hængekøje
Fra : Birgit J

Dato : 09-05-04 08:06

Jeg har været så heldig at få en hængekøje, den skal hænge mellen to
frugttræer.
Hvordan monterer jeg den på de to træer uden at skade træerne ? Er der nogen
der har et forslag.
mvh Birgit.

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 09-05-04 21:49

Få fat i noget noget tov ca 15mm lav 2 cirkler der er 2xomkreds af af hvert
træ + 10-15cm.( kommer selvfølglig også an på hvor langt der er mellem
træerne :)
Køb 2 karabinhager der både kan gabe over tovet og hængekøjens øje.

Når du så skal bruge din køje tager du en tovcirkel og lægger bag om træet,
og tager den ene ende og kommer igennem den anden endes
"øje", når du har gjort det har du en lille løkke som du kan hænge
karabinhagen i - og dermed også hængekøjen ;)
Bagefter gør du bare det samme på træ nr 2.

Det har den fordel at det er hurtigt at sætte op, samtidig med at der ikke
hænger noget i træerne når man ikke bruger hængekøjen.
Jeg har selv min siddende mellem træ og flagstang, og jeg synes ikke det var
så kønt at have et reb siddende på flagstangen, derfor bryggede jeg denne
løsning sammen.

Hvis du kender en spejder(eller en med lignende færdighed) få denne til at
splejse tovet sammen, det er meget pænere end knob og det holder langt
bedre. Hvis du bor i nærheden af skovlunde skal jeg med glæde splejse tovene
sammen for dig, og du skal slippe med en øl til arbejdet ;)

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Birgit J

Dato : 11-05-04 21:21

> Det har den fordel at det er hurtigt at sætte op, samtidig med at der ikke
> hænger noget i træerne når man ikke bruger hængekøjen.

Mange tak for hjælpen.
Det fungerer perfekt, nu mangler vi bare lidt solskin
mvh
Birgit