Kaffegrums..effekt?
Fra : Jonas

Dato : 12-05-04 18:18

Hej,

Jeg læste i et eller andet blad, at man kan bruge kaffegrums imod myrer.
Virker det? Og virker det imod andre skadedyr...f.eks i køkkenhaven?

Venligst

Jonas

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 12-05-04 19:08

Jonas skrev:

> Jeg læste i et eller andet blad, at man kan bruge kaffegrums imod myrer.
> Virker det? Og virker det imod andre skadedyr...f.eks i køkkenhaven?

Jeg har ikke de helt store problemer med myrer, så jeg kan ikke
svare på, om kaffegrums har en virkning mod dem.

I DR's "P4 Panelet" var der en dag, man snakkede myreproblemer. Da
kom én af lytterne med en oplysning om, at det havde god virkning
at bruge kanel mod myrerne. Så her er da også et ugiftigt middel at
bruge mod disse flittige bæster

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Anette

Dato : 12-05-04 20:21

Hejsa

Desværre - vi har forsøgt både kanel ( både hel og pulver) og kaffegrums,
mod den invasion af myrer vi har i køkkenet hvert eneste forår - og nej, det
virker ikke en snus. Vores myrer er i hvert fald ligeglade
Det eneste der rydder lidt ud i de lange rækker af myrebataljoner, er
myrelokkedåser, som er til at få for nogenlunde overkommelige penge i
Flensborg. Udendørs, ved fliserne under køkkenvinduet skyller vi de huller
de kommer op ad og de stier de følger med store mængder kogende vand, det
hjælper også lidt - et par dage.

/ Anette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-05-04 20:35

"Anette" <anette@readonlymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> virker ikke en snus. Vores myrer er i hvert fald ligeglade

Osse mine.

> [...]
> de kommer op ad og de stier de følger med store mængder kogende vand, det

Jeg kan - som det måske er blevet observeret - anbefale knust kisel,
f.eks. Brugsens "Myremiddel".
Det virker.
Hver gang.
Og det er ikke giftigt for andre end dem, det SKAL være giftigt for.
Og det er i brug billigere end myrelokkedåser (jeg har andet at lave end at
køre 400 km og bruge en dag for at få dem billigere).

Hilsen Inger

Fra : JSM

Dato : 12-05-04 22:01

Den Wed, 12 May 2004 21:34:37 +0200. skrev Inger Pedersen:

> [...]
> Og det er i brug billigere end myrelokkedåser (jeg har andet at lave end at
> køre 400 km og bruge en dag for at få dem billigere).

Jeg har lige nu gang i et lille forsøg med at bruge sukkervand med
gær som myremiddel i drivhuset. Opskriften jeg fik hedder en 50
grams pakke gær og 2-3 spiseskefulde sukker som røres ud i 1-2 liter
lunkent vand. I vandkanden med det og hæld det ud over myrernes
tilholdssted. Teorien er at sukkeret skulle få dem til at drikke
blandingen og gæren skulle så få dem til at svulme op og eksplodere.
Lidt a la popcorn. Jeg gav myrerne i mit drivhus et "skud" i mandags. I
dag onsdag er der stadig enkelte myrer i drivhuset, men tilsyneladende
betydeligt færre end dagene før. Men lad os nu se... Hvis midlet
virkelig viser sig effektivt skal jeg nok lade jer det vide. Og i så fald
er det da en billig og miljøvenlig måde at slippe af med myrerne på.

mvh
Jesåer

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-05-04 22:22

"JSM" <sevelsted@spamnejtak.dk> skrev > Jeg har lige nu gang i et lille
> [...]
> virkelig viser sig effektivt skal jeg nok lade jer det vide. Og i så fald
> er det da en billig og miljøvenlig måde at slippe af med myrerne på.

Hvis du lytter rigtigt godt efter kan du høre at de synger dernede. Hvis de
dør, dør de i det mindste lykkelige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anette

Dato : 12-05-04 22:56

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:
> Hvis du lytter rigtigt godt efter kan du høre at de synger dernede.
> Hvis de dør, dør de i det mindste lykkelige.

Ellers kommer de bare ikke frem i daglys p.g.a tømmermænd efter festen i
mandags

/ Anette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-05-04 23:07

> Ellers kommer de bare ikke frem i daglys p.g.a tømmermænd efter festen i
> mandags

Kun lige for en hurtig tisning....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-05-04 23:08

Fra : Sir Haig

Dato : 12-05-04 21:58

> Jeg læste i et eller andet blad, at man kan bruge kaffegrums imod myrer.
> Virker det? Og virker det imod andre skadedyr...f.eks i køkkenhaven?

Hvis myrerne spiser kaffegrumset, så kan de holde sig vågne hele døgnet, så
pas på med det!

/Hans

Fra : Peter Schroeder

Dato : 13-05-04 07:11

"Jonas"skrev
> Jeg læste i et eller andet blad, at man kan bruge kaffegrums imod myrer.
> Virker det? Og virker det imod andre skadedyr...f.eks i køkkenhaven?

Jeg prøvede kaffegrums mod larver i mine peberfrugter.
Det havde kun den effekt at de kunne holde sig vågne
hele natten...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ole Christiansen

Dato : 13-05-04 09:27

"Jonas" <jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Venligst
>

> Jonas
>
> Et råd fra en gartner er fint strandsand.

Hilsen Ole

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-05-04 21:12

"Ole Christiansen" <ofc[nospam]@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Et råd fra en gartner er fint strandsand.

Øhhh...... jeg har lige fået lagt masser af sten i min have. Fint strandsand
er fejet ned mellem stenene og det morer myrerne sig p.t. med at flytte væk
igen *LOL*

Og jeg kan godt forsikre dig, at det er et sisyfosarbejde at kvæle myrer med
fint strandsand *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-05-04 22:05

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Og jeg kan godt forsikre dig, at det er et sisyfosarbejde at kvæle myrer
med
> fint strandsand *S*

Ja, pokker til bøvl med at få det proppet ned i halsen på dem... har du
prøvet med en tragt?

Hilsen Inger

Fra : Jan Larsen

Dato : 25-05-04 19:40

Hvorvidt det er et godt råd eller ej, vil jeg nødigt udtale mig om.

Til gengæld vil jeg da gerne dele den erfaring jeg fik fra min egen have.
Jeg har lige lagt fliserne om fordi der var kommet flere centimeters
niveauforskel i en den af flisebelægningen, og årsagen var myrer.
Den del der var "gået" myrer i, var lagt i fint strandsand, og den del der
stort set ikke havde haft besøg af myrer var lagt i gult grus.
Tilfælde eller ej ???

Jan

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40a67a28$0$18688$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-05-04 21:12

"Jan Larsen" <Jan.Larsen@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Den del der var "gået" myrer i, var lagt i fint strandsand, og den del der
> stort set ikke havde haft besøg af myrer var lagt i gult grus.
> Tilfælde eller ej ???

jeg har lige fået lagt 80 kvm sten i haven. Samme sandunderlag overalt.
Nogle steder er myrerne særdeles flittige. Og der er mange af dem. Andre
steder er det ingen myrer overhovedet.

Mvh. Lisbeth