Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan ser en uaabnet Nikon D70 aeske ud?
Fra : David List

Dato : 13-05-04 16:44

Jeg skal i morgen forbi en forhandler, som har meddelt at han nu har
det Nikon D70 jeg har bestilt, dog uden det 18-70 DX objektiv jeg
ogsaa bestilte.

Da ingen andre kan levere blot D70 huset, undrer jeg mig lidt over at
denne forhandler pludselig kan levere et hus. Jeg vil gerne spoerge
Jer D70 ejere hvordan en aeske med et nyt D70 ser ud. Jeg vil gerne
undgaa at komme hjem med et hus, der maaske har vaeret i haenderne paa
et eller andet fjols, der f.eks. har klappet spejlet op og staaet og
glanet ind paa CCD'en i halve timer.

Er der forseglinger af nogen art paa en ny aeske?
Er LCD'en paa huset daekket af en beskyttelsesfilm?
Er der andre muligheder for at se hvorvidt aesken allerede har vaeret
gennem et utal af haender?

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : HKJ

Dato : 13-05-04 16:55

"David List" <david@davidlist.dk> wrote in message

> Er der forseglinger af nogen art paa en ny aeske?

Alle D70 æsker har været åbnet af DFA, fordi de skal lægge dansk
brugsanvisning i æsken.

Jeg mener at deres ("Dansk Nikon Support") klistermærke var sat over
samlingen på min D70 æske.

Fra : khs

Dato : 13-05-04 17:48

Klistermærket fra DFA skal brydes for at æsken kan åbnes.

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : Kenneth K.

Dato : 13-05-04 17:25

On Thu, 13 May 2004 17:44:26 +0200, David List <david@davidlist.dk> wrote:

> Da ingen andre kan levere blot D70 huset, undrer jeg mig lidt over at
> denne forhandler pludselig kan levere et hus. Jeg vil gerne spoerge
> Jer D70 ejere hvordan en aeske med et nyt D70 ser ud.

Jeg mener at den lille beskyttelseskærm sad på fra starten af.

> Jeg vil gerne
> undgaa at komme hjem med et hus, der maaske har vaeret i haenderne paa
> et eller andet fjols, der f.eks. har klappet spejlet op og staaet og
> glanet ind paa CCD'en i halve timer.

Og hvad hvis han har? Det er kun et spørgmål om tid før du ser støv på
CCD'en. Faktisk hvis du er heldig er der støv fra fabrikken med i købet...
:) En rensning af CCD'en er ganske ufarlig og meget let med lidt øvelse.

> Er der forseglinger af nogen art paa en ny aeske?

Nej.

> Er LCD'en paa huset daekket af en beskyttelsesfilm?

Nej.

> Er der andre muligheder for at se hvorvidt aesken allerede har vaeret
> gennem et utal af haender?

Se om alle poser er ubrugte.

vh,
Kenneth

Fra : David List

Dato : 13-05-04 19:09

On Thu, 13 May 2004 17:44:26 +0200,
David List <david@davidlist.dk>
wrote in <qnhcn1-jre.ln1@initio.dk>:

....<snip>...
> Er der forseglinger af nogen art paa en ny aeske?
> Er LCD'en paa huset daekket af en beskyttelsesfilm?
> Er der andre muligheder for at se hvorvidt aesken allerede har vaeret
> gennem et utal af haender?

Tak for svarene.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-04 16:37

"David List" <david@davidlist.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er LCD'en paa huset daekket af en beskyttelsesfilm?
> Er der andre muligheder for at se hvorvidt aesken allerede har vaeret

Det skulle være på lager her
http://www.jack-dtp.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=3827

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 15-05-04 16:55

> [...]

> Er LCD'en paa huset daekket af en beskyttelsesfilm?
> Er der andre muligheder for at se hvorvidt aesken allerede har vaeret

Har du overvejet at spørge Nikon Danmark, de må kunne give et entydigt
svar. De svar du får her er jo temmeligt divergerende.

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen