FileMaker til MySQL
Fra : Jonas Voss

Dato : 04-05-04 12:48

Jeg sidder med en FileMaker-database (vistnok v. 3 eller deromkring),
og skal have den flyttet til MySQL. Eller, det var min hensigt i hvert
fald, jeg ved ikke om det er teknisk muligt, når FileMakeren er så
gammel.

Det eneste værktøj jeg har kunnet finde er FmPro Migrator, men det
findes kun til OS X, og den FileMaker det kører på nu afvikles på en
ældre boks med 8.6 på.

Jeg har ledt efter nogle andre migreringsværktøjer, men de hænger ikke
ligefrem på træerne.

Er der nogen herinde der har erfaring med den slags?

"If there's anything more important than my ego,
I want it caught and shot now."

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 04-05-04 18:26

Hejsa

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> Det eneste værktøj jeg har kunnet finde er FmPro Migrator, men det
> findes kun til OS X, og den FileMaker det kører på nu afvikles på en

Hm, kunne du sende mig din base og lade mig konvertere den for dig?

/Seb

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-05-04 21:58

In dk.edb.mac, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Hm, kunne du sende mig din base og lade mig konvertere den for dig?

Det er naturligvis en mulighed. Jeg skal bare lige have fat i den
først, og det sker nok først i næste uge.

Tak for tilbuddet, jeg vender tilbage.

"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh" - Darth Vader

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-05-04 16:07

Hej Jonas m.fl....

Nu har jeg siddet og fulgt lidt med på sidelinien i den her 'diskussion'
omkring exportering af en FM base til SQLs baser....

Hvorfor ikke bare lave en base i MySQL og så gemme FM basen som
tab-separeret tekst og derefter importere den til SQL basen. Den metode
har jeg brugt til både FoxPro og til Access med FM baser fra Filemaker
Pro ver. 2.0, 2.1, 3.0 og 4.0/4.1. Fra og med ver. 4.1 kan man direkte
eksportere til Access, og hvis jeg ellers husker rigtigt, så kan man
importere Access filer direkte til SQL.

Kunne det ikke løse problemet?

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : (Per Røn

Dato : 10-05-04 16:14

> [...]
>
> Hvorfor ikke bare lave en base i MySQL og så gemme FM basen som
> tab-separeret tekst og derefter importere den til SQL basen.

Nøjagtigt hvad jeg foreslog i:

<1gdaqqp.pyyu3qzrsam0N%per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid>
--
Per Erik Rønne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-05-04 16:22

Hej Per

- det var så en af dem, jeg overså.... - Men i øvrigt kan man
faktisk bruge den metode til alle databaser. Jeg har brugt den på 4th
Dimension også, kommer jeg til at tænke på...

mvh. Erik Richard

Fra : (Per Røn

Dato : 10-05-04 16:30

> - det var så en af dem, jeg overså.... - Men i øvrigt kan man
> faktisk bruge den metode til alle databaser.

Netop.

> Jeg har brugt den på 4th Dimension også, kommer jeg til at tænke på...

Ditto.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-05-04 23:50

> [...]

> ligefrem på træerne.
>
> Er der nogen herinde der har erfaring med den slags?

Nej, egentlig ikke, så jeg burde ikke svare dig. Har tidligere ledt lidt
efter de samme muligheder.

Min viden er lidt rusten på det område, men er der ikke noget med, at
XML er en mulighed i FM? Fællesstandard? En slags eksportmulighed for
data, der så kan læses af andre databaseprogrammer?

Sebastian tilbyder at konvertere din database, men jeg er ikke helt klar
over, hvad han mener med det. Jeg vil bare gøre opmærksom på, at
databaser fra version 3.x godt kan konverteres til højere versionsnumre.
_Men_ de er ikke bagud kompatible. Så du kan godt rende ind i problemer,
hvis du ikke holder dig det for øje. Altså m.h.t. at den stadigvæk skal
kunne afvikles på "en ældre boks med 8.6 på" og en FMP v. 3.x ...

