Konstant forkølelse og skranten
Fra : Kim Jensen

Dato : 16-05-04 09:31

Jeg søger en altanativ behandling eller en form for opbygning af ens
imunforsvar. Mere eller mindere går jeg hele året og "skranter" med
utilpashed og Kraftig forkølelse, forkølelseen syntes jeg ikke er helt
almindelig fordi den kommer som et lyn fra en klar himmel og så løber næsen
konstant i nogle dage. for at i kan danne jer et indtryk bruger jeg på en
enkelt dag ca. 20-30 stof snutklude. Jeg har fået foretaget en allergitest,
hvor de ikke fandt noget galt. Selvom jeg har prøver at tage allergi midicin
hjælper det ikke.
Så nu spørger jeg om der er en måde, at man kan opbygge imunforsvar. Eller
tage en kraftig midicinkur eller anden alternativ behandling, bare for at
udelukke, at man mangler noget af det.

Venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Helle

Dato : 16-05-04 09:37

"Kim Jensen" <kim.nospam.jensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> tage en kraftig midicinkur eller anden alternativ behandling, bare for at

Hejsa.
Åh hvor jeg kender til det problem du skriver. Det er virkelig irriterende
at have det sådan. For mig har et enkelt produkt hjulpet og selvom jeg nu
får hug for at foreslå dette produkt, så gør jeg det alligevel. For MIG har
det hjulpet at drikke en kur med aloe vera drikke gel. Der er mange
vitaminer og mineraler i som vi mennesker har brug for og som kan styrke
immunforsvaret.

Naturligvis er det også meget vigtigt at du ikke lever af fastfood hver dag
og generelt sørger for at få grøntsager og frugt.

Aloe Vera drikkegel er mit råd til dig fordi det har hjulpet mig (og mange
andre)

Mvh Helle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-05-04 09:53

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er mange vitaminer og mineraler i som vi mennesker har brug for og som
kan
> styrke immunforsvaret.

Hvilke vitaminer og mineraler er der i Aloe Vera Gel, der kan styrke
immunforsvaret?

Mvh. Lisbeth

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-05-04 10:11

"Kim Jensen" <kim.nospam.jensen@get2net.dk> skrev

> [...]
næsen
> konstant i nogle dage. for at i kan danne jer et indtryk bruger jeg på en

Har du andre symptomer?

Mvh.

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-05-04 11:12

Andre symtomer, det er ikke rigtigt noget jeg er opmærksom på, andet end når
jeg har "turen" føles det lidt som en mild efluzena. Er der da noget særligt
?

Og mht. kost, ja det kan vel altid diskuteres om hvor sundt man lever eller
skal leve, men jeg lever ikke daglig af Fastfood, får det vel et par gange
om måneden. Men jeg er åben for alle forslag også for Aloe Vera, jeg har
hørt om det før, så hvorfor ikke prøve. Men kom bare med flere indput.

v.h Kim

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-05-04 10:55

Kim Jensen wrote:
> [...]
> utilpashed og Kraftig forkølelse, forkølelseen syntes jeg ikke er helt
> almindelig fordi den kommer som et lyn fra en klar himmel og så løber

jeg har hørt om at Bio Strath skulle være godt til skrantende småbørn, så
hvorfor ikke også skrantende voksne? ;)

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Johan

Dato : 16-05-04 12:35

> [...]
> konstant i nogle dage. for at i kan danne jer et indtryk bruger jeg på en
> enkelt dag ca. 20-30 stof snutklude. *snip*

Hej Kim.
Inden du kaster dig ud i en måske overflødig kur, vil jeg lige fortælle hvad
jeg selv har oplevet:
Jeg plejede for nogle år siden også altid at gå rundt og virke mere eller
mindre forkølet. Min læge kunne ikke hjælpe, da der ikke rigtig lod til at
være noget galt. Jeg prøvede at følge mine forældres råd og klæde mig
varmere, jeg drak urtethe. Men det hjalp bare ikke.
Så fangede en overskrift om "helårssnue" engang min opmærksomhed. Den
drejede sig om hvordan fugt i hjemmet kunne få skimmelsvamp til at gro i
hjemmet, og hvordan dette kunne skade helbredet i det lange løb. Jeg tog et
kig rundt i mit hjem, og opdagede plamager på noget af træværket, og en stor
bag min seng, som stod op ad en yddermur. Skimmelsvampe udsender, som alle
andre svampe, sporrer til luften, og disse kan genere vores luftveje, og
specielt hvis vi udsættes for dem over længere tid.
Jeg fulgte artiklens råd, og vaskede plamagerne væk med klorin... Og det
hjalp sgu!

Jeg har fundet en tilsvarende artikel:
http://www.biocentrum.dtu.dk/mycology/indoor_air_mycology/dk_indeklim.html#Hvorfor%20bliver%20folk%20syge

Der bliver frigivet flest sporrer når de er indtørret, og når man piller ved
dem. Så tag at lufte godt ud når du går igang.

