popnittetang
Fra : tb

Dato : 12-05-04 15:12

Jeg skal montere nogle pressing dimser på min trailer og har derfor lånt en
popnittetang, meen øh, hvordan virker en sådan ?`

jeg har fået af vide at jeg skal bore 4mm hul og hvad så ?
popnittetangen masser bare enden lidt sammen¨på nitterne kan jeg se, men jeg
havde jo forestillet mig at der skulle være noget i begge ender, således at
de holdt noget sammen ?!?!

hjælp

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-04 15:44

Hej

tb wrote:
> jeg har fået af vide at jeg skal bore 4mm hul og hvad så ?

Så stikker du popnitten ind udefra. Altså på med presenningdutten,
igennem med popnitten udefra og på med popnittetangen. Så bruger du
tangen / hiver i pinden indtil "kuglen" i den anden ende er mast helt
ind til din trailervæg. Og faktisk bliver du bare ved indtil pinden på
popnitten knækker af sig selv. Det gør den lige netop der hvor den skal.

Nu skulle presenningdimsen gerne sidde tilpas fast.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : tb

Dato : 12-05-04 16:01

> [...]
> popnitten knækker af sig selv. Det gør den lige netop der hvor den skal.
>
> Nu skulle presenningdimsen gerne sidde tilpas fast.

Tak for svar. Jeg har prøvet lidt forskelligt i ventetiden på et svar

som jeg forstår, så

----|xHHHHHH
|xH

hvor ---- er inde i traileren, | er trailervæg, x er pressing dims, og HHH
er popnitte.

Det er sådan jeg forstår dit svar ? Der flækkede pressingdimsen blot. Som
om der skal en skive på også eller?

Mvh Tom

Fra : Peter C:\\>

Dato : 12-05-04 16:22

"tb" <REMOVEdsl142004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svar. Jeg har prøvet lidt forskelligt i ventetiden på et svar

Prøv at forestille dig to stykker plade der skal samles.
Det er umuligt at komme om bagved og holde kontra. En gennemgående bolt med
møtrik er altså udelukket.

Så borer man et 4mm hul. Monterer popnitten i popnittetangen (den kan kun
sidde på en måde) og putter popnitten ned i 4mm hullet.

Så "giver man den lidt med tangen" og bagsiden af popnitten udvider sig
(lidt som en slags ekspansionsbolt) og når det tynde søm på popnitten
knækker af, er popnitten "trukket til" og holder de to pladedele sammen.

Lav evt forsøget i virkeligheden...så vil du tydeligt kunne se hvordan
popnitten virker, og dermed måske også ende med at konkludere at den ikke
duer til dit forehavende med pressenningsdimserne (det tvivler jeg nemlig
lidt på at den gør !)

MVH Peter C:\

Fra : tb

Dato : 12-05-04 16:27

det > > tb wrote:

> [...]
> duer til dit forehavende med pressenningsdimserne (det tvivler jeg nemlig

hmm, trailer manden solgte mig ellers popnitter og plastikdimser til netop
dette formål :-/

Fra : Peter C:\\>

Dato : 12-05-04 16:35

> hmm, trailer manden solgte mig ellers popnitter og plastikdimser til netop
> dette formål :-/

Ahhhh....jeg får en ide.
Det er jo fordi jeg forestiller mig traileren med træsider (sikkert fordi
min er med træ)
En ståltrailer er jo væsentlig tyndere i godset, og dermed kan popnitter jo
nok godt bruges

Popnitten skal stikkes igennem udefra....og dermed også igennem
pressenningsdimsen, således at den del der udvider sig kommer til at side
inde i traileren.
(Som jeg forstår din tegning har du gjort det omvendt, og plasticdimsen kan
så åbenbart ikke holde til popnittens ekspansion uden at springe)

MVH Peter C:\

Fra : tb

Dato : 12-05-04 16:52

> Ahhhh....jeg får en ide.
> Det er jo fordi jeg forestiller mig traileren med træsider (sikkert fordi
> min er med træ)

jep. skulle jeg jo nok lige have nævnt

> [...]
kan
> så åbenbart ikke holde til popnittens ekspansion uden at springe)

puha. ærgeligt at man ikke kan maile papirstegninger

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-04 16:40

Hej

tb wrote:

> Tak for svar. Jeg har prøvet lidt forskelligt i ventetiden på et svar

> [...]

Omvendt (hvis jeg forstår din tegning korrekt). Du skal have
popnittetangen udvendig på traileren.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : tb

Dato : 12-05-04 16:45

HHH

> Omvendt (hvis jeg forstår din tegning korrekt). Du skal have
> popnittetangen udvendig på traileren.

udvendig ?! Altså ovenpå plastik dimsen, og nitten indvendigt i traileren ?
så maser jeg tangen ned i plastikdimsen og.... flæk :-/

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-04 17:38

Hej

tb wrote:
> udvendig ?! Altså ovenpå plastik dimsen, og nitten indvendigt i traileren ?