Jeg vil følge tråden, for jeg synes, at det er interessant emne. Noget
også jeg kan lære af.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 05-05-04 00:13

Hejsa

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Sebastian tilbyder at konvertere din database, men jeg er ikke helt klar
> over, hvad han mener med det. Jeg vil bare gøre opmærksom på, at
> databaser fra version 3.x godt kan konverteres til højere versionsnumre.

Mit tilbud gik på, at jeg har Filemaker 3, 4, og 5 til classic og jeg
har adgang til en OS X, så jeg ville vel både kunne læse og skrive
databasen i de ønskede formater - men jeg aner INTET om det format, den
ønskes skrevet i. Jeg regende bare med, at jeg havde hard- og sioftware,
der kunne løse problemet.

Så håber jeg ikke, jheg fik taget munden for fuld

/Sebastian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-05-04 21:26

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> der kunne løse problemet.
>
> Så håber jeg ikke, jheg fik taget munden for fuld

Nej, nej, da. Det var da venligt af dig. Men jeg mente bare, at jeg
måtte påpege problemet med at databaser åbnet i en nyere version (f.eks.
5.x) ikke er bagudkompatible (til f.eks. 4.x). Det _kan_ jo efterlade
brugeren af den ældre version med et problem, når han/hun får en nyere
version tilbage fra hjælperen. Har selv haft problemet inde på kroppen
flere gange, det er møjirriterende.

Mine bemærkninger var ikke på nogen måde ment som en kritik eller et
angreb på din person, Sebastian. Jeg _er_ slet ikke så ond som Morten
påstår i andre sammenhænge. Han forveksler mig vist med Bechd?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian D

Dato : 06-05-04 10:43

Hej Mich

> [...]

> angreb på din person, Sebastian. Jeg _er_ slet ikke så ond som Morten
> påstår i andre sammenhænge. Han forveksler mig vist med Bechd?

Jeg blev slet ikke fornærmet eller noget; men kom til at tænke på, om
jeg i min hjælpsomhed pludselig var kommet til at tro, at jeg kunne
mere, end jeg kan ,_9

Forøvrigt - BURDE vi mac-ere ikke snart mødes til kaffe her i Århus, var
det ikke bechs "ansvar" ))

/Seb

Fra : (Per Røn

Dato : 06-05-04 10:33

Sebastian D <sadyhr@SLETDETTE.tele.dk> wrote:

> Forøvrigt - BURDE vi mac-ere ikke snart mødes til kaffe her i Århus

Aaaah - for langt væk ...
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Christian Bech

Dato : 06-05-04 12:10

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Aaaah - for langt væk ...

Du har aldrig drømt om at blive ulandsfrivillig?

--
Christian

Fra : (Per Røn

Dato : 06-05-04 16:02

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Du har aldrig drømt om at blive ulandsfrivillig?

Næh.
--
Per Erik Rønne

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 06-05-04 16:03

HEJ

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Du har aldrig drømt om at blive ulandsfrivillig?

Forresten nu slår jeg igen mine folder på Uni, skulle vi mødes en dag?

linsad [snabel a) hum (pkt) au.dk, hvis du vil have fat i mig deroppe

/Seb

Fra : Christian Bech

Dato : 06-05-04 12:10

Sebastian D <sadyhr@SLETDETTE.tele.dk> wrote:

> Forøvrigt - BURDE vi mac-ere ikke snart mødes til kaffe her i Århus, var
> det ikke bechs "ansvar" ))

Nemlig ja, og det er det der er problemet og derfor det ikke er blevet
til noget endnu. der er nu gået så lang tid, at Mich ikke længere er
århusianer, men han kommer da herop engang imellem. Hvis han nu siger
til i god tid så vi kunne få koordineret, lægger jeg gerne kontor og
kaffemaskine til - det er også kun en tur rundt med Ringvejen for dig.
30 min. på cykel herhen, 10 hjem.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-04 12:35

nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) writes:

> [...]
> til i god tid så vi kunne få koordineret, lægger jeg gerne kontor og
> kaffemaskine til - det er også kun en tur rundt med Ringvejen for dig.

