Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus II versus Ixus 500
Fra : Maj

Dato : 09-05-04 22:20

Har funderet over hvorfor Canon har valgt at Ixus II kan vidooptage i format
640 x 480 med 15 fps, mens Ixus 430 slet ikke har dette format og Ixus 500
kun kan optage med 10 fps. Både 430 og 500 er introduceret i 2004 og burde
vel kunne præstere viseoformat 640 x 480 med 15 fps som Ixus II.

Er der mulighed for at opdatere firmware i Ixus 430 og 500 til viseoformat
640 x 480 med 15 fps , eller er funktionen i 430 og 500 "låst i hardwaren",
således at man aldrig vil kunne nå op på samme niveau som Ixus II?

Venligst

Fra : Lyrik

Dato : 09-05-04 23:06

"Maj" <maj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hardwaren",
> således at man aldrig vil kunne nå op på samme niveau som Ixus II?
++++++++++++++++++++++++++++
Jeg tror ikke det kan ændres. IXUS II er ovenikøbet supergodt til at lave
film, som laves i MJPEG format som er et godt udgangspunkt for
videreredigering.
Jeg har nylig solgt mit Sony P72 og købt IXUS II som jeg ansér for meget
bedre.
De kan begge 640 x 480, men filmene i IXUS II er meget skarpere og klarere.
Endvidere kan det lave film under meget mørkere forhold end Sony.
Faktisk ser det lige så godt i mørke som man selv ser med øjnene, i
filmmode.
Optagetiden er dog begrænset til 30 sekunders klip. Dette spiller ingen
rolle for mig, da jeg prøver at gøre klippene så korte som muligt i tid.
Jeg er stoppet med at bruge mit digitale videokamera og bruger udelukkende
IXUS II.

Hilsen
Jens

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 09-05-04 23:42

NG,

> [...]
hardwaren",
> således at man aldrig vil kunne nå op på samme niveau som Ixus II?

Det leder mine tanke hen på noget jeg har tænkt over i et stykke tid...

Jeg har en Canon IXUS 400 og jeg har muligheder for at tage billeder i
størrelserne 640x480, 1024x768, 1600x1200 og 2272x1704. Hvorfor kan dette
kamera af underlige grunde ikke tage billeder i 800x600?

Er det muligt at opdatere fireware så dette bliver muligt?

/Glenn
(Please delete "REMOVETHIS" in my e-mail to reply.)

Fra : Johnt

Dato : 10-05-04 11:55

> Jeg har en Canon IXUS 400 og jeg har muligheder for at tage billeder i
> størrelserne 640x480, 1024x768, 1600x1200 og 2272x1704. Hvorfor kan dette
> kamera af underlige grunde ikke tage billeder i 800x600?

Det kan skyldes at Canon også laver videokameraer, og ikke ønsker at
ødelægge dette marked.

Hilsen

Johnt