New Order nummer
Fra : Michael Hansen

Dato : 13-05-04 22:36

Jeg hørte i dag en gammel hjemmebrændt CD med New Order numre

Der er et instrumental nummer jeg ikke genkender og ikke kan finde på mine
vinyler jeg efterfølgende har tjekket

Det er et relativ kort nummer - 3,15
Der er ret massiv trommer hele vejen igennem
I starten er der antydning af vokal - lyder dog mest som en kvindestemme (på
et New Order nummer?!)
Desuden en tyk strygeragtig keyboardlyd hele vejen - lidt filmmusikagtigt
næsten

Nogen der kan hjælpe her??

vh
MIchael

Fra : Jesper Larsen

Dato : 14-05-04 16:53

Kan det være at det er Crystal. I album udgaven er er en intro med masser af
stryger og en kvinde vocal. Hvis det er den er den fra 2001 fra albumet "Get
ready" med bl.a. Billy Corgan (ex. Smashing pumpkin) på.

I øvrigt har der altid været en kvinde med i New Order nemlig Gilian Gilbert
på keyboard, iøvrigt gift med Stephen Morris (trommer) har dog forladt
gruppen 90% da deres barn lider af en uhelbredelig sygedom.

Jesper

Fra : Michael Hansen

Dato : 14-05-04 22:13

"Jesper Larsen" <docone@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det være at det er Crystal. I album udgaven er er en intro med masser
af
> stryger og en kvinde vocal.

Crystal er det ikke - det er et ældre nummer. Men lige apropos, så er der
faktisk nogle ret gedigne numre på den nye cd, som du omtaler, herunder
nummeret med Billy Corgan

Det er heller ikke Thieves like us, som er det eneste instrumental jeg
ellers lige kan komme på.

Nå, jeg må på biblioteket og se hvad der kan findes der )

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-05-04 22:23

Michael Hansen wrote:

> Crystal er det ikke - det er et ældre nummer. Men lige apropos, så er der
> faktisk nogle ret gedigne numre på den nye cd, som du omtaler, herunder
> nummeret med Billy Corgan

Elegia fra Low-Life?

/Peter

Fra : Jesper Larsen

Dato : 15-05-04 22:08

eller Avalanche fra Republic

DoC

Fra : Jesper Larsen

Dato : 15-05-04 22:12

eller også et af numerne fra cd 2 af den der best of cd (kan ikke lige finde
den, selv om den er tyk som bare F...)

DoC

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-05-04 23:44

Lyder ikke helt utænkeligt, da det givet er noget jeg har lånt på
biblioteket og kopieret - den tjekker jeg lige

Fra : Jesper Larsen

Dato : 16-05-04 08:23

Hvad er der mere på cd´en måsk det kunne hjælpe...

DoC

Fra : Michael Hansen

Dato : 16-05-04 19:17

Tja, det er noget blandet med New Order, jeg selv har brændt, så der er nok
ikke megen hjælp at hente der - det er både nyere og helt gammelt

Fra : hansen

Dato : 16-05-04 20:00

"Michael Hansen" <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> Tja, det er noget blandet med New Order, jeg selv har brændt, så der er
nok
> ikke megen hjælp at hente der - det er både nyere og helt gammelt

kan du ikke bare smide den i computeren (cd'en) starte media player og hive
nogle informationer ned fra nettet om gruppe , nummer, osv.

Fra : Michael Hansen

Dato : 20-05-04 13:08

Jeg har postet en Mp3 i dk.binear

Er kommet i tvivl om det måske slet ikke er New Order - det kan jo forlare
en del........

Fra : Søren Rohde

Dato : 21-05-04 23:20

> Jeg har postet en Mp3 i dk.binear

Den kan jeg ikke finde (heller ikke i binaer.musik).

> Er kommet i tvivl om det måske slet ikke er New Order - det kan jo forlare
> en del........

Det må man sige - glæder mig til at høre den hvis du kan lede mig på sporet
af hvor jeg skal kigge. Du er velkommen til at sende den til mig (evt. bare
starten)

Mvh. Søren

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 02-06-04 14:19

On 2004-05-16, hansen <lshansen_@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> kan du ikke bare smide den i computeren (cd'en) starte media player og hive
> nogle informationer ned fra nettet om gruppe , nummer, osv.

Nu ved jeg ikke præcist hvad det er mediaplayer gør (jeg anser det program
for værende uegnet til alt), mens hvis det fungerer ligesom de andre, er
det baseret på numrenes længde og rækkefølge, og vil derfor ikke virke med
en hjemmebrændt cd.

Fra : Michael Hansen

Dato : 03-06-04 19:28

Nope, det gør det nemlig desværre ikke ;-((

Det er ikke lykkedes mig at finde løsningen - jeg er efterhånden ved at tro,
at det er mig der har klumret i det og fået et "ikke-New Order" nummer med
på min New Order CD

Fra : Hans Huttel

Dato : 04-06-04 11:07

Michael Hansen skrev:

> [...]
>et New Order nummer?!)
>Desuden en tyk strygeragtig keyboardlyd hele vejen - lidt filmmusikagtigt

Det må være "Avalanche" fra "Republic". Det nummer varer 3 minutter og
14 sekunder, har dybe trommer og en kvinde der synger "change" i starten
af nummeret,

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Michael Hansen

Dato : 04-06-04 23:44

"Hans Huttel" <hans@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være "Avalanche" fra "Republic". Det nummer varer 3 minutter og >
14 sekunder, har dybe trommer og en kvinde der synger "change" i starten af
nummeret,

Det lyder meget meget rigtigt, thanx Hans

vh
Michael