email/spam/kryptering
Fra : Michael Holm

Dato : 13-05-04 13:17

Hvor meget hjælper det at kryptere ens email på ens hjemmeside med java
script?

Når browseren så nemt kan dekryptere den hvorfor kan de små
"spam-robotter" så ikke ?

jeg har prøvet at bruge den side til at kryptere mine emailadr. med:
http://www.ki-aikido.se/ciphering.html
men er lidt i tvivl om det er spild af tid, og om der går et halvt år
og man så skal til at lave en endnu svære kryptering, fordi robotterne
er blevet klogere :) ??!!

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 13-05-04 15:05

On 2004-05-13 14:16:32 +0200, fake_email_adr@anthro.ku.dk (Michael Holm) said:

> Hvor meget hjælper det at kryptere ens email på ens hjemmeside med java
> script?

Jeg vil personligt ikke kalde det kryptering. Der er her tale om tage
et bogstav og oversætte det til dens tilhørende heltals værdi. Måden at
gøre det på ses her: http://www.asciitable.com (uden special tegn)

> Når browseren så nemt kan dekryptere den hvorfor kan de små
> "spam-robotter" så ikke ?

Meget god pointe. Det kræver en java-script fortolker, og da en
harvester skal scanne MANGE, MANGE hjemmesider meget hurtigt, er
sandsynligheden for at de gider implementerer en javascript fortolker
til denne meget lille. Det skal gå hurtigt, og hvis man vil fange alle
tilfælde hvor folk prøver at gemme deres email-adresse vha. javascript,
skal man jo også udføre alt menu-generering, og det tager for lang tid.

> [...]
> spild af tid, og om der går et halvt år
> og man så skal til at lave en endnu svære kryptering, fordi robotterne

Der er jo ikke tale om decideret kryptering, men jo, harvester
skriverne skal nok finde ud af at bryde denne simple forklædning. Men
chancen for at de gør det er som sagt lille.

Det vil fx. være nok at teste om man møder en række tal, hvis ja,
oversæt til tegn. Færdig.

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are
forced by circumstances to meet.

Fra : Michael Holm

Dato : 17-05-04 11:50

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> chancen for at de gør det er som sagt lille.
>
> Det vil fx. være nok at teste om man møder en række tal, hvis ja,

hej Daniel,

tak for lidt forklaring !