Ja. Popnitten skal sættes i udefra. Altså først igennem
presenningeholderen og så igennem trailervæggen.

> så maser jeg tangen ned i plastikdimsen og.... flæk :-/

Mig ikke forstå. Sådan er det gjort på min trailer.

Der dukker snart en tegning op i dk.binaer til dig.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : tb

Dato : 12-05-04 19:09

> Ja. Popnitten skal sættes i udefra. Altså først igennem
> presenningeholderen og så igennem trailervæggen.

> Mig ikke forstå. Sådan er det gjort på min trailer.
>
> Der dukker snart en tegning op i dk.binaer til dig.

Tak for tegning. Lige for en ordens skyld. På din tegning har du vendt
selve popnitten forkert ikke ?
Altså pinden skal igennem plastik og trailervæg og så "poppe" fra indersiden
af trailervæggen

Hmm, skulle måske have givet ham de 400kr han ville have for at gøre dette

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-04 19:30

Hej

tb wrote:
> Tak for tegning. Lige for en ordens skyld. På din tegning har du vendt
> selve popnitten forkert ikke ?

Øh, nej.

Her har vi en popnitte:
http://nautiskudstyr.scannet.dk/Graphics/Products/10852_m.jpg

Den tynde ende er den du sætter i tangen og dermed skulle min tegning
være korrekt. Det vil sige den tynde ende/tangen på den side af
traileren hvor din holder også er (udvendig).

> Hmm, skulle måske have givet ham de 400kr han ville have for at gøre dette

Hehe. Var det ikke også noget med trævægge? Så skal du nok sætte en
spændeskive på indersiden i traileren, så du ikke smadrer træet.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : tb

Dato : 12-05-04 20:41

> [...]
> være korrekt. Det vil sige den tynde ende/tangen på den side af
> traileren hvor din holder også er (udvendig).

Nå, jamen så er der håb endnu . SÅDAN har jeg ikke prøvet (trods jeg har
prøvet mange forskellige måder)

Det må prøves straks imorgen efter morgen kaffen

Tak for input !!

Fra : tb

Dato : 12-05-04 20:54

> Nå, jamen så er der håb endnu . SÅDAN har jeg ikke prøvet (trods jeg har
> prøvet mange forskellige måder)
>
> Det må prøves straks imorgen efter morgen kaffen

Om jeg kunne vente ? NEJ !!!

Så iført lommelygte, popnittetang og kone : ud at prøve dit forslag.

JUBEL !!!! Den sidder der !!!!

Tusind tak for hjælpen. Nu er popnitte-mysteriet løst!

Fra : Peter C:\\>

Dato : 12-05-04 21:01

> Om jeg kunne vente ? NEJ !!!
>
> Så iført lommelygte, popnittetang og kone : ud at prøve dit forslag.
>

> JUBEL !!!! Den sidder der !!!!
>

> Tusind tak for hjælpen. Nu er popnitte-mysteriet løst!

Godt at høre !

Om jeg FATTER hvordan du har båret dig ad de forgående gange.
Jeg troede sg* kun sådan en popnitte kunne vende på en måde i
popnittetangen.

Sjovt som noget så simpelt som det at montere en popnitte, næsten er umuligt
at skrive i ord !
Hvad hedder f.eks. "det man gør med tangen" når man....altså når man
nu.....nåja...når man nu gør det der med tangen

MVH Peter C:\

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-05-04 21:08

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder f.eks. "det man gør med tangen" når man....altså når man
> nu.....nåja...når man nu gør det der med tangen

Ja, det venter vi andre jo spændt på at høre. MIN forestillingsevne rækker
ikke til )

Hilsen Inger

Fra : //zlgge

Dato : 12-05-04 22:51

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det venter vi andre jo spændt på at høre. MIN forestillingsevne rækker
> ikke til )

Man popper den selvfølgeligt

pop-nitte - en nitte der popper. Havebænk - en bænk i haven. Er sproget ikke
herligt

Mvh
//zigge

Fra : Calle.

Dato : 12-05-04 23:12

> [...]
>
> Om jeg FATTER hvordan du har båret dig ad de forgående gange.
> Jeg troede sg* kun sådan en popnitte kunne vende på en måde i

Ja det kan næsten ikke være mere indlysende, hvordan den skal bruges!!!!
--
Calle.

Fra : tb

Dato : 13-05-04 06:20

> Ja det kan næsten ikke være mere indlysende, hvordan den skal bruges!!!!

såså. hvordan popnitten skal ind i tangen var simpelt nok, men hvad vej
popnitten skulle igennem de ting den skulle samle var straks mere
udfordrende