Det lyder fint. Hvis det så kunne lægges cirka ved almindelig
"tag-på-arbejde" eller "skynde-sig-hjem"-tid vil det måske endda også
passe ind i mit skema.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 06-05-04 13:05

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det lyder fint. Hvis det så kunne lægges cirka ved almindelig
> "tag-på-arbejde" eller "skynde-sig-hjem"-tid vil det måske endda også
> passe ind i mit skema.

Det afgør tidspunktet. Skal vi sige omkring klokken 13?

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-04 13:14

> Det afgør tidspunktet. Skal vi sige omkring klokken 13?

Jeg _er_ jo ikke offentligt ansat mere.

Pyt, så sender jeg Per Rønne i stedet.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 06-05-04 16:03

HEjsa

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Det afgør tidspunktet. Skal vi sige omkring klokken 13?

Fint, hvor er dit kontor? På mandag?

/Seb

Fra : Christian Bech

Dato : 10-05-04 13:24

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> HEjsa

> Fint, hvor er dit kontor? På mandag?

Jeg nåede vist ikke at svare i ordentlig tid.

--
Christian

Fra : Sebastian D

Dato : 11-05-04 14:18

Hej Christian

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Jeg nåede vist ikke at svare i ordentlig tid.
Hvis du nu fortæller mig det til i morgen, så tager jeg kage med ;)

/Seb

Fra : Christian Bech

Dato : 11-05-04 14:15

> Hvis du nu fortæller mig det til i morgen, så tager jeg kage med ;)

Jeg underviser i morgen hele dagen, men du må da gerne komme forbi med
kage til hele holdet

Det hjælper måske på evalueringen.

Fut.

--
Christian

Fra : (Per Røn

Dato : 06-05-04 16:02

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> 30 min. på cykel herhen, 10 hjem.

Hvorfor forskellen?
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-04 16:07

per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid (Per Rønne) writes:

> Hvorfor forskellen?

Hvis du havde prøvet at cykle Århus rundt på Ringvejen ville du ikke
behøve spørge.

Man ser en del vandtårne undervejs.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : (Per Røn

Dato : 06-05-04 17:31

?
--
Per Erik Rønne

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 06-05-04 17:48

Hej Per

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> ?
Vandtårne står på høje steder, så vandet kan få godt med tryk på.
Århus er temmelig - ligesom Østjylland i øvrigt - bakket (det er noget
med isens vandring under istiderne-min hustru skriver speciale (-: )

Nå¨men Bech mente vel bare, at man kommer nede fra Brabrand og cykler OP
på uni og så cykler med ned, når man skal hjem Nu er det bare, at
uni ligger lidt neden for højeste punkt på Ringvejen, og Gellerup ikke
helt nede, så det tager faktisk samme tid frem som tilbage for mig; hvad
der pt er irrellevant, da jeg alligevel er på uni hver dag.

/Seb

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-04 20:28

> ?

Hvor placerer man normalt vandtårne?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 07-05-04 07:53

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvor placerer man normalt vandtårne?

Langs ringveje!

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-05-04 22:18

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Langs ringveje!

Fejl. Man placerer dem praktisk nok i nærheden af vandforsyninger, der
leder lige direkte ned i kaffemaskiner
Nå, ja, nogle af vandtårnene ligger lidt længere væk, men så flytter man
da bare sin kaffemaskine.

Og jeg véd det, for jeg har rent faktisk skrevet en bog (manuskript til
en bog) om (historiske) vandtårne

Jeg skrev manuskriptet på en Classic. Fxxxxxx, nu blev jeg helt
ufrivilligt ON igen igen. Det er sq en skidt vane.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-05-04 22:18

> [...]

