Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Trefod til Nikon Coolpix4300
Fra : ChristianTC

Dato : 16-05-04 15:32

Hej NG

Jeg vil gerne anskaffe mig en trefod til mit Nikon Coolpix 4300. Det jeg
gerne vil spørge om er om trefødder passer til alle kameraer a la"one trefod
fits all" eller om jeg skal have en speciel Nikon trefod. Jeg kunne også
godt tænke mig at vide hvad for nogle mærker der er gode at købe. Mit kamera
er jo ikke så stort, så det kunne være rart at hvis jeg engang opgraderede
til et digitalt spejlrefleks, at den så passede til trefoden. Det jeg skal
bruge det til er primært at tage panorama og nattebilleder etc.

Mvh
Christian Trier

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-05-04 16:31

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> til et digitalt spejlrefleks, at den så passede til trefoden. Det jeg skal
> bruge det til er primært at tage panorama og nattebilleder etc.

Kameraer har 1/4" stativgevind. Og det har stativer også. Så det passer
sammen. Meget store ting og ældre pladekameraer har 3/8" gevind.

Bo //

Fra : ChristianTC

Dato : 16-05-04 17:52

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kameraer har 1/4" stativgevind. Og det har stativer også. Så det passer
> sammen. Meget store ting og ældre pladekameraer har 3/8" gevind.

Hvad for nogle trefødder kan du anbefale? Dvs. mærke og størrelse?

Mvh
Christian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-05-04 22:43

> Hvad for nogle trefødder kan du anbefale? Dvs. mærke og størrelse?

Jeg er ikke den rigtige at spørge, for jeg bruger tunge stativer. Jeg har to
Manfrotto stativer, og jeg ved de laver mange modeller. De er af god
kvalitet. Der er mange andre fabrikater, og hvis du har for mange penge kan
de købes i kulfiber. Til lange exponeringer af natoptagelser er det vigtigt
at det ikke vibrerer i vinden

www.manfrotto.com

Bo //

Fra : Jørgen Angel

Dato : 26-05-04 08:39

Bo Bjerre <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

> Jeg er ikke den rigtige at spørge, for jeg bruger tunge stativer. Jeg har to
> Manfrotto stativer, og jeg ved de laver mange modeller.

Manfrotto 709B Digi Table Tripod er et lille stativ til at stille på et
bord, et taget på en bil osv. Ingen søjle. Koster 350-400 kr.
Jørgen