisk set kan de vist stort set det samme. Tror
nok IXUS 500 har lidt flere megapixels.

Om den har en hurtig en hurtig auto-fokus har jeg lidt svært ved at sige da
jeg ikke har noget at sammenligne med, men billederne er i en rigtig god
kvalitet, den er nem og gå til og så er kamerat jo utroligt kompakt. En
rigtig lille lækkerbisken *g*.

Det er et kamera man er stolt af at tage frem .

Held og lykke!

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : reposity

Dato : 17-05-04 23:45

Hejsa,

Jeg har også købt et ixus 500 for en måned siden. Har taget over 1000
billeder . Det er helt fantastisk kvalitet.

Jeg vill edog godt have haft "scene modes" såsom sport, vandfald etc, men
man kan sagtens leve uden. Den har portræt og landskab. det er fint nok til
mig.

Hvis du skal have flere muligheder for at indstille og ekstra "scene modes"
så skal du kigge på Cannon S50 eller S60( helt nyt).

Kender en der har S50, og det kan stort set alt og er faldet meget i pris.
Men det er større end Ixus 500. Størrelsen var et af mine kriterier.

Derfor blev det Ixus 500.

Venlig Hilsen

Michael

Fra : Maj

Dato : 18-05-04 12:09

I forhold til Ixus 400 og 430 får du med Ixus 500 1 mill pixels ekstra. Men
spørgsmålet er om du har brug for det. Til udprint i A4 er 4 mill pixels
tilstrækkeligt. Ixus 500 har ingen øvrige fordele i forhold til Ixus
400/430. Ixus 400's firmware skal blot opdateres via internettet hvis du
bruger PictBridge, ellers er det det samme som Ixus 430. Ixus IIs har bedre
video end både Ixus 430 og 500, men har til gengæld kun 2x optisk zoom og
kun 3.2 mill pixels og bruger SD-kort, hvor Ixus 400/430 og 500 bruger
CF-kort.
Ixus 500 har som noget nyt i forhold til Ixus 400 mulighed for video i
format 640x480, men kun med 10 fps og kun i 30 sekunder.....! I lavere
opløsning 320 x 240 er det fortsat kun 15 fps som i Ixus 400 og 430, hvilket
også hakker en del. Så de 10 fps giver stort set ingen mening. Anvendes
"continuos shooting" bemærkes, at denne er 2.5 fps for 400 og 430, men kun
2.2 fps for 500 - dvs langsommere. Ixus gemmer udelukkende billeder
komprimeret i JPEG-format, max. i format 2272 x 1704 i Ixus 400 og 430, mens
Ixus 500 max. gemmer i 2592 x 1944 og 2048 x 1536. Der er marginal mere
digital zoom i 500 i forhold til de to andre, men optikken og den optiske
zoom er den samme (x 3) i alle 3 modeller og alle 3 modeller har 9 punkts
AiAF, DIGIC og iSAPS. Så umiddelbart får man udover 1 megapixel mere intet
reelt brugbart ved at investere i Ixus 500 versus de to andre, måske endog
tværtimod. Ixus 400, 430 og 500 understøtter FAT 32 og CF kort over 2 GB.
Ixus II kan vidooptage i format 640 x 480 med 15 fps, mens Ixus 430 slet
ikke har dette format og Ixus 500 s.a. kun kan optage med 10 fps.
Overordnet er kvalitet, optik og service i top. Du vil ikke fortryde køb af
Canon. Spørgsmålet er blot hvilken model...!

Venligst

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-05-04 13:21

Hej NG,

> Ixus 400's firmware skal blot opdateres via internettet hvis du bruger
> PictBridge, ellers er det det samme som Ixus 430.

Jeg har selv et IXUS 400 og har ledt efter en firmware-opdatering, men kan
ikke finde det.

Link:
http://makeashorterlink.com/?X50F21458 <- TWAIN?

Jeg har fundet noget "TWAIN", men tror ikke det har noget med firmware at
gøre?

Er det muligt for mig at opdatere firmware i mit IXUS 400? "PictBridge" har
jeg vist ikke på mit kamera.

Fra : Maj

Dato : 18-05-04 15:41

> Jeg har selv et IXUS 400 og har ledt efter en firmware-opdatering, men kan
> ikke finde det.

http://web.canon.jp/Imaging/IXUS400/ixus400_firmware-e.html

Venligst

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-05-04 15:57

Hej Maj,

> http://web.canon.jp/Imaging/IXUS400/ixus400_firmware-e.html

Tak for linket.

Jeg har nu downloadet de forskellige filer og læst lidt i .pdf filerne, men
kan ikke finde nogen list der beskriver forbederinger/ændringer?

Det eneste som ændre sig er måske, at jeg med mit IXUS400 for mulighed for
DirectPrint - ikke andet?

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-05-04 18:42

Hej NG,

>Link: http://web.canon.jp/Imaging/IXUS400/ixus400_firmware-e.html

Jeg har nu downloadet de forskellige filer og læst lidt i .pdf filerne, men
kan ikke finde nogen list der beskriver forbederinger/ændringer?

Det eneste ændring er måske, at jeg med mit IXUS400 for mulighed for
DirectPrint ved opdatering af firmware og ikke andet?

Fra : Maj

Dato : 21-05-04 22:08

> Det eneste ændring er måske, at jeg med mit IXUS400 for mulighed for
> DirectPrint ved opdatering af firmware og ikke andet?

Ja, mig bekendt er det den eneste ændring. PictBridge eller direkte print er
efter firmware opdateringen mulig med Ixus 400 som det er med Ixus 430 og
500.

Venligst