> til i god tid så vi kunne få koordineret, lægger jeg gerne kontor og
> kaffemaskine til - det er også kun en tur rundt med Ringvejen for dig.

Til dig og Århusbaserede kaffe-venner (med Mac):
Hvad med den kommende torsdag, den 13? Jeg hjemsøger Århusområdet til
noget møde-halløj og er ledig efter klokken 16. Er det for sent for jer?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian D

Dato : 10-05-04 10:18

Hej

> [...]

> Hvad med den kommende torsdag, den 13? Jeg hjemsøger Århusområdet til
> noget møde-halløj og er ledig efter klokken 16. Er det for sent for jer?

Hvor skal det være henne?

Jeg skal sidde redaktionsvagt kl. 16.30 ude i Gellerup - og så skal jeg
sikekrt hente børn kl 15 i Skjoldhøj - ØV, men har I lyst er i velkomne
på Skræppebladet ude i Gellerup kl. 16.30 - Gudrunsvej 2, kld, 8220
Brabrand, så giver jeg kaffen

S/ebastian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-05-04 11:06

sadyhr@SLETDETTE.tele.dk (Sebastian D) writes:

> [...]
> sikekrt hente børn kl 15 i Skjoldhøj - ØV, men har I lyst er i velkomne
> på Skræppebladet ude i Gellerup kl. 16.30 - Gudrunsvej 2, kld, 8220

Tak for invitationen :) Desværre er det også mig der er afhenter
kombineret med mangel på bil, så jeg bliver nødt til at spinge over.
Æv.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Sebastian D

Dato : 10-05-04 14:06

Hejsa

> [...]

> Tak for invitationen :) Desværre er det også mig der er afhenter
> kombineret med mangel på bil, så jeg bliver nødt til at spinge over.

Det er ikke dig, der bor i Skjoldhøj, vel?

Nå hvis vi ellers ikke kan bruge vor arbejdstid, skulle vi måske bare
lave noget en weekend med koner og børn?

Er der forresten ingen kvindelige macbrugere i dette fora i denne del af
landet?

/Sebastian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-05-04 13:26

> Det er ikke dig, der bor i Skjoldhøj, vel?

Næh, beklager, jeg bor i Sabro. Det er der hvor Bilka er LANGT inde
mod Århus.

> Nå hvis vi ellers ikke kan bruge vor arbejdstid, skulle vi måske bare
> lave noget en weekend med koner og børn?

Det var også en mulighed. Evt. kunne man udskifte den varme kaffe med
koldt øl.

> Er der forresten ingen kvindelige macbrugere i dette fora i denne del af
> landet?

Nok ikke nogen der vil vedgå sig det.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Sebastian D

Dato : 11-05-04 14:18

Hejsa

[snip]

> Næh, beklager, jeg bor i Sabro. Det er der hvor Bilka er LANGT inde
> mod Århus.

Aha, ja det er et stykke

> Det var også en mulighed. Evt. kunne man udskifte den varme kaffe med
> koldt øl.

OK for mig ,_)

> Nok ikke nogen der vil vedgå sig det.

Nej det ku tænkes. M_)

/Seb

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-05-04 00:07

> [...]

> sikekrt hente børn kl 15 i Skjoldhøj - ØV, men har I lyst er i velkomne
> på Skræppebladet ude i Gellerup kl. 16.30 - Gudrunsvej 2, kld, 8220

Dét lyder godt. Vil det sige, at du sidder der _efter_ 16,30 og til
klokken hvad? 17,30?

Jeg kan godt ramme Gudrunsvej indenfor den time eller lidt mere. På vej
til motorvejen. Men vi bliver vist ikke så mange? På den anden side: to
er vel mere end én? Mange?
Sender dig lige en mail.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Sebastian D

Dato : 11-05-04 14:36

Hejsa

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Dét lyder godt. Vil det sige, at du sidder der _efter_ 16,30 og til
> klokken hvad? 17,30?

til 19, hvis andre skulle dukke op

> Jeg kan godt ramme Gudrunsvej indenfor den time eller lidt mere. På vej
> til motorvejen. Men vi bliver vist ikke så mange? På den anden side: to
> er vel mere end én? Mange?

