JRE til OSX
Fra : Søren

Dato : 10-05-04 19:37

Fra Sun skal jeg have downloadet Java Runtime Environment - JRE standard
edition 1.4.2_04 (se evt. nedenstående link). Når jeg har accepteret
vilkårene kan jeg vælge at downloade til flg. platforme: Windows, Linux,
Solaris SPARC eller Solaris X86. Hvad skal jeg her vælge for at få det
til at køre under OS X 10.3.3 ?

Jeg vil som udgangspunkt foretrække Sun.

/Søren

Link:

https://sdlcweb2e.sun.com:443/ECom/EComActionServlet/LegalPage:~:com.sun.sunit.sdlc.content.LegalWebPageInfo;jsessionid=sdlcweb2e.sun.com-5f5%3A409fc9b1%3A1d78e7614cae3ed8

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-05-04 19:58

Søren <sohv03@hum.aau.dk> writes:

> [...]
> Windows, Linux, Solaris SPARC eller Solaris X86. Hvad skal jeg her
> vælge for at få det til at køre under OS X 10.3.3 ?

JRE (og J2SDK) er som standard installeret under OS X - prøv selv
"java" kommandoen i Terminal.app.

Søg på Google for at finde ud af hvad din JAVA_HOME eventuelt skal
sættes til.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Søren

Dato : 11-05-04 06:49

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> JRE (og J2SDK) er som standard installeret under OS X - prøv selv
> "java" kommandoen i Terminal.app.

aha, det var jeg ikke klar over ... men hvordan prøver jeg "java"
kommandoen i Terminal.app ?

> Søg på Google for at finde ud af hvad din JAVA_HOME eventuelt skal
> sættes til.

Har ikke fundet nogle link der beskriver det men mere link der fortælle
om tomcat så hvis der er nogen der har et bud på hvordan det gøres hører
jeg gerne om det.

Søren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-05-04 08:22

Søren <sohv03@hum.aau.dk> writes:

> aha, det var jeg ikke klar over ... men hvordan prøver jeg "java"
> kommandoen i Terminal.app ?

Du skal have fundet hjælpeværktøjet "Terminal" (under Programmet et
sted). Start den. Du får herefter en kommandoprompt, hvori du kan
skrive "java".

Det lyder som om du måske har brug for lidt læsestof tilat fortælle
dig hvordan java fungerer på OS X. Se
http://developer.apple.com/referencelibrary/GettingStarted/GS_Java/index.html
og tilsyneladende har de en lille faq.

http://developer.apple.com/java/faq/
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-05-04 14:20

Du kan også prøve at skrive
man java
så får du en hjælpetekst frem
man står for manual, og kan bruges til de fleste
kommandolinjeprogrammer.