"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:c8cgs3$1b6k$1@news.cybercity.dk...
> Ken Sørensen wrote:
> > "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> > news:40a93f47$0$448$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> >>Ken Sørensen wrote:
> >>
> >>
> >>>en lille update fra den grædende elyseo....
> >>>
> >>>efter en go lang snak i telefonen med en yderst flink og behjælpelig
> >>>peugeotmand, er jeg kommet frem til at det 100% sikkert er det
> >
> > elektroniske
> >
> >>>system der er fucked! der skal sikkert et nyt svinghjul på og så er der
> >
> > også
> >
> >>>flere fejl i ledningsnetttet, som der skal måles efter.
> >>>
> >>>derfor har jeg besluttet at skille mig af med den ellers fine scooter,
> >
> > da
> >
> >>>jeg ikke gider at bruge mere tid på den.... har andet at bruge min tid
> >
> > på...
> >
> >>>så den er billigt til salg..
> >>>
> >>>pivpiv....
> >>>
> >>>men altså, til alle jer der har været mega flinke til at give bud og
> >>>svar....; det var altså magnerne i svinghjulet der sikkert er færdig og
> >
> > så
> >
> >>>skal HELE ledningsnettet tjekkes igennem, især ledningen der går ned
fra
> >>>kontakten ved hornet...??....
> >>>
> >>>håber I kan bruge det til lidt hvis der kommer et lignende spørgsmål...
> >>>
> >>>generelt kunne jeg også forstå at peugeot ikke, i det omfang det er
> >
> > muligt,
> >
> >>>leverer flere scootere med startspærre, da ledningsnettet alt i alt
> >
> > giver
> >
> >>>for meget bøvl med vores klima.
> >>>
> >>>
> >>>mvh Ken
> >>>
> >>>
> >>
> >>Jeg kan da ikke 100% udelukke at han har ret men ....
> >>
> >>Hvad har magneterne med sagen at gøre? HVis batteriet er opladet, burde
> >>den kunne køre til det bliver fladt!!! Tændingen kører direkte på
> >
> > batteriet.
> >
> >>Til gengæld har jeg været ude for at rust, enten på pick-up'en eller på
> >>svinghjulet, sendte en gnist afsted på et forkert tidspunkt.
> >>
> >>
> >>--
> >>/Hekto
> >>
> >>Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> >>Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> >>
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> >>Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> >>semi-rockets ... no thanks!
> >
> >
> > Det er noget med at når man kører og så der ikke bliver ladet ordentligt
på
> > batteriet eller hvis der er en anden fejl, så når man tænder for lyset
så
> > tror startspæren at spændingsfald = indbrud = motoren dør...
> >
> >
> >
> >
> Og det var symptomet? = at den godt kan køre med lyset slukket?
> Nu kan jeg ikke huske hele historien forfra; men der er så stadig et
> ledninger, batteri og en laderegulator inde i 'kredsløbet'.
> Hvis det direkte skulle være magneterne der havde opgivet eksistensen,
> så skulle dit lys også være svagt, eller blinke meget i tomgang.
> Det vil også afsløres hvis du måler spændingen på akkumulatoren, og så
> tænder lyset. Så skulle et spændingsfald jo være direkte synligt.
> Jeg er ikke sikker; men mener at kunne huske at 11,5 volt eller 10,5
> volt er grænsen for korrekt funktion.
>
den kan ikke køre ordentlig selvom lyset er slukket. efter lidt tid begynder
den at hakke, puste og brumme og så daler den i hug fra topfart...
mht lyset, ja så opfører den sig præcis som du skriver, den lyser meget
svagt i meget små blink. og dette kom pludseligt, et par dage efter at den
ellers var begyndt at køre perfekt.