Udendørs tomatplanter ?
Fra : Jan Andreasen

Dato : 09-05-04 17:46

Hej

Jeg har tænkt på at skulle have fat i blommetomatplanter (hvis de hedder
det??), men hvornår kan jeg plante dem udendørs ?

Skal ikke i drivhus men i plantekasser.

Mvh Jan Andreasen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-05-04 20:02

Jan Andreasen wrote:
> Hej
>
> Jeg har tænkt på at skulle have fat i blommetomatplanter (hvis de
> hedder det??),

Kender ikke sorten, måske mener du Sherry-tomater?

> men hvornår kan jeg plante dem udendørs ?

Når du er sikker på, at der ikke kommer noget nattefrost.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-05-04 20:29

> Jeg har tænkt på at skulle have fat i blommetomatplanter (hvis de hedder
> det??), men hvornår kan jeg plante dem udendørs ?
>
> Skal ikke i drivhus men i plantekasser.

Hej Jan

Der er skam noget, der hedder blommetomater, men her under er der mange
arter. Generelt synes jeg blommetomater er mange lækre og smagfulde, men jeg
vil nok vente 1 uge - 14 dage med at sætte tomater uden for. Det gør vi i
hvert fald her i huset. Kig eventuelt på http://www.gartneri-toftegaard.dk/
for lidt information om tomater, chili etc. Hvis du bor i nærheden skulle du
smutte forbi, de har rigtig gode og sunde planter.

Mvh.
Mette, der næsten ikke kan vente på de solmodne lækkerbidskner.

Fra : Nette

Dato : 15-05-04 09:22

Jeg har blommetomater på min terasse nu.

Mine er af sorten Roma - som jeg har fået anbefalet.

M.v.h.
Nette