Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indscanning til Photoshop...
Fra : Joen

Dato : 07-05-04 15:21

Hej

Når jeg scanner billeder til Photoshop 7, er der ikke mulighed for at
gemme i andre formater end .psd. Jeg ville gerne gemme i .jpg eller
..gif.

Kender andre til fænomenet og ved hvad jeg skal gøre??

/Joen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-04 15:45

Joen skrev:

> Kender andre til fænomenet og ved hvad jeg skal gøre??

Billedet er sikkert røget ind i Photoshop i 16-bit (pr. kanal).
For at gemme i andre formater kan du lave det om til 8-bit i
menuen Billede > Tilstand (Image > Mode). Det vil dog nok være
en god idé at gemme original-scanningen i PSD-formatet, så du
har den at gå tilbage til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Joen

Dato : 07-05-04 15:55

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:c7gee3.27g.1
@tgm.dyndns.dk:

> [...]
> menuen Billede > Tilstand (Image > Mode). Det vil dog nok være
> en god idé at gemme original-scanningen i PSD-formatet, så du

Det virker

Tak for hjælpen...!!

M.v.h.
Joen