Hvis ikke det er det her som er galt, så håber jeg en anden kan hjælpe dig.

Mvh Johan

Fra : Johan

Dato : 16-05-04 12:39

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.SLETTESdk> wrote in message
*snip*
> Jeg har fundet en tilsvarende artikel:

http://www.biocentrum.dtu.dk/mycology/indoor_air_mycology/dk_indeklim.html#Hvorfor%20bliver%20folk%20syge

Pokkers, jeg var ikke klar over at linknavnet ændrede sig når man sprang ned
ad siden. Men der er mere info hvis du også scroller op ad siden.

Fra : Rado

Dato : 16-05-04 16:41

On Sun, 16 May 2004 10:31:13 +0200, "Kim Jensen"
> [...]

>tage en kraftig midicinkur eller anden alternativ behandling, bare for at

Tja, jeg har hverken været forkølet eller haft influenza i snart 15 år
nu, efter at jeg lærte at "tænke" den slags væk. Hvis jeg mærker
tilløb til noget, så siger jeg bare fast og bestemt til det at det
skal gå sin vej igen, og at jeg ikke gider have noget med det at gøre.
Og så er det som regel væk igen inden for en times tid.

Jeg brugte metoden så sent som for en måned siden, hvor jeg kunne
mærke en forkølelse prøve at snige sig ind på mig. Den smed jeg ud
igen på en times tid, og har ikke mærket noget til den siden. For
nogen tid siden var jeg også sammen med nogle venner der var
snotforkølede. De sad ved siden af mig i sofaen og hostede og nøs mig
næsten lige op i hovedet igennem flere timer. Blev jeg smittet? Nej,
jeg mærkede intet til nogen forkølelse, for jeg havde på forhånd
mobiliseret forsvarsværkerne da jeg så deres tilstand, og nægtede
simpelthen at tage imod smitten.

Alle og enhver kan gøre det her, men det kræver som regel lidt træning
og indlæring. Her er det som med alt andet at man skal blive ved
indtil det lykkes, og ikke bare give op ved de første mislykkede
forsøg. Er man fast besluttet på at ville kunne det her og griber det
an på den rigtige måde, så lærer man det også, det er 100% sikkert.
Vi har alle de ressourcer, evner og al den viden vi har brug for inden
i os selv til at lære de her ting, vi skal blot begynde at bruge dem.
Vi kan bare ikke se dem, før vi begynder at bruge dem, ligesom med
alle andre evner. Og derfor ved de fleste ikke at de har disse evner,
fordi ingen fortæller dem hvordan de skal bruge dem.

Det der er vigtigt er at overbevise dig selv om at det er DIG der har
magten over forkølelsen, og ikke omvendt. For det ER dig - uanset hvad
andre så fortæller dig - der har magten over den - medmindre du er
overbevist om at DEN har magten over dig. For så gør du dig selv
magtesløs over for den, og så har den frit spil til at invadere dig.

Generelt har immunforsvar utrolig meget med tro og overbevisninger at
gøre - hvis du har fået den overbevisning at du "skranter", ja så vil
dit immunforsvar reagere på denne overbevisning og blive svækket. Og
så er du inde i en ond cirkel hvor din overbevisning om at du er
skrantende hele tiden bliver bekræftet gennem de sygdomme du selv
inviterer ind på den måde.

Du kan bryde denne cirkel ved i stedet at forestille dig at du er
stærk og sund og at dit immunforsvar kan afparere enhver forkølelse
der prøver at bide i dig. Gør du det rigtigt, vil dit immunforsvar
blive stærkere og stærkere, i takt med din egen tro på det. Du vil
opleve færre forkølelser, og det kan du så bruge til at bekræfte over
for dig selv af det her faktisk virker, og dermed yderligere styrke de
positive overbevisninger du har brug for, for at få det bedre. På den
måde kan du vende en ond cirkel til en god cirkel, hvor du får det
bedre og bedre i stedet for måske værre og værre.

Prøv det - det er den eneste måde du kan finde ud af om det virker.
Uanset hvad du ellers sideløbende prøver af behandling kan det her kun
have en positiv virkning på din tilstand. Og så er det helt gratis og
uden bivirkninger af nogen art.

--
Rado

"Formålet med sygdom er at lære at helbrede den".- Seth.

Fra : G.B.

Dato : 16-05-04 16:42

"Kim Jensen" <kim.nospam.jensen@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Så nu spørger jeg om der er en måde, at man kan opbygge imunforsvar.
> Eller tage en kraftig midicinkur eller anden alternativ behandling,
> bare for at udelukke, at man mangler noget af det.

Aloe vera virker IKKE - det er penge ud af vinduet i denne sammenhæng.

Tag et ordentligt vitamin-mineraltilskud, og suppler gerne med et
echinacea-præparat (f. eks. echinaforce fra Vogel, som kan købes i alle
forretninger, eller apotekernes "Herbium".)