Der skal vist tre eller flere til mange sådan rent lingvistisk ;)

> Sender dig lige en mail.
Har fået, ses.

/Sebastian

Fra : Christian Bech

Dato : 10-05-04 13:24

> [...]

> Hvad med den kommende torsdag, den 13? Jeg hjemsøger Århusområdet til
> noget møde-halløj og er ledig efter klokken 16. Er det for sent for jer?

Som alle andre (åbenbart) har jeg også hentetjans. Skal de koner da
aldrig lave noget?

Bør vi ikke føre den har snak over i email? Ellers havner vi bare i Dr.
Münsters killfilter.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-05-04 00:07

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Bør vi ikke føre den har snak over i email? Ellers havner vi bare i Dr.
> Münsters killfilter.

Hvorfor dog det?
1) det kunne være, at der var nogle andre Macbrugere (end os) i Århus,
der havde lyst til at ses?
2) Monsterens killfilter? Det er ikke nær så skræmmende som muligheden
for at komme i hans brevkasse

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 14-05-04 10:20

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Hvorfor dog det?

Fordi jeg siger det - og alligevel ikke gør det.

> 1) det kunne være, at der var nogle andre Macbrugere (end os) i Århus,
> der havde lyst til at ses?

Der er nu alletiders mulighed ifb. med Mac-udstillingen -
http://www.maclab.dk/udstilling/ - som jeg har annonceret i et andet
indlæg.

Jeg kan desværre ikke selv komme til indvielsen. Det skal dog ikke holde
andre tilbage (nok sværere tværtimod). Til gengæld viser jeg gerne rundt
en anden dag.

Det bliver nok svært at ramme alle, medmindre du har overblik over,
hvornår du er i Århus? Ellers må vi lave et par arrangementer. Vi kunne
evt. begynde med et på vej på arbejde-arrangement, som Thorbjørn har
foreslået. Forslag til tidspunkter modtages gerne.

> 2) Monsterens killfilter? Det er ikke nær så skræmmende som muligheden
> for at komme i hans brevkasse

Ok, jeg har skam været i flere gange som Kirsten fra Vorupør og Søs fra
Sydhavnen etc. Jeg venter dog stadig på svar på spørgsmålet om
kønsvorter i næsen.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-05-04 22:21

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Fordi jeg siger det - og alligevel ikke gør det.

"Bum-bum-bum" ? Sig mig er du nu kommet i håndtasken hos fru Jelved?

> [...]
>
> Jeg kan desværre ikke selv komme til indvielsen. Det skal dog ikke holde
> andre tilbage (nok sværere tværtimod). Til gengæld viser jeg gerne rundt

Det lyder som et spændende arrangement. Skal nok holde øje med adressen.
Kan heller ikke selv komme, skal til Tyskland hele dagen i morgen.

> [...]
> evt. begynde med et på vej på arbejde-arrangement, som Thorbjørn har
> foreslået. Forslag til tidspunkter modtages gerne.

Skrub-hjem møder passer vist alle andre fint, men de har jo en skarp
tidsgrænse, ik'? Daginstitutioner har vist en skarp lukketid?
Traf Sebastian i Gellerup i går (mig på vej mod motorvejen). Det var
hyggeligt, han bød på kaffe, men jeg afslog (han skulle da ikke have
ulejligheden :)). Han fik en lille skive af mig, og jeg fik en tørkage.
Men det _var_ faktisk hyggeligt.

> Ok, jeg har skam været i flere gange som Kirsten fra Vorupør og Søs fra
> Sydhavnen etc. Jeg venter dog stadig på svar på spørgsmålet om
> kønsvorter i næsen.

