BlueTooth telefoner
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 16-05-04 16:37

Hej dk.edb.mac,

Er der nogen der kan anbefale nogle gode Bluetooth telefoner der fungerer
godt med OS X.

Jeg leder efter en telefon der er i stand til følgende:
€ at synkronisere iCal kalenderen på Mac'en med mobilen (Mac --> Telefon)
€ den skal kunne give påmindelser om aftalerne i kalenderen
€ sms'er skal kunne overføres til mac'en
€ menusystemet på telefonen skal desuden virke ok tjept og den skal have
hukommelse nok til at gemme en god del aftaler og sms'er.

Den må selvfølgelig gerne være ok billig - og det betyder intet om den
har kamera eller farveskærm.

Jeg håber der er nogen har gode erfaringer med Bluetooth telefoner og
Mac'en. CC helst evt. svar til min e-mail adresse da jeg ikke så ofte
tjekker gruppen...

På forhånd tak

Anders

Fra : Johan

Dato : 05-07-04 14:31

On 2004-05-16 17:37:15 +0200, Anders Baden Nielsen
<abnFJERNTEKSTMEDSTORT@on.to> said:

Hej Anders

Jeg har lige købt en SonyEricsson T630 til min iBook G4 (med indbygget
Bluetooth). Det funker super! Mac'en finder selv (via en Bluetooth
indstillingsassistent) telefonen og via Adressebog kan du ringe op og
sende SMS'er over bluetooth. Hver gang du modtager en SMS kommer den
også op på din Mac. iSync funker også fint, men bemærk at smelter din
Adressebog og dine kontakter på telefonen sammen!
Den er ikke helt billig - men har lang batterilevetid, ligner noget
Apple godt kunne have designet og så er der et hav af
share/freeware programmer der dur til OS X og T630.

Fx Romeo (tjek versiontracker.com) hvor du kan styre iTunes, Safari,
DVD player, systemet.. ja, lave dine ejne applescripts over bluetooth
og telefonen. Meget smart. Lige pludselig har du en custumizable
fjernbetjening til din mac. Du kan endda få din mac til at låse, når du
forlader rummet med telefonen, og låse op igen, når du kommer ind igen.
Super blæret.

T610 er også understøttet og vist noget billigere i øjeblikket, men
skærmen er desværre ikke TFT og meget ringe i sollys. Desuden skulle
menuerne være noget langsommere end på T630'eren.

Og hvis du er til det - så på www.myt630.com kan du finde alt det gejl
du drømmer om til telefonen.

Håber du kan bruge det - Johan