Sørg desuden for frisk luft og fornuftig kost, motion og nattesøvn.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Helle

Dato : 16-05-04 19:26

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "Kim Jensen" <kim.nospam.jensen@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Aloe vera virker IKKE - det er penge ud af vinduet i denne sammenhæng.

Det er en skam at du har erfaring med at Aloe Vera ikke virker på dig. På
nogen virker det (eller rettere på mange). Aloe Vera kan styrke
immunforsvaret ligeså godt som alverdens vitaminpiller. Det er så bare op
til en selv om man vil drikke RENT naturprodukt eller et produkt der er
tilført en masse unaturlige ting. Det er hvad man har det bedst med.

Så jo, Aloe virker fint på nogen.

Mvh Helle

Fra : Timo Jensen

Dato : 16-05-04 18:33

"Kim Jensen" <kim.nospam.jensen@get2net.dk> wrote in message
> Jeg søger en altanativ behandling eller en form for opbygning af ens
> imunforsvar.
Urtethe er nok ikke svaret *S*

Aloe Vera drikkegel hjælper mange. Netop på grund af gelens evne til at styrke
immunforsvaret, må den ikke drikkes af bla. gravide, og folk der har fået/skal
have, transplantationer. Immunforsvaret bliver ganske enkelt boostet så det kan
gå ud over helbredet.

Mange mennesker, især ældre mødre, sværger til en kop the med honning mod
forkølelse.

Der findes en Aloe Vera drik på markedet med honning. Det kan aldrig skade at
prøve, medmindre du fejler noget som taler imod at drikke Aloe Vera drikkegel.
Men det ved din læge. Jeg har endnu ikke hørt om læger der fraråder brugen af
Aloe Vera som kosttilskud.

> [...]
> hvor de ikke fandt noget galt. Selvom jeg har prøver at tage allergi midicin
Det lyder som om du har snakket emd din læge allerede. Fint, for det er stærkt
tilrådeligt.

> Så nu spørger jeg om der er en måde, at man kan opbygge imunforsvar. Eller
> tage en kraftig midicinkur eller anden alternativ behandling, bare for at
> udelukke, at man mangler noget af det.
Aloe vera indeholder (ikke komplet liste, da det en meget kompleks drik)
Der er mange, så vidt jeg ved. De vigtigste er:
Vitaminer:
Vitamin A, B1, B2, B3, B6, B12, C, E, Folsyre,

Mineraler:
Calcium, Kalium, Magnesium, Natrium, Kobber, Jern, Zink, Mangan.

Aminosyrer:
Lysin, Threonin, Valin, Methionin, Isoleucin, Phenylalanin, Thryptophan,
Arginin, Asparaginsyre, Serin, Glutaminsyre, Glycin, Alanin, Cystin,
Tyrosin, Histidin, Prolin, Hydroxyprolin, Leucin.

Enzymer:
Oxidase, Catalase, Amylase, Bradykinase, Cellulase, Lipase, Allinase,
Phosphatase, Creatine-Phosphokinase, Dehydrogenase, SGO-Transaminase,
SGP-Transaminase.

Mono – og Polysaccharider:
Acemannan, Arabinose, Galactose, Glucose, Mannose, Rhamnose, Xylose,
Hexuronsyre, Glucuronsyre, Galacturonsyre, Cellulose.

Steoroler:
Campesterol, Lupeol, Beta-Sitosterol.

Øvrige:
Æblesyre, Lignin, Sapogenine, Beta Carotin, Cholin.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.mlm-life.com/
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum (under test, kig ind)

Fra : Egon

Dato : 23-07-04 21:25

Jeg tror at du skal forsøge at prøve mange forskellige alternative ting for
at finde det rette. Jeg havde det i mange år på samme måde som du har det
nu. Hvis der var en kollega som fortalte mig at der var nogle i hans familie
som havde influenza så var det stensikkert at jeg fik influenza et par dage
efter. hver vinter gik jeg og var forkølet og sløj i månedsvis. Jeg prøvede
ALT inden for det alaternative. Intet virkede - så fik jeg en ny kæreste og
hun kunne godt lide at vi delte en flaske rødvin til maden. Det var lige
hvad der skulle til for at styrke mit imunforsvar. Der er nu gået to vinter
hvor jeg ikke har været forkølet eller haft influenza. Jeg drikker en flaske
rødvin om ugen og allerede efter 2 måneder var mit immunforsvar blevet
mærkbart bedre.

Men jeg er godt klar over at det ikke er sikkert at det er det rette for
dig.

Fra : Timo Jensen

Dato : 25-07-04 15:04

"Egon" <petewfjerpop@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> rødvin om ugen og allerede efter 2 måneder var mit immunforsvar blevet
Det lyder som en rigtig hyggelig forebyggelse. En genstand om dagen skulle i det
hele taget væøre godt for mangt og meget.

> Men jeg er godt klar over at det ikke er sikkert at det er det rette for
> dig.
Men det er da værd at prøve, selv om det ikke er videnskabeligt dokumenteret og
godkendt af lægemiddelstyrelsen og G.B. *LOL*