Jeg vidste ikke, at du brugte så mange skalkeskjul i hans brevkasse? Er
det så også dig, der en Malka på nettet?
Næsen? Prøv med en pegefinger. Hvis det er noget, du kan pille ud, og
der er hår på det, er det sikkert bare en indtørret bussemand.

Med dette kvalificerede svar forventer jeg, at du skriver til
brevkassedoktoren, at du nu har fundet frem til en ligeværdig
medredaktør i hans og Fnullergøjs brevkasse. Så står der 2-1 til
Macfolket i dén brevkasse

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 15-05-04 17:56

Jamen Mich

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> ulejligheden :)). Han fik en lille skive af mig, og jeg fik en tørkage.
> Men det _var_ faktisk hyggeligt.

Jeg HAVDE allerede lavet den, og den var løbet igennem :,-==

/Seb

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-05-04 22:34

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg HAVDE allerede lavet den, og den var løbet igennem :,-==

Min lugtesans er vist ikke, hvad den har været? Undskyld, Seb.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 16-05-04 21:42

Hejsa

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Min lugtesans er vist ikke, hvad den har været? Undskyld, Seb.

Godt ord igen, den stod også helt ude i køkkenet ;_)

Men vi ses vel en anden dag, under mere private former med en bedre
kaffe;_)

/Seb

Fra : Sebastian D

Dato : 11-05-04 14:18

Hejsa

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Som alle andre (åbenbart) har jeg også hentetjans. Skal de koner da
> aldrig lave noget?

Åbenbart ikke

> Bør vi ikke føre den har snak over i email? Ellers havner vi bare i Dr.
> Münsters killfilter.

Vi kunne også flytte den til dk.snik.snak ,-)))

Men ok, bare brug min linsad (at) hum . au . dk - adresse ,-)))

/Seb

Fra : Christian Bech

Dato : 11-05-04 14:15

> Vi kunne også flytte den til dk.snik.snak ,-)))

Go' ide. Og vi risikere ikke engang at genere nogen - efter jeg blev
demokratisk valgt vejleder i dk.snak.snik er den blevet forladt.

jeg er dog overbevist om, at Münster følger med - han kommer til at
savne institutkaffesnakken.

--
Christian

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-05-04 22:50

In dk.edb.mac, Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> XML er en mulighed i FM? Fællesstandard? En slags eksportmulighed for
> data, der så kan læses af andre databaseprogrammer?

Det kan godt være de nyere kan, men jeg mener ikke den gamle FM 3 kan.
Jeg har ikke lige programmet eller database-filen i hænderne, så jeg
ved ikke helt hvordan det ser ud.

> [...]
> hvis du ikke holder dig det for øje. Altså m.h.t. at den stadigvæk skal
> kunne afvikles på "en ældre boks med 8.6 på" og en FMP v. 3.x ...

Ok, tak for oplysningen.

> Jeg vil følge tråden, for jeg synes, at det er interessant emne. Noget
> også jeg kan lære af.

Ditto. (:

Sorry, no quote today.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-05-04 23:18

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det kan godt være de nyere kan, men jeg mener ikke den gamle FM 3 kan.
> Jeg har ikke lige programmet eller database-filen i hænderne, så jeg
> ved ikke helt hvordan det ser ud.

Jeg mener at kunne huske, at det blev en mulighed med v. 4.1 (måske plus
updates indenfor 4'eren), men jeg er ikke sikker.

Men måske kunne vi (jeg i det mindste) blive klogere af at læse på
Finns-planet.dk ? Der skal jo sættes noget www-fnidder foran.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Per Røn

Dato : 05-05-04 04:15

> [...]

> Det eneste værktøj jeg har kunnet finde er FmPro Migrator, men det
> findes kun til OS X, og den FileMaker det kører på nu afvikles på en

Kør databasen ud i tab- eller kommasepareret format. Så burde du kunne
læse den ind i et hvilket som helst databaseprogram. Du bør dog først
forsyne hver post med en unik nøgle, og køre eventuelt repeating fields
ud så de forsvinder, men hver værdi ligger i hver sin post [linie i den
tabseparerede fil].

Hvorfor vil du i øvrigt køre den ind i et sekundaprogram som MySQL, når
PostgreSQL også er gratis?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-05-04 23:11

In dk.edb.mac, Per Rønne wrote:

> [...]
> forsyne hver post med en unik nøgle, og køre eventuelt repeating fields
> ud så de forsvinder, men hver værdi ligger i hver sin post [linie i den

Ja, jeg ved ikke helt hvor jeg havde mit hoved, selvfølgelig kan jeg
bare gøre det. Som nævnt i et andet indlæg i tråden har jeg fundet
noget der hedder navicat, der tilsyneladende kan klare importeringen.
Det kan MySQL selvfølgelig også selv, men et lille værktøj der bygger
tabellerne for mig on-the-fly ville ikke være at kimse af.

> Hvorfor vil du i øvrigt køre den ind i et sekundaprogram som MySQL, når
> PostgreSQL også er gratis?

Ingen special årsag, andet end at jeg er fortrolig med MySQL, og ikke
bliver betalt nok i timen til at sætte mig ind i PostgreSQL til lige
netop denne opgave (: MySQL er også det mest udbredte. Sidst jeg
sonderede terrænet var der ikke mange webhosts der tilbød PostgreSQL
uden man skulle betale ekstra, og det har min klient ikke i sinde at
gøre (ligesom de heller ikke har i sinde at give mig mere i løn (; )

Tak for dit svar.

   My theory of evolution is that Darwin was adopted.
-- Steven Wright

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-05-04 10:38

> [...]

> ligefrem på træerne.
>
> Er der nogen herinde der har erfaring med den slags?
Der er ingen tvivl om, at det er teknisk muligt at få dine data over. Du
bør dog lige fortælle os, hvor mange tabeller (FileMaker-filer) det
drejer sig om - måske kun 1. Samt hvor mange poster/records/kort.

Det vil overraske mig meget, om du kan få feltdefinitioner
overført/konverteret, men dine data skulle altså sagtens kunne flyttes.

Du er velkommen til at ringe til mig, hvis du skal have lidt råd:
20312115
Mvh Jens

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-05-04 23:06

In dk.edb.mac, Jens Rasmussen wrote:

> Der er ingen tvivl om, at det er teknisk muligt at få dine data over. Du
> bør dog lige fortælle os, hvor mange tabeller (FileMaker-filer) det
> drejer sig om - måske kun 1. Samt hvor mange poster/records/kort.

Der er tale om flere databaser, men de fylder hver kun 1 fil, og der
er ingen relationer fra en fil til en anden. Jeg tror der er omkring
300 poster i den største af dem.

> Det vil overraske mig meget, om du kan få feltdefinitioner
> overført/konverteret, men dine data skulle altså sagtens kunne flyttes.

Jeg har fundet noget der hedder navicat, der tilsyneladende kan det
jeg leder efter. Har ikke fået kigget på det endnu.

<http://www.navicat.com/>

Den tager komma- eller tabseparerede filer og drøner dem i en
MySQL-base. Den skulle i følge dokumentationen også kunne bygge de
nødvendige tabeller selv. Det lyder som en god ting.

> Du er velkommen til at ringe til mig, hvis du skal have lidt råd:

Tusind tak. Det kan være jeg følger dig op på det. Nu må vi se hvad
navicat kan klare.

We demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty!

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-05-04 14:20

Jeg stødte på denne:
http://www2.filemaker.fr/spain/technologies/xslt_library.html
Se emne # 3

Flere links her:
http://www.google.com/search?q=filemaker2mysql&ie=UTF-8&oe=UTF-8

PS. MacSOUP-brugere skal huske, at man kan æble-klikke på et link...